Jo det kommer ta rätt lång tid innan allt fungerar helt som det ska igen.
IPTV nätet bygger ju på ett samarbete mellan väldigt många IPTV leverantörer och servrar över hela världen.
För att alla kanaler ska fungera samt streama bra så behöver det nätverket flyttas och byggas upp igen.
Är som sagt imponerad att det fungerar så bra som det gör redan.
Men det är stora pengar (och risker i det) för leverantörerna, så dom jobbar så klart hårt för att få upp allt igen.
Kanske lite halv bra att det hände på ett sätt, nu inser dom att man måste se över säkerheten.
## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Moderator: otto
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Någon som kör med appen iplaytv på Apple TV?
Som allt funkar för?
Innan var det bara 12 afrikanska kanaler som kom upp.
Som allt funkar för?
Innan var det bara 12 afrikanska kanaler som kom upp.
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Freddy, gjorde som du skrev. Startat om router och Apple TV men fortfarande samma fel
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Jag laddade ned iplaytv på apple tv men har inte fått det att fungera. Error så står det kolla så att du skrivit rätt länk och den är rätt. Vet inte om jag har gjort något annat fel, är helt ny på detta.Patte666 skrev:Någon som kör med appen iplaytv på Apple TV?
Som allt funkar för?
Innan var det bara 12 afrikanska kanaler som kom upp.
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Så länge "leverantören" är uppe så kommer dom nog säkerligen vilja driva det så klient vänligt som möjligt.MaxDan skrev:So? Det är fortfarande en tjänst som vi köper, där det finns en bindningstid, regelverk för användning och t om ett supportteam som jobbar officehours med att hålla igång tjänsten.ThoBer skrev:Det kommer att komma upp igen, som sagts redan... mycket pengar i det här.MaxDan skrev:Jag förlängde mitt abonnemang i torsdags efter att allt upphört att fungera, precis som vanligt när abonnemanget gått ut. Fyllde i uppgifter, betalade, därefter... ingenting. Ingen bekräftelse, ingen uppdatering, vid mail till supporten inget svar.
Är tjänsten helt död nu? Eller kommer det komma igång och vi användare får någon slags kompensation?
När är dock osäkert och fungera bra ännu mera osäkert när...
Kompensation!!?? Du vet att det är pirat TV va???
Om det mot förmodan inte kommer upp igen så ska du vara oerhört tacksam om du får kompensation.
Vill man driva det som ett företag så får man hantera prenumeranterna som kunder. Det är en en torrenttjänst, liksom... det är en prenumerationstjänst som man tar betalt för.
Men det man ska tänka på är att dom säljer en tjänst som faktisk inte är deras att sälja och riskerna med det.
Så om tjänsten dom har inte fungerar längre beror det inte på att dom stuckit med pengarna utan har åkt fast och alla deras konton troligen frysta.
Vilket även har hänt en del i denna raid som varit...
Så då blir det väldigt svårt med kompensation...
För övrigt så har dom ingen bindningstid, endast en tid för hur länge din tjänst som du köpt gäller.
Regelverket finns för att det ska kunna fungera, vill säga att det inte används mera än man betalar för då det blir mera server kraft som behövs och måste i sånt fall byggas ut. Sen kan jag inte förstå din inställning, dom har långt mer än office hours support...
Samt att dom har löpande kostnader även när det inte fungerat för oss att titta på IPTV och troligen större kostnader än vanligt.
Serverflytt samt nya programvaror brukar inte vara helt gratis.
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Men allvarligt ..
Kräva kompesation!?Som sagt..Läs på ordentligt vad det är och vad du köper innan du beställer nåt..
Finns inga garantier i sånt här oavsett hur irriterande det är när det inte funkar som det ska...
Eller så tecknar man laglig utbud men då räcker 1500kr i en månad...
Kräva kompesation!?Som sagt..Läs på ordentligt vad det är och vad du köper innan du beställer nåt..
Finns inga garantier i sånt här oavsett hur irriterande det är när det inte funkar som det ska...
Eller så tecknar man laglig utbud men då räcker 1500kr i en månad...
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Testade du ändra DNS server till det jag rekommenderat?camilla68 skrev:Freddy, gjorde som du skrev. Startat om router och Apple TV men fortfarande samma fel
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Helt rätt... blir lite löjligt...Edo skrev:Men allvarligt ..
Kräva kompesation!?Som sagt..Läs på ordentligt vad det är och vad du köper innan du beställer nåt..
Finns inga garantier i sånt här oavsett hur irriterande det är när det inte funkar som det ska...
Eller så tecknar man laglig utbud men då räcker 1500kr i en månad...
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Om alla provar ändra DNS så kommer det med största sannolikhet fungera.
Detta fick jag göra för över 1 år sen då Bahnhof inte ville lira med IP-TV.
Efter jag gjorde det så fungera det bra, och förmodligen eftersom jag redan gjort det är därför det fungerar klockrent dör mig nu.
Senaste veckorn har alla kanaler fryst och tagit evigheter att ladda, men nu fungerar alla kanaler som dom gjorde för några år sen, klockrent med andra ord.
Om alla provar att läsa lite och göra lite självhjälp istället för att gnälla...
Detta fick jag göra för över 1 år sen då Bahnhof inte ville lira med IP-TV.
Efter jag gjorde det så fungera det bra, och förmodligen eftersom jag redan gjort det är därför det fungerar klockrent dör mig nu.
Senaste veckorn har alla kanaler fryst och tagit evigheter att ladda, men nu fungerar alla kanaler som dom gjorde för några år sen, klockrent med andra ord.
Om alla provar att läsa lite och göra lite självhjälp istället för att gnälla...
-
- Inlägg: 14
- Blev medlem: tor dec 27, 2018 10:41 am
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Kommer inte in i Dashboard, fortvarande "502 Bad Gateway" det innebär att mitt konto är borta samt kanaler!
Läser att vissa ser TV redan kan det stämma?
Läser att vissa ser TV redan kan det stämma?