## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Samma här tittar på den en del tack och lov så har man den genom tvkort med.
Går i värsta fall för andra att titta genom svtplay men såklart inte lika bra kvalitet.
Går att se genom Retrospect addon tillsammans med övriga vanliga svenska kanaler som har fria play sändningar om man kör med Kodi.

http://www.rieter.net
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
macki_b
Inlägg: 102
Blev medlem: mån jan 30, 2017 9:27 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av macki_b »

FreddyK skrev:Samma här tittar på den en del tack och lov så har man den genom tvkort med.
Går i värsta fall för andra att titta genom svtplay men såklart inte lika bra kvalitet.
Går att se genom Retrospect addon tillsammans med övriga vanliga svenska kanaler som har fria play sändningar om man kör med Kodi.

http://www.rieter.net
Jepp. Den kör jag med. Tyvärr har inte tv3 och tv6 support för kodi 16 längre. Och tyvärr går inte uppgradering från 16-17 speciellt smärtfritt så det mesta måste konfigas om med allt vad gäller film musik etc..
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Kodi 17.1 funkar utmärkt hos mig och 17.2 borde snart nå release med.
Ingen problem med uppgradering men vet att i vissa fall har det hängt sig men kan fixas genom och ta bort databas databas filen för plugins tror jag det var.
För film och musik osv kör jag med mysql databas som hela nätverket delar på.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

sup3rior skrev:
FreddyK skrev:Låter helt klart då som att ditt IP är bannat.
Kan vara möjligt...

I debug log på Kodi säger den: ERROR: AddOnLog: PVR IPTV Simple Client: Unable to load playlist file 'http://clientportal.link:8080/get.php?u ... utput=m3u8': file is missing or empty.
Testa det här i webläsaren http://clientportal.link ifall det säger att ditt IP är bannat.
Om det inte är det så står det bara "Access Denied".
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
macki_b
Inlägg: 102
Blev medlem: mån jan 30, 2017 9:27 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av macki_b »

Viasat film action buffar så mycket att den inte går att titta på
macki_b
Inlägg: 102
Blev medlem: mån jan 30, 2017 9:27 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av macki_b »

FreddyK skrev:Kodi 17.1 funkar utmärkt hos mig och 17.2 borde snart nå release med.
Ingen problem med uppgradering men vet att i vissa fall har det hängt sig men kan fixas genom och ta bort databas databas filen för plugins tror jag det var.
För film och musik osv kör jag med mysql databas som hela nätverket delar på.
Jag har testat uppgradera men mycket försvinner under uppgraderingen. Får ta mig i kragen en dag och göra om allt. Det ryktas även att nyare kodi kommer få skydd mot piratmaterial med drm
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Till viss del men dom fokuserar mer på drm för att få officiellt stöd för legala tjänster.
Nåt dom inte har lyckats så bra med hittils.
Skulle gärna sett offiicellt stöd för CMore Play som ingår i mitt CMore abbonemang.
Då det gäller piratbekämpningar handlar det mycket om stoppa säljare som säljer boxar med Kodi med förinstallerade addons för piratmaterial.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
macki_b
Inlägg: 102
Blev medlem: mån jan 30, 2017 9:27 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av macki_b »

Nu har jag problem med kanal5fhd och tv6hd. Extrem buffring. Tv4hd är svår att ansluta till. Gjorde speedtest med tv:n igång på kanal5fhd. Dessutom har jag andra klienter anslutna samtidigt som huvud datorn står o tickar med annat.
Bild
image host
sup3rior
Inlägg: 6
Blev medlem: mån apr 17, 2017 7:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av sup3rior »

FreddyK skrev: Testa det här i webläsaren http://clientportal.link ifall det säger att ditt IP är bannat.
Om det inte är det så står det bara "Access Denied".
Tror kanske det kan vara något fel i Kodi/Libreelec som spelar in. Testade med båda Libreelec 7/Kodi v16 och Libreelec 8/Kodi v17, båda hade felet. Testade här i kväll med Xbian/Kodi v17 och det funkar som det ska...
Yraen83
Inlägg: 2
Blev medlem: ons apr 19, 2017 6:12 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Yraen83 »

Måste säga nu efter att jag har provat IP-TV King några veckor att det inte funkar så himla bra (Kodi) Det viktiga för mig är sporten på Viasat och Cmore. Det funkar bra på dagarna fast sen på kvällen när jag tittat det senaste på Allsvenska på Cmore så börjar det lagga och hänga sig så jag har varit tvungen att låna min broders Cmore abonnemang för att få en bra matchupplevelse. Så det blir inte mer än denna period med IP-TV King om inget drastiskt händer det närmaste.
Skriv svar