## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

antonbruhn
Inlägg: 11
Blev medlem: lör okt 22, 2016 4:42 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av antonbruhn »

GG08 skrev:
antonbruhn skrev:Stora problem med lagg. köpte en tvip box idag och den det har bara laggat.
Är det en inställningssak eller har andra också problem just nu?
fryser en sekund, spelar en sekund, fryser en sekund osv...
Hej

Har varit inne och kollat, kan inte finna på någon lagg, sen skriver du inte vad det var för kanal som laggade/fryser, du kan ställa in MPEG-TS BUFFRING i settings du kan prova dig fram.
Kör du direkt från fiber uttaget eller genom router? Kör en TPTEST

Återkom
Jag har lagg på alla kanaler! ställt in buffen på 5000 enligt instruktionerna. Jag kör trådlöst från routern. inga problem med hastighet när jag laddade ner uppdateringarna. hur gör jag ett tp-test?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

antonbruhn skrev:
GG08 skrev:
antonbruhn skrev:Stora problem med lagg. köpte en tvip box idag och den det har bara laggat.
Är det en inställningssak eller har andra också problem just nu?
fryser en sekund, spelar en sekund, fryser en sekund osv...
Hej

Har varit inne och kollat, kan inte finna på någon lagg, sen skriver du inte vad det var för kanal som laggade/fryser, du kan ställa in MPEG-TS BUFFRING i settings du kan prova dig fram.
Kör du direkt från fiber uttaget eller genom router? Kör en TPTEST

Återkom
Jag har lagg på alla kanaler! ställt in buffen på 5000 enligt instruktionerna. Jag kör trådlöst från routern. inga problem med hastighet när jag laddade ner uppdateringarna. hur gör jag ett tp-test?
Hej

Jag tror att det är den trådlösa som är problemet. Koppla en kabel i mellan box och routern och se om du får samma problem.

bredbandskollen.se
labalele
Inlägg: 48
Blev medlem: mån dec 26, 2016 11:51 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av labalele »

Skönt att kanalerna är tillbaka och även animalplanet i fhd :)

Men är det bara för mig undertexterna på kanaler med väljbar text kommer lite efter? animalplanet & cmore hits som exempel. viasat series kommer efter nå sjukt..

Discovery world / Discovery science / viasat nature. sätmmer texten väldigt bra, och det är text man väljer själv.

Kör progdvb på andoird box. kan vara appen jag använder som orsakar.

Nåra som lust att kolla hur det är hos er? och hur kör ni ?

*Edit* undertexterna är perfekt på progdvb på pc, men deras android app ikke..*
Senast redigerad av 1 labalele, redigerad totalt 0 gånger.
macki_b
Inlägg: 102
Blev medlem: mån jan 30, 2017 9:27 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av macki_b »

kaffeberoende skrev:Den här nya hårdvaran som ni pratar om, när är den på plats? Kommer problemen då att försvinna helt?

Sist ni gjorde en dramatisk förändring var när ni flyttade era servrar till Sverige. Då blev det verkligen en rejäl förbättring.
En förbättring som höll i sig tills för några dagar sen då nya problem började dyka upp.

Jag vet att detta är Pirat TV och att man får stå ut med lite "sämre" kvalitet än main stream TV men det börjar bli lite irriterande när det händer så ofta.
Håller med dig!
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

kaffeberoende skrev:Den här nya hårdvaran som ni pratar om, när är den på plats? Kommer problemen då att försvinna helt?

Sist ni gjorde en dramatisk förändring var när ni flyttade era servrar till Sverige. Då blev det verkligen en rejäl förbättring.
En förbättring som höll i sig tills för några dagar sen då nya problem började dyka upp.

Jag vet att detta är Pirat TV och att man får stå ut med lite "sämre" kvalitet än main stream TV men det börjar bli lite irriterande när det händer så ofta.

All hårdvara är på plats, alla XXX kanaler är åtgärdade och alla svenska kanaler är fixade.

Det finns aldrig garantier som jag hoppas att du förstår

Får önska en trevlig helg
Mika
Inlägg: 4
Blev medlem: tor feb 16, 2017 2:10 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mika »

GG08 skrev:
Mika skrev:Mitt 24-h prov tog slut. Fick aldrig någon möjlighet att se när allt funkar. Vill helst inte köpa 3-månaders för att se så alla kanaler funkar hos mig. Kan man få köpa kortare tid eller få nytt 24-h prov när ni fått allt att funka igen?
Hej Mika

Det förstår jag att man vill se fullt ut hur det fungerar.

