## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

tuffy
Inlägg: 148
Blev medlem: ons nov 09, 2016 6:03 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av tuffy »

boten skrev:Är det ordning på CMore kanalerna som det var problem med för några dagar sedan? Tänkte betala in för att börja kika på SHL, så jag vill inte ha svarta kanaler!
Jag kollade Redhawks - Rögle i lördags det fungerade.
Sixx
Inlägg: 13
Blev medlem: fre feb 24, 2017 9:40 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Sixx »

Hejsan är det någon som upplever att textningen på visat filmkanalerna inte fungerar? Det är likadant både för mig och en polare, bägge kör med tvip boxen.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Den har en bugg som gör att TextTV textning inte fungerar som det ska.
Kanaler med DVB textning ska fungera som dom flesta HD kanaler använder sig av.
Det är nåt ni kan ta upp på TVIP's forum https://forum.tvip.ru/viewtopic.php?f=6&t=594
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
donmariio
Inlägg: 3
Blev medlem: tis sep 19, 2017 2:01 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av donmariio »

Hej! Jag köpte 3 månader abonnemang för Smart TV igår. Fick hem min länk men den funkar ej. Står endast connecting när jag klickar på någon kanal sen händer inget mer. Prov perioden funkade utmärkt. Jag har gjort alla steg som skall göras i felundersökningen också. Funkar fortfarande inte. När jag loggar in på dashboard står det "Line is not connected". Någon som har något svar som kan hjälpa mig?
Justincredible
Inlägg: 2
Blev medlem: ons sep 20, 2017 5:10 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Justincredible »

Får bara errormeddelande på alla Cmore-kanaler och de är bara svarta. Någon annan som har problem? Tips på vad man kan göra?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Funkar utmärkt här.
Testa starta om allt och om inte det hjälper.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
donmariio
Inlägg: 3
Blev medlem: tis sep 19, 2017 2:01 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av donmariio »

Hej! Jag köpte 3 månader abonnemang för Smart TV igår. Fick hem min länk men den funkar ej. Står endast connecting när jag klickar på någon kanal sen händer inget mer. Prov perioden funkade utmärkt. Jag har gjort alla steg som skall göras i felundersökningen också. Funkar fortfarande inte. När jag loggar in på dashboard står det "Line is not connected". Någon som har något svar som kan hjälpa mig?
Ampa69
Inlägg: 89
Blev medlem: lör okt 15, 2016 12:01 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Ampa69 »

donmariio skrev:Hej! Jag köpte 3 månader abonnemang för Smart TV igår. Fick hem min länk men den funkar ej. Står endast connecting när jag klickar på någon kanal sen händer inget mer. Prov perioden funkade utmärkt. Jag har gjort alla steg som skall göras i felundersökningen också. Funkar fortfarande inte. När jag loggar in på dashboard står det "Line is not connected". Någon som har något svar som kan hjälpa mig?

Dubbelkolla så du skrivit in länken rätt, jag hade strul jag också förut men hade skrivit en etta istf stort i och även 0 och O kan vara lite luriga att skilja på.
Jjjohan
Inlägg: 1
Blev medlem: tor sep 21, 2017 4:50 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Jjjohan »

Hejsan

Jag har helt plötsligt förlorat ljudet på samtliga kanaler.
Har tidigare funkat klockrent.
Kör via box
Någon som har tips på vad som hänt och vad jag ska göra?
issue
Inlägg: 30
Blev medlem: ons okt 19, 2016 7:31 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av issue »

Hänger sig/laggar otroligt mycket idag och framförallt just nu. Försöker se shl (cmore), flytande bild i 3s sen lagg i 7s... osebart!
Andra kanaler beter sig likadant nu
Skriv svar