## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Mesut123
Inlägg: 15
Blev medlem: lör feb 04, 2017 10:39 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mesut123 »

det fungerar nu viasat premium men det var hackig under matchen .
Lennart
Inlägg: 47
Blev medlem: lör aug 27, 2016 10:02 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Lennart »

GG08 skrev:
Pac skrev:
GG08 skrev:
Har den kommit igång än?
Ja drog sladden o bytte till viaplay som en kompis dela med sig, pallade inte me skiten mer som bara ladda o hacka, tråkigt bara att d strula just när man ville kolla som mest :(
Jag förstår dig, men tydligen är det något skit med 256:an alla borde skriva till Infomir som har denna box.

Beklagar att du inte fick se från din box
det var nog inget med din box, jag har en mag 254 och matchen började hacka framförallt i slutet av första och hela andra halvlek. Viasat premium för att vara tydlig
essemH
Inlägg: 26
Blev medlem: ons okt 19, 2016 9:31 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av essemH »

Tänkte kolla om Nick JR, ljudet är på norska som standard, jag vet att man kan ändra i menyn till svenskt audio och det fungerar bra, dock är detta lite för avancerat för mina barn, så jag tänkte, det borde väl inte vara så svårt för er att ändra på det så att svenska är som standard språk?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Pac skrev:
GG08 skrev:
Pac skrev:
Tack GG08, sånt som händer men frågan e om infomir tar till sig d om man skriver till dom? Vad kan d handla om me boxen? Nån bugg typ?
Ja det gör han men du får vänta länge på svar, jag har fått 3 olika filer med ny program vara, men ingen funkar förutom att den raderar allt, sen skickar man igen så tar det 2 veckor innan han kommer tillbaka. Ja ska skicka ett nytt mail så får vi se om han kommer tillbaka.

Ok då vet ja, informerar du oss drabbade om svar e du snäll i framtiden
Ja kommer att meddela när det kommer.
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Lennart skrev:
GG08 skrev:
Pac skrev:
Ja drog sladden o bytte till viaplay som en kompis dela med sig, pallade inte me skiten mer som bara ladda o hacka, tråkigt bara att d strula just när man ville kolla som mest :(
Jag förstår dig, men tydligen är det något skit med 256:an alla borde skriva till Infomir som har denna box.

Beklagar att du inte fick se från din box
det var nog inget med din box, jag har en mag 254 och matchen började hacka framförallt i slutet av första och hela andra halvlek. Viasat premium för att vara tydlig
Hej Lennart

Problemet med Mag 256 att dom är sega står bara och tuggar och hänger sig tyvärr.

Jag tar upp detta med laggning och frysningar under dagen
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

essemH skrev:Tänkte kolla om Nick JR, ljudet är på norska som standard, jag vet att man kan ändra i menyn till svenskt audio och det fungerar bra, dock är detta lite för avancerat för mina barn, så jag tänkte, det borde väl inte vara så svårt för er att ändra på det så att svenska är som standard språk?

Jag undersöker det
Calle438
Inlägg: 49
Blev medlem: tis feb 07, 2017 7:24 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Calle438 »

Hej. Tror faktiskt inte det är mag boxarna det beror på. Jag hade samma bekymmer och jag har en TVIP S410 Box. Hade exakt samma bekymmer på matchen. Fick också dra ut sladden och allt var segt. Mvh
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Calle438 skrev:Hej. Tror faktiskt inte det är mag boxarna det beror på. Jag hade samma bekymmer och jag har en TVIP S410 Box. Hade exakt samma bekymmer på matchen. Fick också dra ut sladden och allt var segt. Mvh
Tjena Calle438

Jag körde TVIP 410 och Mag 254 i mot varandra och portalen var inte seg där, men där imot så laggade det i början av 2:a halvlek fram till slutet.

Jag har haft in några andra rapporter ang Mag 256 seg portal, men efter mätning så var det 2 som hade internet lina 18/22 mbit på 250/100

Det är svårt att sätta fingret exakt. Men där imot så behöver Infomir få fram en ny mjukvara till 256:an eftersom det är start/load problem med den.

Och han vet om det efter alla mail som jag och en kollega har skickat honom....

jag gjorde en fel anmälan, har nu på morgonen sammanställt problemen.

Jag beklagar att det blev "kattskit" igår så dj.... typiskt när det är stora matcher.

Men problemet är rapporterat
Calle438
Inlägg: 49
Blev medlem: tis feb 07, 2017 7:24 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Calle438 »

Tack för svaret. Vet att ni jobbar på för fullt. Hoppas allt och alla kanaler löser sig snart :D . Förstår att det är mycket att göra efter branden. Mvh
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Calle438 skrev:Tack för svaret. Vet att ni jobbar på för fullt. Hoppas allt och alla kanaler löser sig snart :D . Förstår att det är mycket att göra efter branden. Mvh
Tack Calle438

Ja allt går inte i en handvändnig, men det jobbas på det några saker som har kommit tillbaka EPG & Loggor kanske inte på alla kanaler

Men det händer något iaf.

Ha en bra dag
Skriv svar