## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

antonbruhn
Inlägg: 11
Blev medlem: lör okt 22, 2016 4:42 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av antonbruhn »

Bara hos mig som det laggar på viasat kanalerna? cmore och andra funkar finfint men har lagg på nästan alla viasat.
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

iptvbox123 skrev:Någon mer än jag som har problemet med de flesta skandinaviska kanaler just nu? lagg och helt döda kanaler
Vilken kanal har du problem med?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

GG08 skrev:
iptvbox123 skrev:Någon mer än jag som har problemet med de flesta skandinaviska kanaler just nu? lagg och helt döda kanaler
Vilken kanal har du problem med?
Kollade in Scandinavia paketet och där ligger några finska kanaler nere...
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

GG08 skrev:
GG08 skrev:
iptvbox123 skrev:Någon mer än jag som har problemet med de flesta skandinaviska kanaler just nu? lagg och helt döda kanaler
Vilken kanal har du problem med?
Kollade in Scandinavia paketet och där ligger några finska kanaler nere...
Det är söndag och det är server underhåll en stund till!
staffe
Inlägg: 12
Blev medlem: tor jan 05, 2017 3:47 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av staffe »

Bifogar en skärmdump på bandbredd användningen under dagtid när allt flyter fint utan lagg.

Jag zappade mellan kanalerna TV4 sport, cmore hocket FHD, cmore hits och avslutade med SVT1 FHD,
Som man ser ligger bandbredden på runt 12-14 mbs, samplingen är var 5 sekund så nån spik/dipp i grafen kan saknas.

Dessa kanaler + ett par till är dom jag oftast har problem med kvällstid.


Nu på kvällen testade jag samma kanaler igen och då orkade aldrig bandbredden över 6 mbs och det laggade något extremt.
Speedtest mot Holland visade ca 7 mbs.

Bytte anslutning mot en Telia 4G där speedtest mot holland visar 40 + mbs och där flöt samma kanaler hur bra som helst.

Min ISP använder IP-Only som leverantör, dom vet som jag skrivit tidigare om detta problem.
Dock verkar väldigt många här lida av just detta så mät, dokumentera och felanmäl.

För i mitt fall hade jag förmodligen haft mer glädje av en sunkig ADSL 24/2 från Telia än min 100/100 fiber pipa tyvärr.
jjj.png
jjj.png (29.48 KiB) Visad 7846 gånger
/S
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

staffe skrev:Bifogar en skärmdump på bandbredd användningen under dagtid när allt flyter fint utan lagg.

Jag zappade mellan kanalerna TV4 sport, cmore hocket FHD, cmore hits och avslutade med SVT1 FHD,
Som man ser ligger bandbredden på runt 12-14 mbs, samplingen är var 5 sekund så nån spik/dipp i grafen kan saknas.

Dessa kanaler + ett par till är dom jag oftast har problem med kvällstid.


Nu på kvällen testade jag samma kanaler igen och då orkade aldrig bandbredden över 6 mbs och det laggade något extremt.
Speedtest mot Holland visade ca 7 mbs.

Bytte anslutning mot en Telia 4G där speedtest mot holland visar 40 + mbs och där flöt samma kanaler hur bra som helst.

Min ISP använder IP-Only som leverantör, dom vet som jag skrivit tidigare om detta problem.
Dock verkar väldigt många här lida av just detta så mät, dokumentera och felanmäl.

För i mitt fall hade jag förmodligen haft mer glädje av en sunkig ADSL 24/2 från Telia än min 100/100 fiber pipa tyvärr.
jjj.png

/S
som GG08 nämnde i annan tråd, får vi OK att ha en svensk server vid sidan om den holländska kommer alla dessa problem försvinna. Hittils har alla dessa leverantörer struntat fullständigt i att svara oss. Men nu när de ser hur mycket bandbredd vi använder och ser den enorma vinsten som kan ligga bakom så börjar de själva att ta kontakt med oss. J****a hycklare =) Så om en månad står de helt klart om vi kan reläa kanalerna genom Sverige.

Tack för att du dokumenterar och visar upp de grafiskt. Mycket nyttig information som kan hjälpa många :D
kaffeberoende
Inlägg: 124
Blev medlem: tis aug 23, 2016 1:37 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av kaffeberoende »

Hej!

Tack för att ni ständigt utvecklar och förbättrar tjänsten. Ni kan verkligen stoltsera med att ni är bäst, för det är ni verkligen.

Nu till en fundering som jag har och som jag skrivit om tidigare här på forumet:
När kommer ni updatera stalker portalen till den senaste versionen som infomir släppte för någon vecka sen?
Jag undrar eftersom jag hoppas att det ska lösa problemet med att spara och radera favoritkanaler utan krångel.
Som det är just nu är det omöjligt att sortera kanalerna.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Innebär inte en placering i Sverige att den riskerar att tas ner ganska snabbt igen?
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
noBeard
Inlägg: 8
Blev medlem: sön jan 01, 2017 8:11 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av noBeard »

Ni som kollar mycket hockey, finns alla dessa i sortimentet nu?
C More Live 1 SE
C More Live 2 SE
C More Live 3 SE
C More Live 4 SE

Finns de både i standard och HD?

Personligen har jag inget jättebehov av just HD så om de finns i båda varianterna så hade det ju vart önskvärt.
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

noBeard skrev:Ni som kollar mycket hockey, finns alla dessa i sortimentet nu?
C More Live 1 SE
C More Live 2 SE
C More Live 3 SE
C More Live 4 SE

Finns de både i standard och HD?

Personligen har jag inget jättebehov av just HD så om de finns i båda varianterna så hade det ju vart önskvärt.
Hej

C More First, C More Series, C More Sport och C More Hits har från den 22 november att sändas i HD

Samtliga finns fast CM Live 1 heter CM Live samtliga är i HD
Skriv svar