## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Tetris
Inlägg: 15
Blev medlem: sön okt 06, 2019 8:10 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Tetris »

Det går framåt! Apple tv och iplaytv fungerar som det ska här. En fråga gällande tvguide, hur lägger jag in fler kategorier, länder i tvguiden? Jag har lag in united states länken i epg, men vill även få in svenska och brittiska tvguiden. Nån som vill förklara hur jag gör det på Iplaytv på apple tv?
slibzen
Inlägg: 7
Blev medlem: ons okt 09, 2019 10:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av slibzen »

Boullboull skrev:
Hooch skrev:
Boullboull skrev:Hallå alla ni som har fått tillbaks kanalerna...!

Har nu bild på cmore hockey? Någon som har det, eller är den död för alla?
De är en av de kanaler som ännu inte kommit tillbaka. Är bara en tidsfråga innan alla är tillbaka tror jag. Håll ut
Klart man håller ut, men vill också se matchen kl 19 ikväll.... 8-)
Den är inte gång än. Uppdaterar listan med nån timmes mellanrum och hoppas hockey och live2 hoppar igång. Låna låna någons Cmore inlogg om det är kris :)
Duckface21
Inlägg: 49
Blev medlem: ons feb 27, 2019 5:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Duckface21 »

Tetris skrev:Det går framåt! Apple tv och iplaytv fungerar som det ska här. En fråga gällande tvguide, hur lägger jag in fler kategorier, länder i tvguiden? Jag har lag in united states länken i epg, men vill även få in svenska och brittiska tvguiden. Nån som vill förklara hur jag gör det på Iplaytv på apple tv?
jag vet inte va du kör för box eller app men jag anger inte nån tv guide på smartIPTV appen alls då kommer all EPG automatiskt från stream länken kör du GSE så lägger du in en epg länk från dashboarden för varje land
Boullboull
Inlägg: 52
Blev medlem: tor nov 02, 2017 7:54 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Boullboull »

slibzen skrev:. Låna låna någons Cmore inlogg om det är kris :)
Har du ett login att låna ut så får du gärna pm:a mig... ;)
HermanS
Inlägg: 4
Blev medlem: tis okt 08, 2019 2:57 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av HermanS »

slibzen skrev:Verkar vara lite blandat med vad som funkar.
Får in alla Cmore sport utom hockey och live2.
Viasat sport premium, motor, fotboll övriga viasat får jag inte in. Såg att dashen var uppe igen med. Dom kör på bra, med lite flyt kan man se matchen ikväll med.

Hur kom du åt dashen? Får felmeddelande bara när jag försöker?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Tetris skrev:Det går framåt! Apple tv och iplaytv fungerar som det ska här. En fråga gällande tvguide, hur lägger jag in fler kategorier, länder i tvguiden? Jag har lag in united states länken i epg, men vill även få in svenska och brittiska tvguiden. Nån som vill förklara hur jag gör det på Iplaytv på apple tv?

Kod: Markera allt

http://tv.iptvking.iptv.uno/xmltv.php?username=xxxxxx&password=yyyyyy
username och password är samma som i m3u länken.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
svedupellet1
Inlägg: 14
Blev medlem: tor dec 27, 2018 10:41 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av svedupellet1 »

Bästa kund,

Som det ser ut just nu så börjar stormen lugna sig och teknikerna närmar sig en permanent lösning, vi kan ännu inte skapa nya lines och behandla era ordrar, och därmed har vi fortsatt pausade support ärenden tills allting är helt klart.

Dashboarden är också igång till viss mån, det går dock inte att att lägga nya köp och förlängningar ännu, men inom 1-3 dagar så beräknas allt vara igång.

Detta gäller som sagt alla IPTV leverantörer, innan nya load balancers är klara så kan inte sätta igång att skicka ut ordrar.

Tänk på att det fungerar på att streama via de flesta enheter redan, exempelvis Smart TV och boxar är igång igen, snart kommer även alla "övriga enheter" d.v.s m3u8 lines att fungera också.

(Vi vill även meddela våra kunder som redan har abonnemang hos oss och har gått miste om dagar p.g.a problemen kommer att kompenseras med dubbla mängden dagar förlorade till era nuvarande abonnemang)



Tack återigen för ert samarbete och förståelse..
Goldwing
Inlägg: 14
Blev medlem: fre okt 04, 2019 4:33 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Goldwing »

Duckface21 skrev:
Goldwing skrev:En fråga till folket här, vilken router rekommenderar ni för bästa stabila resultat?
Tack på förhand 8-)
Asus Router är att föredra gärna med Merlin firmware!!
Tack för tipset, har tittat på Asus RT-AC88U 8-)
Duckface21
Inlägg: 49
Blev medlem: ons feb 27, 2019 5:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Duckface21 »

HermanS skrev:
slibzen skrev:Verkar vara lite blandat med vad som funkar.
Får in alla Cmore sport utom hockey och live2.
Viasat sport premium, motor, fotboll övriga viasat får jag inte in. Såg att dashen var uppe igen med. Dom kör på bra, med lite flyt kan man se matchen ikväll med.

Hur kom du åt dashen? Får felmeddelande bara när jag försöker?
Dashboarden är uppe sen i går jag har vart in där några gånger i dag bl

https://iptvking.iptv.uno/login
Tetris
Inlägg: 15
Blev medlem: sön okt 06, 2019 8:10 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Tetris »

FreddyK skrev:
Tetris skrev:Det går framåt! Apple tv och iplaytv fungerar som det ska här. En fråga gällande tvguide, hur lägger jag in fler kategorier, länder i tvguiden? Jag har lag in united states länken i epg, men vill även få in svenska och brittiska tvguiden. Nån som vill förklara hur jag gör det på Iplaytv på apple tv?

Kod: Markera allt

http://tv.iptvking.iptv.uno/xmltv.php?username=xxxxxx&password=yyyyyy
username och password är samma som i m3u länken.
Jag fick färre kanaler i tvguiden när jag använde den länken. Menar du att jag ska skriva in den under EPG i iplaytv appen? Eller i dashbord, isåfall var? Jag använde denna länken:

https://iptvking.iptv.uno/epg_temp_dl/o ... states.xml

Men då fick jag som sagt bara united states tvguiden.
Skriv svar