## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Denna är bättre https://stats.uptimerobot.com/83JQOcJzn
För mer detaljerat för t.ex. mag portalen https://stats.uptimerobot.com/83JQOcJzn/779400058

Sen så är det kanske fel och säga kolla om kanalerna är nere eller inte för det ser man inte på nån av sidorna där utan bara ifall allt är uppe som det ska och inte om enskilda kanaler fungerar eller inte.
Men visar den att allt är uppe som det ska och inga kanaler fungerar då ser man däremot att problemet är nåt annat och inte servrarna.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
kattsmurf
Inlägg: 11
Blev medlem: mån aug 29, 2016 8:36 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av kattsmurf »

Gud vad det strulat senaste tiden med lagg och frysningar, främst på de svenska kanalerna. TV4 HD kvällstid är bedrövligt.
Bytte för ett tag sedan från Bahnhof till Ownit och upplevde stor förbättring ett tag, men nu är det värre än någonsin.

Verkar vara många som upplever samma sak, eller?
Kimpone
Inlägg: 1
Blev medlem: ons okt 04, 2017 10:34 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Kimpone »

Har problem med ljudet på flera kanaler. Bilden funkar som den ska, men ljudet är bara knaster.
Leksing
Inlägg: 3
Blev medlem: tor sep 07, 2017 5:45 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Leksing »

Har oxå problem med frysningar och lagg främst på kvällar. Tycker det bara blir värre för varje vecka.
khanan
Inlägg: 34
Blev medlem: tor jun 08, 2017 5:33 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av khanan »

Ja, samma här. Gissar de sålt över sin kapacitet med råge på senare tid.
jontas7
Inlägg: 17
Blev medlem: tis jul 25, 2017 6:59 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av jontas7 »

Även jag har problem kvällstid eller typ lördagar när fotboll visas på Viasat.
Övrig tid fungerar det bekymmersfritt.

Främst TV3 och TV4 är problemkanaler. Jag gissar att dessa är mest använda..

Var även i kontakt för support och enligt IPTVKing själva så hyrs bandbredden dynamiskt vilket ska innebära att man aldrig får för lite bandbredd.
Jag har mätt Ownits leverans av bandbredd ett trettiotal gånger när det börjar frysa och har aldrig legat under 80mbit upp och ner.

Jag vet ej längre vad jag ska göra, så jag undviker 3an och 4an :)
Bits
Inlägg: 23
Blev medlem: lör jul 01, 2017 6:07 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Bits »

jontas7 skrev:Även jag har problem kvällstid eller typ lördagar när fotboll visas på Viasat.
Övrig tid fungerar det bekymmersfritt.

Främst TV3 och TV4 är problemkanaler. Jag gissar att dessa är mest använda..

Var även i kontakt för support och enligt IPTVKing själva så hyrs bandbredden dynamiskt vilket ska innebära att man aldrig får för lite bandbredd.
Jag har mätt Ownits leverans av bandbredd ett trettiotal gånger när det börjar frysa och har aldrig legat under 80mbit upp och ner.

Jag vet ej längre vad jag ska göra, så jag undviker 3an och 4an :)
Jag upplever exakt samma sak. Jag har gjort allt jag bara kan ändå så hackar det på vissa kanaler på prime time.

1. Jag har bytt bredbandsleverantör (Ownit 250mbit)
2. Jag har uppdatera min router (Netgear Nighthawk X6 R8000)
3. Jag har testat olika inställningar för Buffring i min iptv410

Jag hade över min granne som jobbat som nätverkstekniker men jobbar nu som spelprogrammerare på Dice. Vi har kollat när det laggar och han säger att det inte finns någon mer jag kan göra. Han säger att problemet inte ligger hos mig men att man får ta lite lagg när man kör ful tv. Jag upplever också störts problem på tv3,4 och 5.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Då inte jag upplever så stora problem som ni verkar uppleva så måste det helt enkelt bero på kass routing om allt är som det ska där hemma.
Har inte testat just ikväll men andra dagar då folk upplevt problem och det har då varit igång under kvällen i flera timmar utan ett enda lagg.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
tuffy
Inlägg: 148
Blev medlem: ons nov 09, 2016 6:03 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av tuffy »

FreddyK skrev:Då inte jag upplever så stora problem som ni verkar uppleva så måste det helt enkelt bero på kass routing om allt är som det ska där hemma.
Har inte testat just ikväll men andra dagar då folk upplevt problem och det har då varit igång under kvällen i flera timmar utan ett enda lagg.
Jag instämmer med dig men just ikväll stannar Tv3 HD se för mig med jämna mellanrum under landskampen. Tyvärr finns inte frysning/hängning med när man ska rapportera fel i portalen.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

tuffy skrev:
FreddyK skrev:Då inte jag upplever så stora problem som ni verkar uppleva så måste det helt enkelt bero på kass routing om allt är som det ska där hemma.
Har inte testat just ikväll men andra dagar då folk upplevt problem och det har då varit igång under kvällen i flera timmar utan ett enda lagg.
Jag instämmer med dig men just ikväll stannar Tv3 HD se för mig med jämna mellanrum under landskampen. Tyvärr finns inte frysning/hängning med när man ska rapportera fel i portalen.
Testar just nu och har inte sett en enda frysning än (åtminstone inte på TV3 FHD SE).
Hittils stått på ca 40 min och inte en enda frysning än.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar