## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Lennart
Inlägg: 47
Blev medlem: lör aug 27, 2016 10:02 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Lennart »

Grymt bra jobbat admin och kaffeberoende.

Jag kan tillägga att tre kanaler i den norska delen är
svenska kanaler:

Eurosport 2 NO
Discovery HD Showcase NO
Viasat Fotboll HD NO

Samt följande i Scandinavian är svenska kanaler:

Disney Channel DK
VIASAT EXPLORE DK (svensk undertext)

Håller med om att namnen bör ändras snarast möjligast.
Samt att ni kan rensa på vissa kanaler (tv3 finns upplagd 3 ggr, o känns att den allokerar kapacitet i onödan)

Utnyttja gärna oss kunder med verifiering av kanaler etc, vi hjälper gärna till!
antonbruhn
Inlägg: 11
Blev medlem: lör okt 22, 2016 4:42 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av antonbruhn »

Hej!

Cmore live 1 är sådär just nu. laggar och dålig kvalité !
Ingen hd sändning heller. Alla andra cmore live flyter riktigt bra och är i HD. någon annan som har problem.?
dirren73
Inlägg: 5
Blev medlem: ons okt 12, 2016 8:37 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av dirren73 »

Ok, jag vet att denna tråd är för att lista problem som vi kunder har, men då jag har läst igenom tråden och ser vilket jobb Ni lägger ner för oss måste jag bara skriva:

WAY TO GO!!! :D

Har inte varit kund länge, men imponeras redan över dedikationen och servicemedvetenheten som uppvisas här! Telia, ComHem, BBB och [sätt in valfritt bolag med kundtjänst här] har lite att lära av Er! KEEP UP THE GOOD WORK!!

(Ok, om jag MÅSTE nämna ett problem så är det väl att EPG:n på Kodi/win10 för mig inte visar ALLA kanalers tablå på den numera svenska listan. Men då jag oftast i förväg vet vilken kanal jag ska titta på i förväg och inte använder denna är det egentligen ett icke-problem. Men bara för att vara OnT lite... ;) )
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

dirren73 skrev:Ok, jag vet att denna tråd är för att lista problem som vi kunder har, men då jag har läst igenom tråden och ser vilket jobb Ni lägger ner för oss måste jag bara skriva:

WAY TO GO!!! :D

Har inte varit kund länge, men imponeras redan över dedikationen och servicemedvetenheten som uppvisas här! Telia, ComHem, BBB och [sätt in valfritt bolag med kundtjänst här] har lite att lära av Er! KEEP UP THE GOOD WORK!!

(Ok, om jag MÅSTE nämna ett problem så är det väl att EPG:n på Kodi/win10 för mig inte visar ALLA kanalers tablå på den numera svenska listan. Men då jag oftast i förväg vet vilken kanal jag ska titta på i förväg och inte använder denna är det egentligen ett icke-problem. Men bara för att vara OnT lite... ;) )
Wow! Tack för din feedback :D Sånt gillar vi att höra :D

Om du kör Kodi och vill rätta till EPGn kan du titta på vad Kaz skrivit här

http://www.iptvking.me/forum/viewtopic. ... 1&start=20
kaffeberoende
Inlägg: 124
Blev medlem: tis aug 23, 2016 1:37 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av kaffeberoende »

Nu är nästan alla svenska kanaler på sin plats. Dock så är VIASAT EXPLORE DK inte flyttad till de svenska kanalerna. Kanalen har svensk översättning.

Dessutom finns det ett antal kanaler som är på engelska och saknar översättningar som borde finnas gemensamt på alla de skandinaviska paketen.
Dessa kanaler är:

BBC Earth HD NO
H2 HD NO
History HD NO
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

kaffeberoende skrev:Nu är nästan alla svenska kanaler på sin plats. Dock så är VIASAT EXPLORE DK inte flyttad till de svenska kanalerna. Kanalen har svensk översättning.

Dessutom finns det ett antal kanaler som är på engelska och saknar översättningar som borde finnas gemensamt på alla de skandinaviska paketen.
Dessa kanaler är:

BBC Earth HD NO
H2 HD NO
History HD NO
Viasat Hockey är helt borta, hittar den inte vare sig i Skandinavia eller Norge, ligger flera viasat sport i tablån
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

GG08 skrev:
kaffeberoende skrev:Nu är nästan alla svenska kanaler på sin plats. Dock så är VIASAT EXPLORE DK inte flyttad till de svenska kanalerna. Kanalen har svensk översättning.

Dessutom finns det ett antal kanaler som är på engelska och saknar översättningar som borde finnas gemensamt på alla de skandinaviska paketen.
Dessa kanaler är:

BBC Earth HD NO
H2 HD NO
History HD NO
Viasat Hockey är helt borta, hittar den inte vare sig i Skandinavia eller Norge, ligger flera viasat sport i tablån
Nu är allt fixat och Viasat Hockey tillbaka i Sverige
kaffeberoende
Inlägg: 124
Blev medlem: tis aug 23, 2016 1:37 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av kaffeberoende »

Grymt jobbat, bästa kundservicen någonsin.
Som nån skrev här: comhem, telia etc har mycket att lära sig av er.

Om man nu ändå ska vara lite petig så vill jag, liksom flera andra här på forumet, anmärka på att problemet med epg för svenska kanaler fortfarande kvarstår.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

kaffeberoende skrev:Grymt jobbat, bästa kundservicen någonsin.
Som nån skrev här: comhem, telia etc har mycket att lära sig av er.

Om man nu ändå ska vara lite petig så vill jag, liksom flera andra här på forumet, anmärka på att problemet med epg för svenska kanaler fortfarande kvarstår.
EPG är nu fixad, jag hänger inte med? Den funkar på vår enhet och klockan visar rätt och tiden på programmen stämmer rätt överens med Tv.nu

Kan du ta bild på vad du menar?
kaffeberoende
Inlägg: 124
Blev medlem: tis aug 23, 2016 1:37 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av kaffeberoende »

Jag kan ta bild men hur lägger man upp här på forumet?

Alltså enheten har rätt tid; Sverige och visar svensk tid. Däremot visar programtablån fel med 1 timme.
Tex. visas dokumentären Citizenfour nu på SVT 1. Programmet börjar kl. 13.40 enligt tv.nu, vilket är rätt.
På programtablån står det att den börjar 14.40 vilket är fel med 1 timme.
Såhär är det för alla andra svenska kanaler, alla visar fel program med 1 timme.
Skriv svar