Jag tycker att du skickar iväg ett mail till supporten om några dagar, förhoppningsvis så kommer den nya hårdvaran inom kort.

Du får tala om att du inte han få den upplevelsen som du hade förväntat.

Så hoppas jag att det löser sig
Tyvärr är dom inte så serviceinriktade på supporten. Tycker jag ska betala för 3 månader.
macki_b
Inlägg: 102
Blev medlem: mån jan 30, 2017 9:27 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av macki_b »

GG08 skrev:
kaffeberoende skrev:Den här nya hårdvaran som ni pratar om, när är den på plats? Kommer problemen då att försvinna helt?

Sist ni gjorde en dramatisk förändring var när ni flyttade era servrar till Sverige. Då blev det verkligen en rejäl förbättring.
En förbättring som höll i sig tills för några dagar sen då nya problem började dyka upp.

Jag vet att detta är Pirat TV och att man får stå ut med lite "sämre" kvalitet än main stream TV men det börjar bli lite irriterande när det händer så ofta.

All hårdvara är på plats, alla XXX kanaler är åtgärdade och alla svenska kanaler är fixade.

Det finns aldrig garantier som jag hoppas att du förstår

Får önska en trevlig helg
Tack! Vilken av länkarna är det man skall använda för fortsatt stabilitet? Den gamla eller nya?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

macki_b skrev:
GG08 skrev:
kaffeberoende skrev:Den här nya hårdvaran som ni pratar om, när är den på plats? Kommer problemen då att försvinna helt?

Sist ni gjorde en dramatisk förändring var när ni flyttade era servrar till Sverige. Då blev det verkligen en rejäl förbättring.
En förbättring som höll i sig tills för några dagar sen då nya problem började dyka upp.

Jag vet att detta är Pirat TV och att man får stå ut med lite "sämre" kvalitet än main stream TV men det börjar bli lite irriterande när det händer så ofta.

All hårdvara är på plats, alla XXX kanaler är åtgärdade och alla svenska kanaler är fixade.

Det finns aldrig garantier som jag hoppas att du förstår

Får önska en trevlig helg
Tack! Vilken av länkarna är det man skall använda för fortsatt stabilitet? Den gamla eller nya?
Hej macki_b

Du använder den nya t.v

För önska en trevlig helg
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Mika skrev:
GG08 skrev:
Mika skrev:Mitt 24-h prov tog slut. Fick aldrig någon möjlighet att se när allt funkar. Vill helst inte köpa 3-månaders för att se så alla kanaler funkar hos mig. Kan man få köpa kortare tid eller få nytt 24-h prov när ni fått allt att funka igen?
Hej Mika

Det förstår jag att man vill se fullt ut hur det fungerar.

Jag tycker att du skickar iväg ett mail till supporten om några dagar, förhoppningsvis så kommer den nya hårdvaran inom kort.

Du får tala om att du inte han få den upplevelsen som du hade förväntat.

Så hoppas jag att det löser sig
Tyvärr är dom inte så serviceinriktade på supporten. Tycker jag ska betala för 3 månader.
Hej Mika

Jag ska se vad jag kan göra för dig. Men det blir inte förren efter helgen för jag har, annat arbete denna vecka och går inte av förren på måndag morgon. Jag återkommer kommer behöver då ha lite uppgifter vi ser hur vi löser det.
Mika
Inlägg: 4
Blev medlem: tor feb 16, 2017 2:10 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mika »

GG08 skrev:
Mika skrev:
GG08 skrev:
Hej Mika

Det förstår jag att man vill se fullt ut hur det fungerar.

Jag tycker att du skickar iväg ett mail till supporten om några dagar, förhoppningsvis så kommer den nya hårdvaran inom kort.

Du får tala om att du inte han få den upplevelsen som du hade förväntat.

Så hoppas jag att det löser sig
Tyvärr är dom inte så serviceinriktade på supporten. Tycker jag ska betala för 3 månader.
Hej Mika

Jag ska se vad jag kan göra för dig. Men det blir inte förren efter helgen för jag har, annat arbete denna vecka och går inte av förren på måndag morgon. Jag återkommer kommer behöver då ha lite uppgifter vi ser hur vi löser det.

Tack, hoppas du kan lösa det bättre än killen på supporten. Kommer garanterat bli kund ifall jag kan få in kanalerna. Räcker med 1 provtimme så att jag ser att cmore kanalerna funkar på min Apple tv.
Skriv svar