## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Jinxy
Inlägg: 40
Blev medlem: sön apr 09, 2017 7:54 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Jinxy »

Flot arbejde.. godt klaret. :P :P
Goldwing
Inlägg: 14
Blev medlem: fre okt 04, 2019 4:33 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Goldwing »

Piggelin skrev:
svedupellet1 skrev:Bästa kund,

Som det ser ut just nu så börjar stormen lugna sig och teknikerna närmar sig en permanent lösning, vi kan ännu inte skapa nya lines och behandla era ordrar, och därmed har vi fortsatt pausade support ärenden tills allting är helt klart.

Dashboarden är också igång till viss mån, det går dock inte att att lägga nya köp och förlängningar ännu, men inom 1-3 dagar så beräknas allt vara igång.

Detta gäller som sagt alla IPTV leverantörer, innan nya load balancers är klara så kan inte sätta igång att skicka ut ordrar.

Tänk på att det fungerar på att streama via de flesta enheter redan, exempelvis Smart TV och boxar är igång igen, snart kommer även alla "övriga enheter" d.v.s m3u8 lines att fungera också.

(Vi vill även meddela våra kunder som redan har abonnemang hos oss och har gått miste om dagar p.g.a problemen kommer att kompenseras med dubbla mängden dagar förlorade till era nuvarande abonnemang)



Tack återigen för ert samarbete och förståelse..

Strålande! Bra jobbat
Ja du Piggelin, du behöver inte kopiera en länk som jag tror alla sett vid det här laget.
Vi alla förstår nog inte hur mycket tid som läggs ned på att få allt att fungera igen! Att vi ska få kompensation är oss väl unnat efter allt strul, missade matcher, filmer, serier osv!
Beröm dom istället när allt är klart och vi kan se på önskade kanaler igen!

Mvh
GoldWing
Goldwing
Inlägg: 14
Blev medlem: fre okt 04, 2019 4:33 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Goldwing »

En önskan efter allt strul!
Utöka kanalutbudet, sett att det finns andra som har ett bredare utbud än vad som erbjuds idag!

Mvh
GoldWing
Duckface21
Inlägg: 49
Blev medlem: ons feb 27, 2019 5:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Duckface21 »

som kompensation tycker jag de kan öppna så man kan se på minst 2 boxar samtidigt tråkigt att man bara kan se på en tv i taget hade vart smidigt att låta grabben kolla på sin egen tv
Bittisen
Inlägg: 12
Blev medlem: tis okt 08, 2019 5:43 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Bittisen »

Goldwing skrev:Lyckats se 1 timma på tv för första gången på en vecka sen var det samma visa igen. Gjorde en norsk omstart då boxen 410 låste sig i blå laddstapeln. Förstår inte häften av vad som sägs här med ändringar av dittan o dattan. Jag som är en ”teknisk i...t” sitter inte med deras kunskap och de kan se den ena efter den andra kanalen medans här får man snällt vänta på att se vad som hända skall!

Tack för dubbla dagar men tycker att alla som är drabbade bör få samma tillägg vare sig någon kan se medans den andra inte kan.
Säg istället att ni alla får 2 extra veckor eller 3 eller 4, gör det enkelt för er!

Mvh
GoldWing
Ja du är inte ensam, önskar också att jag fattade mer av vad de skriver om :? Ändringar här och där, DNS hit och dit, Appletv och mobilapp, går det se via sånt också? Bara en undran :?
Duckface21
Inlägg: 49
Blev medlem: ons feb 27, 2019 5:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Duckface21 »

Bittisen skrev:
Goldwing skrev:Lyckats se 1 timma på tv för första gången på en vecka sen var det samma visa igen. Gjorde en norsk omstart då boxen 410 låste sig i blå laddstapeln. Förstår inte häften av vad som sägs här med ändringar av dittan o dattan. Jag som är en ”teknisk i...t” sitter inte med deras kunskap och de kan se den ena efter den andra kanalen medans här får man snällt vänta på att se vad som hända skall!

