## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

PorreP
Inlägg: 7
Blev medlem: sön okt 06, 2019 6:05 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av PorreP »

Jag får fortfarande inte igång min iptv..... Vad jag kan läsa mig till så ska man använda ''multicast'' som innehållskälla när man ställer in tv-inställningarna. Problemet är att jag inte ens får det alternativet, de alternativen jag får är: ''Middleware API'' ''Arv protokoll'' ''M3U-spellista'' ''IPTV-Portal'' ''Android app''. Hur ska jag göra?
När jag köpte boxen så behövde jag inte göra några inställningar alls, då funkade allt direkt. När alla problemen började för några veckor sedan så återställde jag boxen och nu får jag inte igång det igen. Snälla hjälp.

Modell: TVIP S-Box v.605A
Devv
Inlägg: 24
Blev medlem: lör okt 05, 2019 5:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Devv »

Nu är skiten nere i Smart IPTV-appen till min Samsung igen. Försökt med Settings -> 0 åtskilliga gånger men det hjälper inte. Så mycket fotboll att titta på idag också, jeez.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

PorreP skrev:Jag får fortfarande inte igång min iptv..... Vad jag kan läsa mig till så ska man använda ''multicast'' som innehållskälla när man ställer in tv-inställningarna. Problemet är att jag inte ens får det alternativet, de alternativen jag får är: ''Middleware API'' ''Arv protokoll'' ''M3U-spellista'' ''IPTV-Portal'' ''Android app''. Hur ska jag göra?
När jag köpte boxen så behövde jag inte göra några inställningar alls, då funkade allt direkt. När alla problemen började för några veckor sedan så återställde jag boxen och nu får jag inte igång det igen. Snälla hjälp.

Modell: TVIP S-Box v.605A
Multicast används bara av legala IPTV leverantörer i eget nät så det är inget att bry sig om här.
All streaming av den här typen är unicast då multicast inte är möjligt pga hur internet är uppbyggt.

Middleware API = Stalker (eller Ministra som det heter nu) eller ofta kallat MAG portal.
M3U-spellista = samma som det låter som om man vill köra med M3U fil.
IPTV-Portal = Ingen aning vad skillnaden jämfört med Middleware API är.
Android app = precis som det låter som ifall man vill köra med en app.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

veinge skrev:
Tetris skrev:Fungerar EPG för er? Det finns 12 kanaler som visas i tvguiden, länken som vissa har klistrat in i tråden ett antal gånger fungerar ju inte.

Sen undrar jag om VOD fungerar hos er? Jag får felmeddelande ”some problem happend while playing” använder apple tv och iplay

Nej vod funkar inte, ingen epg heller samt inget ljud på svt1 och svt2. Använder en mag 256.
Ljudet är ett MAG problem mest troligt eller så beror det på inställningar.
VOD fungerar inte i dagsläget som nämnts ett par gånger.
Inget problem med själva EPG länken däremot så fungerar nog inte EPG för alla kanaler än eller just nu.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
norrmannen
Inlägg: 6
Blev medlem: lör aug 10, 2019 7:43 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av norrmannen »

Magnusf skrev:Jag kör Smart IPTV-appen på Samsung och GSE IPTV-appen på min iPad. GSE IPTV fungerar bra men Smart IPTV får connection timeout när den försöker ladda spellistan. Jag kan titta på de kanaler som ligger i favoriter.

Är det någon annan som upplever samma fenomen just nu?

Testa att göra teven strömlös ett par minuter och sen starta Smart IPTV appen.
Det löste mina problem
PorreP
Inlägg: 7
Blev medlem: sön okt 06, 2019 6:05 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av PorreP »

FreddyK skrev:
PorreP skrev:Jag får fortfarande inte igång min iptv..... Vad jag kan läsa mig till så ska man använda ''multicast'' som innehållskälla när man ställer in tv-inställningarna. Problemet är att jag inte ens får det alternativet, de alternativen jag får är: ''Middleware API'' ''Arv protokoll'' ''M3U-spellista'' ''IPTV-Portal'' ''Android app''. Hur ska jag göra?
När jag köpte boxen så behövde jag inte göra några inställningar alls, då funkade allt direkt. När alla problemen började för några veckor sedan så återställde jag boxen och nu får jag inte igång det igen. Snälla hjälp.

Modell: TVIP S-Box v.605A
Multicast används bara av legala IPTV leverantörer i eget nät så det är inget att bry sig om här.
All streaming av den här typen är unicast då multicast inte är möjligt pga hur internet är uppbyggt.

Middleware API = Stalker (eller Ministra som det heter nu) eller ofta kallat MAG portal.
M3U-spellista = samma som det låter som om man vill köra med M3U fil.
IPTV-Portal = Ingen aning vad skillnaden jämfört med Middleware API är.
Android app = precis som det låter som ifall man vill köra med en app.
Okej! Hur ska jag göra för att få det funka?
veinge
Inlägg: 10
Blev medlem: tor aug 09, 2018 3:59 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av veinge »

FreddyK skrev:
veinge skrev:
Tetris skrev:Fungerar EPG för er? Det finns 12 kanaler som visas i tvguiden, länken som vissa har klistrat in i tråden ett antal gånger fungerar ju inte.

Sen undrar jag om VOD fungerar hos er? Jag får felmeddelande ”some problem happend while playing” använder apple tv och iplay

Nej vod funkar inte, ingen epg heller samt inget ljud på svt1 och svt2. Använder en mag 256.
Ljudet är ett MAG problem mest troligt eller så beror det på inställningar.
VOD fungerar inte i dagsläget som nämnts ett par gånger.
Inget problem med själva EPG länken däremot så fungerar nog inte EPG för alla kanaler än eller just nu.
Epg funkar igen....
Lecardell
Inlägg: 11
Blev medlem: ons jan 17, 2018 1:51 pm

Vilket onödigt gnäll

Inlägg av Lecardell »

Tummen upp för IPTVKING, allt fungerar perfekt och alla svenska kanaler är uppe och igång...
Fixa inställningarna och sluta gnäll, själv använder jag m3u8 med IPTV S-box 412 och det bara fungerar..
Duckface21
Inlägg: 49
Blev medlem: ons feb 27, 2019 5:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Duckface21 »

Varför kan jag inte rapportera fel får bara detta

{"status":false,"msg":"It seems this channel is online! Maybe you have problem with you line credentials. Please try again or contact support"}

jag har inte rapporterat att den är nere utan försöker rapportera att det är fel kanal

Kanalerna de gäller är AMC UK och AMC FHD UK det är fel kanaler på de platserna det är spanska versioner av AMC då det ska va engelska!!!
Senast redigerad av 2 Duckface21, redigerad totalt 0 gång.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Kanalen har slutat sända hos Sky som jag misstänker källan var från.
Ska visst finnas kvar hos BTTV så får väl hoppas det dyker upp nån ny källa så småningom.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar