## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

swehub
Inlägg: 103
Blev medlem: tis jan 31, 2017 11:29 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av swehub »

Det är nog inte ditt fel utan ipkingen som inte orkar med. Mellan 19.00 och 22.00 är det lagg hela tiden. Dom måste öka ut resurserna.
Har aldrig kört mag 256 men det kanske går att öka buffring eller något.

Jag kör andorid box med buffring på 5000ms i värsta fall och det får man använda ibland. Titta en stund sedan buffring och så vidare. Kör 100/100 Mbit...
Tack för den här tiden =)
essemH
Inlägg: 26
Blev medlem: ons okt 19, 2016 9:31 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av essemH »

FreddyK skrev:
essemH skrev:
GG08 skrev:

Jag undersöker det
Hej igen, det har vart svenska ett tag men nu är det Norska som standard igen :(
Vilket språk som ska användas som standard väljer man i ljudinställningarna.
Vill man ha Svenska som standard så väljer man det.
Om det ändå var så, men det är det inte.
Man kan välja ljud spår till svenska men nästa gång du kollar på kanalen så är det tillbaka på norska.
Detta borde vara ganska simpelt för admin och gänget att fixa eftersom att IPTVKing ska ha sina egna servrar och att det faktiskt är dom som har hostarna som sänder dom svenska kanalerna tycker man.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

I Kodi och Enigma2 får jag rätt ljudspår som jag valt i ljudinställningarna.
Förstår inte problemet.
Vissa kanaler har dom olika ljudspåren inget namn så där får man välja manuellt rätt ljudspår men den kommer ihåg det nästa gång du går till kanalen.
Om inte det funkar med det ni kör med kanske ni ska kolla på annan mjukvara/box.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Kidrauhl
Inlägg: 4
Blev medlem: tor mar 09, 2017 8:04 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Kidrauhl »

Kanal 11 Hd har lagt av, går att titta kanske 20 sekunder sen börjar den buffra.
wazzahp
Inlägg: 5
Blev medlem: ons mar 22, 2017 11:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av wazzahp »

Precis som swehub skriver märkte jag problem idag från ca 19 till 23 då det äntligen slutade buffra konstant på tex TV4 HD , TV11 HD och Cmore Hits HD och Cmore First HD. Verkar som att HD-kanalerna inte orkar med kvällstid?

För närvarande när kl är 00:50 och jag tittar på Interstellar på Cmore First HD är det helt buffer och laggfritt.

För övrigt kör jag com hems router 100/100 och appen smart IPTV i LG webOS samt nätverkskabel direkt från LAN port i router till TV.

Har mailat och efterfrågat "buffer size" funktionen till smart IPTV appen för LG webos, har en tanke att det kanske kunde lösa problemet? Eller är en ny router vägen att gå för att eliminera problemet under kvällstimmarna? Eller kommer inget av detta hjälpa utan TV kingen måste fixa mer resurser så det blir stabilt på kvällen?
Pontusk82
Inlägg: 98
Blev medlem: sön okt 30, 2016 11:08 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Pontusk82 »

wazzahp skrev:Precis som swehub skriver märkte jag problem idag från ca 19 till 23 då det äntligen slutade buffra konstant på tex TV4 HD , TV11 HD och Cmore Hits HD och Cmore First HD. Verkar som att HD-kanalerna inte orkar med kvällstid?

För närvarande när kl är 00:50 och jag tittar på Interstellar på Cmore First HD är det helt buffer och laggfritt.

För övrigt kör jag com hems router 100/100 och appen smart IPTV i LG webOS samt nätverkskabel direkt från LAN port i router till TV.

Har mailat och efterfrågat "buffer size" funktionen till smart IPTV appen för LG webos, har en tanke att det kanske kunde lösa problemet? Eller är en ny router vägen att gå för att eliminera problemet under kvällstimmarna? Eller kommer inget av detta hjälpa utan TV kingen måste fixa mer resurser så det blir stabilt på kvällen?
Körde med LG & smartiptv appen tidigare, funkade hyfsat, men måste säga att nu upplever jag lagg o dylikt minimalt med MAG 256! Och router inställningar från iptvking supporten
wazzahp
Inlägg: 5
Blev medlem: ons mar 22, 2017 11:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av wazzahp »

Pontusk82 skrev: Körde med LG & smartiptv appen tidigare, funkade hyfsat, men måste säga att nu upplever jag lagg o dylikt minimalt med MAG 256! Och router inställningar från iptvking supporten
Ok, som i ett första steg skulle jag skulle vilja börja med att testa en ny BRA router och brygga com hems till den. Har du eller någon annan i tråden något tips på en bra router man kan köpa med bra inställningar för iptv?

Edit: Tittade runt lite på prisjakt https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=386&o=lokal_rank

Ser ut som att det kanske kan bli ett köp av Asus RT-AC68U
tuffy
Inlägg: 148
Blev medlem: ons nov 09, 2016 6:03 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av tuffy »

wazzahp skrev:
Pontusk82 skrev: Körde med LG & smartiptv appen tidigare, funkade hyfsat, men måste säga att nu upplever jag lagg o dylikt minimalt med MAG 256! Och router inställningar från iptvking supporten
Ok, som i ett första steg skulle jag skulle vilja börja med att testa en ny BRA router och brygga com hems till den. Har du eller någon annan i tråden något tips på en bra router man kan köpa med bra inställningar för iptv?

Edit: Tittade runt lite på prisjakt https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=386&o=lokal_rank

Ser ut som att det kanske kan bli ett köp av Asus RT-AC68U
Jag använder RT-AC68U och är väldigt nöjd med den.
wazzahp
Inlägg: 5
Blev medlem: ons mar 22, 2017 11:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av wazzahp »

tuffy skrev:
wazzahp skrev:
Pontusk82 skrev: Körde med LG & smartiptv appen tidigare, funkade hyfsat, men måste säga att nu upplever jag lagg o dylikt minimalt med MAG 256! Och router inställningar från iptvking supporten
Ok, som i ett första steg skulle jag skulle vilja börja med att testa en ny BRA router och brygga com hems till den. Har du eller någon annan i tråden något tips på en bra router man kan köpa med bra inställningar för iptv?

Edit: Tittade runt lite på prisjakt https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=386&o=lokal_rank

Ser ut som att det kanske kan bli ett köp av Asus RT-AC68U
Jag använder RT-AC68U och är väldigt nöjd med den.
Nice. Har du gjort några speciella inställningar i routern för IPTV eller kör du allt per default?
macki_b
Inlägg: 102
Blev medlem: mån jan 30, 2017 9:27 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av macki_b »

Som första åtgärd för felsökning hade jag skippat router och pluggat direkt i er fiberterminal(med kabel). Upplever ni fortfarande problem så är det oftast inget fel på linan till isp. Kingen har tyvärr problem då och då men är ändå betydligt stabilare än många andra. Jag har själv gjort tp-tester när problemen uppstår och min lina ligger alltid stabilt på 80mbit då detta inträffar. Oftast, men inte alltid ligger problemet hos Kingen.

Ps. Jag tror denna tråd är skapad för problem med kanalerna så som buffring,ingen sändning och frysningar mm . Inget som är relaterat till hårdvara eller uppkoppling.
Skriv svar