## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

ThoBer skrev:Hej,

Vi får nog räkna med att det kan ta rätt lång tid innan det fungerar som det ska igen.
Det har ju varit en stor raid som drabbar ca. 5000 IPTV leverantörer, alltså inte bara IPTV King, så byta nu för att du är missnöjd kommer inte hjälpa.
För dom som inte vet vad som hänt så skickar jag med en länk med info från Reddit för dom som vill veta:
https://www.reddit.com/r/IPTV/comments/ ... t_raiding/

Men som sagt allt detta har beskrivits tidigare i denna tråd, eller med länkar.
Kan också tänka mig att IPTV King behöver flytta servrar nu då alla IPTV leverantörers IP nummer blivit kända, är väl det dom gör nu.

Bara att hålla ut... kommer upp igen... :D
Ja det är vad jag tror med alternativt flyttar över till annan panel.
Tror helt helt man är för optimistiskt för sånt tar tid.
Men det är inget ovanligt i "vanliga" världen heller t.ex. när man ger en tid då internet är tillbaka och liknande saker när en ISP har problem.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
ThoBer
Inlägg: 40
Blev medlem: sön maj 14, 2017 1:13 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av ThoBer »

FreddyK skrev:
ThoBer skrev:Hej,

Vi får nog räkna med att det kan ta rätt lång tid innan det fungerar som det ska igen.
Det har ju varit en stor raid som drabbar ca. 5000 IPTV leverantörer, alltså inte bara IPTV King, så byta nu för att du är missnöjd kommer inte hjälpa.
För dom som inte vet vad som hänt så skickar jag med en länk med info från Reddit för dom som vill veta:
https://www.reddit.com/r/IPTV/comments/ ... t_raiding/

Men som sagt allt detta har beskrivits tidigare i denna tråd, eller med länkar.
Kan också tänka mig att IPTV King behöver flytta servrar nu då alla IPTV leverantörers IP nummer blivit kända, är väl det dom gör nu.

Bara att hålla ut... kommer upp igen... :D
Ja det är vad jag tror med alternativt flyttar över till annan panel.
Tror helt helt man är för optimistiskt för sånt tar tid.
Men det är inget ovanligt i "vanliga" världen heller t.ex. när man ger en tid då internet är tillbaka och liknande saker när en ISP har problem.
Jo en ny panel lär behövas, även om man skulle göra ändringar på befintliga Xtream Codes och "porta" om den till nya domäner och servrar så kommer det att ta tid.
Är dock helt övertygad att allt kommer upp igen och fungerar bra... inget man kan "stressa" upp bara...
novica
Inlägg: 21
Blev medlem: ons feb 07, 2018 7:36 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av novica »

Moderator: otto
Varför komenterar inte han nåt om dessa problem.

Ägarna..cheferna...varför skriver inte dom nåt om detta problem.Verkar så som dom skiter i oss helt (fast kan inte tro det eller).
Så stackars Freddy ska svara på all gnäll och svar som han eller inte vet om.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Läser man på Reedit länken där uppe så ser det ut som att man har börjat gå efter alla servrar nu och det stärker min misstanke om att man är tvungen att flytta servrarna.

https://www.reddit.com/r/IPTV/comments/ ... providers/
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
svedupellet1
Inlägg: 14
Blev medlem: tor dec 27, 2018 10:41 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av svedupellet1 »

Är det nu man börjar titta på alternativa TV-kanal leverantörer eller ska man avvakta?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

svedupellet1 skrev:Är det nu man börjar titta på alternativa TV-kanal leverantörer eller ska man avvakta?
Detta drabbar dom flesta leverantörer 90% av IPTV leverantörerna körde Xtream-Codes och nu uppgifter om att Worldstream tvingar i princip alla leverantörer att flytta sina servrar då många kör med just Worldstream.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
ThoBer
Inlägg: 40
Blev medlem: sön maj 14, 2017 1:13 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av ThoBer »

novica skrev:Moderator: otto
Varför komenterar inte han nåt om dessa problem.

Ägarna..cheferna...varför skriver inte dom nåt om detta problem.Verkar så som dom skiter i oss helt (fast kan inte tro det eller).
Så stackars Freddy ska svara på all gnäll och svar som han eller inte vet om.
Dom borde ha rätt fullt upp med att säkerställa servrar och annan information som kan skada IPTV King samt dom själva, sen även att hitta alternativ till panel och implementera dessa. Jobbar själv med servrar och inget man gör på 12 timmar, skulle inte jag göra i vilket fall, men visst dom började jobbet säkert redan direkt efter raiden den 18 september.
FreddyK skrev:Läser man på Reedit länken där uppe så ser det ut som att man har börjat gå efter alla servrar nu och det stärker min misstanke om att man är tvungen att flytta servrarna.

https://www.reddit.com/r/IPTV/comments/ ... providers/
Jo är nästa steg för polis och utredning att söka upp och ta ner servrar hos leverantörer.
svedupellet1 skrev:Är det nu man börjar titta på alternativa TV-kanal leverantörer eller ska man avvakta?
Beror på hur bråttom du har, vill säga hur länge kan du vara utan TV, själv har jag lite andra alternativ också, så jag väntar lite mera... ;)
Det vill säga om du menar "vanlig" betal-TV inte IPTV då det är lika för mer eller mindre alla IPTV leverantörer.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Helt ärligt tror jag det bästa närmaste månaden är att pröva på 1 månad gratis abonnemang hos nån leverantör som CMore/Viaplay och direkt säga upp det. Personligen har jag alla kanalerna redan över satellit så för svenska kanaler går det ingen nöd för min del iaf.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
ThoBer
Inlägg: 40
Blev medlem: sön maj 14, 2017 1:13 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av ThoBer »

FreddyK skrev:
svedupellet1 skrev:Är det nu man börjar titta på alternativa TV-kanal leverantörer eller ska man avvakta?
Detta drabbar dom flesta leverantörer 90% av IPTV leverantörerna körde Xtream-Codes och nu uppgifter om att Worldstream tvingar i princip alla leverantörer att flytta sina servrar då många kör med just Worldstream.
Man kan förstå att dom kräver det, annars hotar det att förvärra hela "IPTV markanden".
Silgot
Inlägg: 2
Blev medlem: lör okt 05, 2019 11:14 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Silgot »

Hej.

Jag vill säga upp mitt abonnemang på "smart iptv-appen". Hittar inte info någonstans om hur man gör detta. Någon som kan hjälpa mej.

MVH
Silgot
Skriv svar