## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Maverick
Inlägg: 4
Blev medlem: sön dec 23, 2018 4:55 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Maverick »

Hej, har inte Telia som leverantör men samma problem som alla andra med vit streck :!:
Hooch
Inlägg: 31
Blev medlem: tor nov 02, 2017 8:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Hooch »

Samma här. Inte Telia som leverantör men svart bild med ett vitt streck i ovankant.
N.Roheda
Inlägg: 44
Blev medlem: sön nov 12, 2017 2:39 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av N.Roheda »

jag kan inte stänga av boxen, 410, med fjörrkontrollen. Märkligt!
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

N.Roheda skrev: lör okt 23, 2021 4:10 pm atrix, IPTVSmarters kan inte add user. Hur gör man?
Step 1: Within the search box, search for IPTV Smarters Pro app. Once found, click on the install button.


Step 2: Once installed, open the IPTV Smarters Pro app and click on the “add new user”. It will be as shown in the picture below.

Step 3: By using the username and password that is the Xtream codes API.

The username and password can be found by looking at the URL provided by the service provider. If you do not have/know the necessary details, please contact your provider.

Step 4: Once you are done logging in, you will be redirected to the list users screen as shown below. Click on the profile you just created.


Step 5: Congratulations, you have now successfully set up and configured the IPTV Smarters Pro app on your devices.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
N.Roheda
Inlägg: 44
Blev medlem: sön nov 12, 2017 2:39 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av N.Roheda »

atrix skrev: lör okt 23, 2021 10:32 pm
N.Roheda skrev: lör okt 23, 2021 4:10 pm atrix, IPTVSmarters kan inte add user. Hur gör man?
Step 1: Within the search box, search for IPTV Smarters Pro app. Once found, click on the install button.


Step 2: Once installed, open the IPTV Smarters Pro app and click on the “add new user”. It will be as shown in the picture below.

Step 3: By using the username and password that is the Xtream codes API.

The username and password can be found by looking at the URL provided by the service provider. If you do not have/know the necessary details, please contact your provider.

Step 4: Once you are done logging in, you will be redirected to the list users screen as shown below. Click on the profile you just created.


Step 5: Congratulations, you have now successfully set up and configured the IPTV Smarters Pro app on your devices.
Ja det var ju lätt. Nej jag klara detta inte Xtream codex API? Jag kan ladda M3u lista, mer kan jag inte tyvärr är jag för korkad. Kan man fåmer hjälp, tack? :?
brckodc79
Inlägg: 22
Blev medlem: tis okt 08, 2019 6:44 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av brckodc79 »

???
mrflim
Inlägg: 3
Blev medlem: fre aug 03, 2018 8:04 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av mrflim »

Nån mer än jag som har problem med viasat motor hd när det är f1? Varje gång det är race, slutar kanalen att sluta elr laggar sönder. Men bara på den kanalen. Alla andra kanaler funkar. Ja dem som brukar funka iaf, för alla kanaler funkar inte. Men iaf.. har telia och 100/100 lina. Inget annat som drar bandbredd
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

N.Roheda skrev: sön okt 24, 2021 7:56 am
atrix skrev: lör okt 23, 2021 10:32 pm
N.Roheda skrev: lör okt 23, 2021 4:10 pm atrix, IPTVSmarters kan inte add user. Hur gör man?
Step 1: Within the search box, search for IPTV Smarters Pro app. Once found, click on the install button.


Step 2: Once installed, open the IPTV Smarters Pro app and click on the “add new user”. It will be as shown in the picture below.

Step 3: By using the username and password that is the Xtream codes API.

The username and password can be found by looking at the URL provided by the service provider. If you do not have/know the necessary details, please contact your provider.

Step 4: Once you are done logging in, you will be redirected to the list users screen as shown below. Click on the profile you just created.


Step 5: Congratulations, you have now successfully set up and configured the IPTV Smarters Pro app on your devices.
Ja det var ju lätt. Nej jag klara detta inte Xtream codex API? Jag kan ladda M3u lista, mer kan jag inte tyvärr är jag för korkad. Kan man fåmer hjälp, tack? :?
Kolla denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=n8U2Ok9 ... l=Tearhere
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Fredde71
Inlägg: 12
Blev medlem: fre okt 26, 2018 5:39 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Fredde71 »

Allvarligt, varför buffrar och strular det varje kväll?
Har flera kompisar som funderar på att köpa detta men jag kan inte rekommendera det när det bara strular!
Är det ingen som kan tala om vad problemet är och om man jobbar på att lösa det?
Känns som dom skiter i problemen och bara håvar in pengarna :oops:
Mammomilla
Inlägg: 7
Blev medlem: fre jan 18, 2019 4:19 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mammomilla »

Hej!
Har fått ett problem med iPlaytv sedan vi idag köpte nya Apple TV 4K; i vår förra Apple TV sorterades filmerna i kategorier efter land, barnfilmer etc men nu så får jag det inte att funka; alla filmer ligger i en och samma kategori i kategorin till vänster som man kan swipea fram, inte sorterat sedan tidigare. Däremot fungerar tv-guiden som jag aldrig fått att fungera tidigare vilket är välkommet. Men jag hittar ingenstans där EPG ska anges längre, men borde inte heller vara där det felar, för tv-kanalerna är ju uppdelade per land… någon som vet vad som kan vara fel…?
Skriv svar