## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

violett
Inlägg: 217
Blev medlem: lör aug 18, 2018 5:45 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av violett »

Allt fungerade i morse. Sen mitt på dagen får jag detta meddelande.
Application loading error, Please check network connection and prtal URL. Har startat om den men det bara snurrar. Vad gör jag nu , bara att vänta antar jag.
malmokalle
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jun 17, 2018 3:51 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av malmokalle »

Plattform: IPTV 410
Heldött nu!
Mercedesboy
Inlägg: 30
Blev medlem: lör okt 21, 2017 11:53 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mercedesboy »

Page loading error för mig med kör mag 254. Prövade att gå in i routern en Technicolor xtream från Bredbandsbolaget men hittade inte hur man ändrar Dns.
Kanske inte går ? men var ganska lätt i boxen så hoppas att det ska flyta på lite bättre när dom får ordning på allt.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Man arbetar på lösa problemen så ni får ge det lite tid.
Ni får köra med M3U sålänge då det fungerar.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Duckface21
Inlägg: 49
Blev medlem: ons feb 27, 2019 5:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Duckface21 »

Mercedesboy skrev:Page loading error för mig med kör mag 254. Prövade att gå in i routern en Technicolor xtream från Bredbandsbolaget men hittade inte hur man ändrar Dns.
Kanske inte går ? men var ganska lätt i boxen så hoppas att det ska flyta på lite bättre när dom får ordning på allt.
Ändra DNS gör du i routern lättast på DHCP under lan eller nätverk
ThoBer
Inlägg: 40
Blev medlem: sön maj 14, 2017 1:13 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av ThoBer »

Mercedesboy skrev:Page loading error för mig med kör mag 254. Prövade att gå in i routern en Technicolor xtream från Bredbandsbolaget men hittade inte hur man ändrar Dns.
Kanske inte går ? men var ganska lätt i boxen så hoppas att det ska flyta på lite bättre när dom får ordning på allt.
Inne i routern har du har nog en "ruta" som heter "Local Network", klicka på den, sen uppe till höger klickar du på "show advanced".
Då öppnar du upp flera DHCP Settings, bland annat DNS server...
Mercedesboy
Inlägg: 30
Blev medlem: lör okt 21, 2017 11:53 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mercedesboy »

:D Jag hitta den inställningen så om jag fattat rätt så får alla anslutna saker min nya Dns 1.1.1.1 det fanns ingen ställe jag kunde se att skriva en sekundär Dns men det kanske ska va så ?
Duckface21
Inlägg: 49
Blev medlem: ons feb 27, 2019 5:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Duckface21 »

Mercedesboy skrev::D Jag hitta den inställningen så om jag fattat rätt så får alla anslutna saker min nya Dns 1.1.1.1 det fanns ingen ställe jag kunde se att skriva en sekundär Dns men det kanske ska va så ?
du lägger in 1.1.1.1 som primär och 1.1.0.0 som sekundär och alla enheter ska då använda den ny DNSen tänk på att alla enheter måste startas om för att de ska hämta de nya ip inställningarna
ThoBer
Inlägg: 40
Blev medlem: sön maj 14, 2017 1:13 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av ThoBer »

Mercedesboy skrev::D Jag hitta den inställningen så om jag fattat rätt så får alla anslutna saker min nya Dns 1.1.1.1 det fanns ingen ställe jag kunde se att skriva en sekundär Dns men det kanske ska va så ?
Har för mig att du kan sätta ett , mellan primär samt sekundär bara... den har inte olika rutor för dom.
typ: 1.1.1.1,1.1.0.0
DoktorC
Inlägg: 9
Blev medlem: lör maj 12, 2018 1:20 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av DoktorC »

Har ändrat från M3u8 till ts och nu fick jag tillbaka min meny i GSE appen till IPhone och Apple TV. Dock är det endast de svenska kanalerna som fungerar (bortsett Cartoon Network)
Tack för tipsen vänner.
Senast redigerad av 2 DoktorC, redigerad totalt 0 gång.
Skriv svar