## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Benson
Inlägg: 82
Blev medlem: ons jul 12, 2017 12:31 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Benson »

Atrix: du bör väl ha någon kontakt med dom som driver och iptvking och tillhanda håller tjänsten för oss kunder?
Det är ju väldigt ostabilt sen en tid tillbaka med b la lagg, svarta kanaler, frysningar, kanaler som inte funkar m.m. 24/7 kanaler med ljud men ingen bild (rapporterat fel på bla Walking dead i säkert 1år nu vi fjärrkontrollen),
Alltså kvaliten har minskat drastiskt från en period som va hur bra som helst fram tills för någon/några månader sedan, inte ett enda fel, allt bara flöt på! Helt jävla underbart va det! Sen efter det så har det blivit kvalitet NADA i stort sett. Vilket är jävligt synd då jag ändå vill vara kvar hos er men förväntar mig bättre kvalite än vad det är just nu.

Ser ni något ljus o tunneln, är dom medvetna om alla problem vi skriver här inne, jobbar dom för att få till en lösning? Kan dom välja annan leverantör?
Lite svar på frågor hade nog mer än jag önskat så vi ser lite hur planen ser ut och hur det kommer drabba oss kunder.

Vi är nog många som längtar till att ni återgår till just ”kungar” igen och vi kan göra reklam för er genom nära och kära som vill ha IP-TV;)

Som Trump ofta sa… make iptvking GREAT again ;)
atrix
Inlägg: 807
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Ja, det har varit mer strul än vanligt hos leverantörerna, och det är ju tyvärr vi användare som tar smällen. För mig personligen som inte har någon box, utan jag kör själv med en TVHeadend server som jag sedan kopplar olika klienter till får oftast inte detta problem med att portalen låser sig och att man inte kan starta kanalerna. IPTVKing skriver på sin webbsajt om att just man bör gå från dessa boxar och köra t.ex. en androidklient eller liknande:
https://www.iptvking.me/tvip-felsokning/

Jag märker t.ex på amerikanska kanaler där jag spelar även in mycket från, att de fungerar väldigt dåligt just nu, och leverantören sa att i förrgår kväll så skulle detta lösas, men det fungerar inte mycket bättre.

Men jag ska ta upp detta med dem. Kanske kan vi få ett uttalande, men bara så att ni vet, det är inte bara IPTVKings kunder som har dessa problem, utan det är många andra IPTV service providers.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Edo
Inlägg: 146
Blev medlem: ons nov 16, 2016 4:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Edo »

Alltså nu vill jag verkligen inte vara för negativ eftersom jag har varit kund här flera år och fattar att inte kan flyta på 100% hela tiden...
Men sista veckorna har det varit rent av dåligt...
Har messat support flera gånger och alltid samma svar...
Dålig internet,brandvägg osv...

Grejen är bara den att jag har ett annat abbonemang i ett annat rum och där flyter det på utan problem..
Så slutsatsten måste vara att nåt är knasigt hos King...
Hoppas verkligen på bättring snart igen...
Rune
Inlägg: 2
Blev medlem: sön feb 06, 2022 7:42 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Rune »

502 bad gateway hela morgonen…
Benson
Inlägg: 82
Blev medlem: ons jul 12, 2017 12:31 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Benson »

Samma här…
Poke668
Inlägg: 57
Blev medlem: lör nov 25, 2017 9:08 am
Ort: Gävle

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Poke668 »

Servrar som ligger nere.
Länk till server status. https://stats.uptimerobot.com/QO5WMiKqA
Sony Bravia KD-55XG8096 /Tivimate.
Gamlin
Inlägg: 25
Blev medlem: sön okt 06, 2019 4:19 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Gamlin »

My channels working now :)
zamboni
Inlägg: 79
Blev medlem: fre okt 26, 2018 6:51 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av zamboni »

Vad hände med amerikanska kanaler ?
Är det krig på nätet?
atrix
Inlägg: 807
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Som jag skrev i chatten så var US, CA och AU kanaler nere, men det arbetades för fullt med dessa, de flest fungerar nu.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Benson
Inlägg: 82
Blev medlem: ons jul 12, 2017 12:31 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Benson »

Släpar ju efter som en könis efter en blöt utekväll.
Skriv svar