Tack för dubbla dagar men tycker att alla som är drabbade bör få samma tillägg vare sig någon kan se medans den andra inte kan.
Säg istället att ni alla får 2 extra veckor eller 3 eller 4, gör det enkelt för er!

Mvh
GoldWing
Ja du är inte ensam, önskar också att jag fattade mer av vad de skriver om :? Ändringar här och där, DNS hit och dit, Appletv och mobilapp, går det se via sånt också? Bara en undran :?
klart de går se via annat med bästa är ju att se via en smart TV app då slipper man ju box
Piggelin
Inlägg: 33
Blev medlem: mån nov 20, 2017 10:00 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Piggelin »

Goldwing skrev:Ja du Piggelin, du behöver inte kopiera en länk som jag tror alla sett vid det här laget.
Vi alla förstår nog inte hur mycket tid som läggs ned på att få allt att fungera igen! Att vi ska få kompensation är oss väl unnat efter allt strul, missade matcher, filmer, serier osv!
Beröm dom istället när allt är klart och vi kan se på önskade kanaler igen!

Mvh
GoldWing
Och det första du gjorde var att kopiera länken igen, jaja hade bara lite otur när du tänkte.

Roligt att du vill ha kompensation för det är du unnad??
Betala 1500kr i månaden som det minst borde kosta i månaden, då kan du tycka. Ni verkar leva i en helt annan värld.

Jaja jag skall inte förstöra tråden med en nonsens diskussion med dig, vi har uppenbart olika syn på saker och ting. Bättre den fylls av alla som skriver att de har problem, som om de vore ensamma :)

Som jag skrivit tidigare.
Avvakta det kommer igång i gen på ett eller annat sätt inte lönt att göra något just nu.
Bittisen
Inlägg: 12
Blev medlem: tis okt 08, 2019 5:43 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Bittisen »

Duckface21 skrev:
Bittisen skrev:
Goldwing skrev:Lyckats se 1 timma på tv för första gången på en vecka sen var det samma visa igen. Gjorde en norsk omstart då boxen 410 låste sig i blå laddstapeln. Förstår inte häften av vad som sägs här med ändringar av dittan o dattan. Jag som är en ”teknisk i...t” sitter inte med deras kunskap och de kan se den ena efter den andra kanalen medans här får man snällt vänta på att se vad som hända skall!

Tack för dubbla dagar men tycker att alla som är drabbade bör få samma tillägg vare sig någon kan se medans den andra inte kan.
Säg istället att ni alla får 2 extra veckor eller 3 eller 4, gör det enkelt för er!

Mvh
GoldWing
Ja du är inte ensam, önskar också att jag fattade mer av vad de skriver om :? Ändringar här och där, DNS hit och dit, Appletv och mobilapp, går det se via sånt också? Bara en undran :?
klart de går se via annat med bästa är ju att se via en smart TV app då slipper man ju box
Kan du eller någon berätta hur sjutton man gör då? Har både smart-tv o Apple-tv? Fattar nada, helt novis o korkad som jag är ;)
Duckface21
Inlägg: 49
Blev medlem: ons feb 27, 2019 5:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Duckface21 »

Bittisen skrev:
Duckface21 skrev:
Bittisen skrev:
Ja du är inte ensam, önskar också att jag fattade mer av vad de skriver om :? Ändringar här och där, DNS hit och dit, Appletv och mobilapp, går det se via sånt också? Bara en undran :?
klart de går se via annat med bästa är ju att se via en smart TV app då slipper man ju box
Kan du eller någon berätta hur sjutton man gör då? Har både smart-tv o Apple-tv? Fattar nada, helt novis o korkad som jag är ;)
till en början du har inte sagt va för smart TV du har!! men om du börjar med att ta ner Smart IPTV appen från butiken på din tv när den är installerad så visas ett mac nr skriv in det på denna sidan https://siptv.app/mylist/ och matar in länken du får från IPTV kings dashboard

sen finns det guider att följa om du kollar in här https://www.iptvking.me/instruktioner/
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Kan vi inte ta frågor som gäller SmartTV och liknande i deras respektive hårdvara forumdelar istället?
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar