## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

atrix
Inlägg: 806
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

malmokalle skrev:Kan man göra något för att komma åt Dashboard?
Ja, ha tålamod..
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Tetris
Inlägg: 15
Blev medlem: sön okt 06, 2019 8:10 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Tetris »

Vilken jäkla tur att jag för två veckor sedan signade upp för 3 månader o inte halv/helår.

Är det någon med apple tv som fått igång någon kanal eller ens kan se kanallistan? Jag får inte ens fram TV ikonen i Mrmc
Judgedesign
Inlägg: 26
Blev medlem: ons jul 25, 2018 7:48 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Judgedesign »

Piggelin skrev:Lite komiskt att läsa alla dessa ge mig info mm.

Detta är superolagligt.
Det har varit gigantiska tillslag
De som sitter med skiten har agerat för att de inte skall åka fast.
Man flyttar servrar mm.

De som styr sidan eller säljer abonnemangen det kunde lika bra vara du och jag, dvs de vet lika lite om plan mm. Man skriver ju liksom inte ut att nu kommer vi stå på xx för att sälja. Alla jagas och blir jagade man håller låg profil.

Sen har ni mage att klaga på dålig info.
Fan köp era jäkla orginal paket för 1000 kr i månaden eller var tysta.
Och ni som har problem. Bläddra i tråden lite bakåt så ser ni.

Sa det innan, sitt ner i båten det kommer tillbaka när DE har fixat sitt.
Gör något annat under tiden.
Ja är det något man kan vara säker på så är det att det kommer upp igen. Är sådana ohyggligt stora summor pengar i detta.
jackos
Inlägg: 4
Blev medlem: lör okt 05, 2019 10:03 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av jackos »

Judgedesign skrev: Ja är det något man kan vara säker på så är det att det kommer upp igen. Är sådana ohyggligt stora summor pengar i detta.
This.

Pratade med några i England igår och de hade liknande problem för ett par veckor sedan efter tillslaget mot xtream codes. Allt funkar fint fint där idag och det är redan old news. Det tar den tiden den tar men upp kommer den igen.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Ifall man förstår hur internet och servers fungerar så förstår man att sånt här tar tid.
Man har ju fått upp själv huvudservern men många servrar där man får sina streams ifrån är nere just nu och det är nåt som IPTVKING måste vänta ut helt enkelt. Vad gäller länkar som inte fungerar så fungerar internet på så sätt att det kan ta upp till 24 timmar igen innan DNS fungerar överallt och det är inget IPTVKING heller kan göra nåt åt.
Det är ju inte bara själva panelen som ställer till det för alla leverantörer utan även detta https://www.reddit.com/r/IPTV/comments/ ... providers/
Läser man där så ser det också ut som att en stor källa har tagits ner som många leverantörer använder sig av.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
MaxDan
Inlägg: 18
Blev medlem: mån apr 17, 2017 2:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av MaxDan »

Jag förlängde mitt abonnemang i torsdags efter att allt upphört att fungera, precis som vanligt när abonnemanget gått ut. Fyllde i uppgifter, betalade, därefter... ingenting. Ingen bekräftelse, ingen uppdatering, vid mail till supporten inget svar.

Är tjänsten helt död nu? Eller kommer det komma igång och vi användare får någon slags kompensation?
tor
Inlägg: 3
Blev medlem: lör okt 05, 2019 2:50 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av tor »

EPG fungerar.
Kanalerna är svarta.
ThoBer
Inlägg: 40
Blev medlem: sön maj 14, 2017 1:13 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av ThoBer »

MaxDan skrev:Jag förlängde mitt abonnemang i torsdags efter att allt upphört att fungera, precis som vanligt när abonnemanget gått ut. Fyllde i uppgifter, betalade, därefter... ingenting. Ingen bekräftelse, ingen uppdatering, vid mail till supporten inget svar.

Är tjänsten helt död nu? Eller kommer det komma igång och vi användare får någon slags kompensation?
Det kommer att komma upp igen, som sagts redan... mycket pengar i det här.
När är dock osäkert och fungera bra ännu mera osäkert när...

Kompensation!!?? Du vet att det är pirat TV va???
Om det mot förmodan inte kommer upp igen så ska du vara oerhört tacksam om du får kompensation.
Kricke79
Inlägg: 4
Blev medlem: lör okt 05, 2019 4:35 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Kricke79 »

Viasat Sport Premium HD plus några andra kanaler igång här nu.
Dalot
Inlägg: 2
Blev medlem: lör okt 05, 2019 7:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Dalot »

Viasat Sport Premium funkar på min Smart - Tv
Skriv svar