## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

macki_b
Inlägg: 102
Blev medlem: mån jan 30, 2017 9:27 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av macki_b »

FreddyK skrev:Det är samma kvalite på strömmarna oavsett vilken box eller plattform man kör.
Det finns 2 olika varianter HLS (m3u8) och vanlig TS ström som funkar på lite olika sätt och kan göra viss skillnad men själva encodingen och bitrate etc är samma.
HLS stöder däremot olika kvalité så man ska kunna strömma även med lägre bandbredd men vad sett så används bara 1 ström.
Funkar det normalt sett och helt plötsligt blir problem så är det i dom flesta fall källan som är problemet.
Om det hela tiden varit problem då får man nog undersöka om problemet är med sin ISP, router, mjukvaran eller nåt annat.
Kollade av kanalerna i förmiddags. Nu fungerar de som de ska. Kan det vara ett belastnings problem hos kingen? Det var ju trots allt fredag kl: 20-22 jag upptäckte felet? Beroende av vad du har för box kan avcodningen skötas på olika sätt beroende av vilka codecs, cpu, gpu och minnes hantering som finns tillgängliga. Men streamen är ju som sagt samma precis som du säger
macki_b
Inlägg: 102
Blev medlem: mån jan 30, 2017 9:27 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av macki_b »

Mange89 skrev:National geographic wild finns ej, är vanliga national geographic på alla.
Discovery channel är nickelodeon (2734)
Dessa kanaler fungerar för mig. Dvs. att de visar det de ska visa
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

macki_b skrev:
FreddyK skrev:Det är samma kvalite på strömmarna oavsett vilken box eller plattform man kör.
Det finns 2 olika varianter HLS (m3u8) och vanlig TS ström som funkar på lite olika sätt och kan göra viss skillnad men själva encodingen och bitrate etc är samma.
HLS stöder däremot olika kvalité så man ska kunna strömma även med lägre bandbredd men vad sett så används bara 1 ström.
Funkar det normalt sett och helt plötsligt blir problem så är det i dom flesta fall källan som är problemet.
Om det hela tiden varit problem då får man nog undersöka om problemet är med sin ISP, router, mjukvaran eller nåt annat.
Kollade av kanalerna i förmiddags. Nu fungerar de som de ska. Kan det vara ett belastnings problem hos kingen? Det var ju trots allt fredag kl: 20-22 jag upptäckte felet? Beroende av vad du har för box kan avcodningen skötas på olika sätt beroende av vilka codecs, cpu, gpu och minnes hantering som finns tillgängliga. Men streamen är ju som sagt samma precis som du säger
Ja det har du ju förstås rätt i även om det egentligen inte ska vara några problem sålänge den klarar av strömmarna i GPU.
Däremot är ju snabb CPU och mycket minne bra för att boxen inte ska vara seg och säcka ihop av andra anledningar.
Min RPi3 med 1GB minne är ju inget monster precis och har inga problem.
Oftast är det som du misstänker att det antagligen är överbelastat men kan säkert vara överbelastade CS servrar med i vissa fall.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
macki_b
Inlägg: 102
Blev medlem: mån jan 30, 2017 9:27 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av macki_b »

Tv3 HD ligger nere för mig. Även buffring och snabbspolning på viasat action under "star wars" tidigare idag
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Samma här och Travel Channel med av dom jag kollat igenom.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
labalele
Inlägg: 48
Blev medlem: mån dec 26, 2016 11:51 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av labalele »

history hd, traven channel, mm ligger nere
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

labalele skrev:history hd, traven channel, mm ligger nere
Funkar igen.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
macki_b
Inlägg: 102
Blev medlem: mån jan 30, 2017 9:27 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av macki_b »

Tv3hd la av igår kväll igen. Stora problem med flera svenska kanaler så som svt2, kanal5 mfl.
Pontusk82
Inlägg: 98
Blev medlem: sön okt 30, 2016 11:08 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Pontusk82 »

Hejhej. Nu är jag kanske ute o cyklar... detta berör nog inte iptvking så mycke utan mer en sak för infomir.. jaja, vill iaf dela min åsikt ang en liten detalj.

Hade varit oerhört bra OM man kunde göra 2favoritlistor i MAG.n
Blir så rörigt med alla engelska, amerikanska & svenska kanaler i samma.. en för dom svenska & en för utländska. Det vore toppen.
burtaaa
Inlägg: 5
Blev medlem: fre sep 02, 2016 8:05 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av burtaaa »

Mitt har inte funkat över huvud taget sedan igår tisdag 21:00, funkar fortfarande inte. Får bara upp "page loading error, please check the connection and page URL". Nån mer som har problem?
Har testat starta om både boxen och router.
Har mag254.
Tack på förhand
Skriv svar