## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

LeAndr
Inlägg: 13
Blev medlem: sön okt 06, 2019 1:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av LeAndr »

eagle skrev:Kan inte ladda upp kanalerna i Smart IPTV appen. Det har inte fungerat senaste 2 dagarna. Så trött på att man måste vara typ IT tekniker för att få detta att fungera. Jag fattar inte var någonstans ni skriver in och ändrar URL som ni säger löser problemet?
Jag är inte bekant med smart iptv men appen jag har i min tv heter ss iptv och där går jag in i inställningar och kan lägga till/ändra url. I vissa appar måste man nog göra det via en hemsida där du trycker in tvns mac adress och url.

Kolla om du kan redigera i inställningarna i appen du kör i tvn
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

LeAndr skrev:
LeAndr skrev:
FreddyK skrev:Det har varit den porten som gällt under lång tid nu men båda portarna har som sagt fungerat.
Om det är tillfälligt eller inte som den andra porten inte fungerar kan jag inte svara på.
Med risk för att låta jävligt okunnig men vad i länken bestämmer vilken port det är? Har inte en enda siffra på 8 i min URL :lol:
Inte i den nya länken iallafall som jag hittade i dashboard.. I min gamla länk som jag fick på Mail vid tecknande av abonnemang står där 8080
Om det står tv.iptvking.iptv.uno:8080/ så ska 8080 ändras till 80 eller så kan man ta bort det helt så att det bara står tv.iptvking.iptv.uno/ eftersom port 80 är standardport. Om det redan står det så behöver man inte ändrat nåt.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

eagle skrev:Kan inte ladda upp kanalerna i Smart IPTV appen. Det har inte fungerat senaste 2 dagarna. Så trött på att man måste vara typ IT tekniker för att få detta att fungera. Jag fattar inte var någonstans ni skriver in och ändrar URL som ni säger löser problemet?
Du gör som du gjorde första gången men hoppar direkt till den punkt där du ska lägga till din line

https://www.iptvking.me/instruktioner/i ... r-smarttv/

Om du behöver mer hjälp skriv istället i rätt forumdel som passar bättre för support.
Du kanske redan hittar hjälp då det diskuterats tidigare med.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
LeAndr
Inlägg: 13
Blev medlem: sön okt 06, 2019 1:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av LeAndr »

FreddyK skrev:
LeAndr skrev:
LeAndr skrev:
Med risk för att låta jävligt okunnig men vad i länken bestämmer vilken port det är? Har inte en enda siffra på 8 i min URL :lol:
Inte i den nya länken iallafall som jag hittade i dashboard.. I min gamla länk som jag fick på Mail vid tecknande av abonnemang står där 8080
Om det står tv.iptvking.iptv.uno:8080/ så ska 8080 ändras till 80 eller så kan man ta bort det helt så att det bara står tv.iptvking.iptv.uno/ eftersom port 80 är standardport. Om det redan står det så behöver man inte ändrat nåt.
Då är det de som strulat för mig för innan har det stått 8080 där men den url jag hämtade från dashboard idag står där inget.. Aja, nu fungerar det klockrent iallafall :D
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Ok bra att det löste sig iaf.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
eagle
Inlägg: 3
Blev medlem: lör dec 02, 2017 3:47 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av eagle »

LeAndr skrev:
eagle skrev:Kan inte ladda upp kanalerna i Smart IPTV appen. Det har inte fungerat senaste 2 dagarna. Så trött på att man måste vara typ IT tekniker för att få detta att fungera. Jag fattar inte var någonstans ni skriver in och ändrar URL som ni säger löser problemet?
Jag är inte bekant med smart iptv men appen jag har i min tv heter ss iptv och där går jag in i inställningar och kan lägga till/ändra url. I vissa appar måste man nog göra det via en hemsida där du trycker in tvns mac adress och url.

Kolla om du kan redigera i inställningarna i appen du kör i tvn
Tack, jag hittade vart man skulle uppdatera på nätet. Nu fungerar det igen men det ska ju inte behöva vara så här.
LeAndr
Inlägg: 13
Blev medlem: sön okt 06, 2019 1:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av LeAndr »

eagle skrev:
LeAndr skrev:
eagle skrev:Kan inte ladda upp kanalerna i Smart IPTV appen. Det har inte fungerat senaste 2 dagarna. Så trött på att man måste vara typ IT tekniker för att få detta att fungera. Jag fattar inte var någonstans ni skriver in och ändrar URL som ni säger löser problemet?
Jag är inte bekant med smart iptv men appen jag har i min tv heter ss iptv och där går jag in i inställningar och kan lägga till/ändra url. I vissa appar måste man nog göra det via en hemsida där du trycker in tvns mac adress och url.

Kolla om du kan redigera i inställningarna i appen du kör i tvn
Tack, jag hittade vart man skulle uppdatera på nätet. Nu fungerar det igen men det ska ju inte behöva vara så här.
Bra att du fick rätt på det! Nej, drygt är det..
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Glöm inte och ändra även för EPG med ifall ni har 8080 där med.
Bara tillägga att jag och andra har nämnt det här med ändra port ett antal ggr under senaste året så det är inget nytt egentligen.
8080 är antagligen en portforwarding eller liknande som man kanske glömt göra ifall man flyttat nån server eller liknande.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Pellepilot
Inlägg: 18
Blev medlem: fre okt 04, 2019 3:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Pellepilot »

FreddyK skrev:Glöm inte och ändra även för EPG med ifall ni har 8080 där med.
Bara tillägga att jag och andra har nämnt det här med ändra port ett antal ggr under senaste året så det är inget nytt egentligen.
8080 är antagligen en portforwarding eller liknande som man kanske glömt göra ifall man flyttat nån server eller liknande.


Hej,
Kör TVIP 410 boxen. Jag har påtalat skillnaden för deras support att jag inte hade samma som deras instruktioner på hemsidan men får aldrig ngr svar.

Kan du snälla skriva hela adressen som jag måste skriva för att det skall fungera.
Min som inte fungerar står så här
http://mag.iptvking.iptv.uno:8080/c

Där har jag tagit bort 8080 och 80 utan resultat... men fattar inte om C skall vara med.
Tack
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Det är samma oavsett vad man kör med det enda man ska ändra är att ansluta till port 80 istället för 8080.
Nu kan det ju hända att 8080 börjar fungera igen men bäst att ändra för att vara på säkra sidan.
Nu är jag förstås osäker på hur det är med MAG portalen om den verkligen kör 80 eller om det fortfarande är 8080 där.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar