## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Duckface21 skrev:ser ut att va slut nu med iptv king det är som allt e avstängt märkte konstigt med att de börjat poppa upp sidor om man googlar med samma namn IPTV king fast annan ändelse i stället för .me har jag inte sett förut.. känns lite som de börjat starta om allt från scratch? kan ha fel men de känns så o ser ut så! de bästa skulle va med en försäkran om att de kommer upp igen tex inte att de ska va uppe inom ett dygn utan det är uppe till den 10 okt med försäkran tex då jag misstänker de inte vet hur länge de kommer va nere så måste man lägga en tid längre fram då de är säkra det är uppe
Det är inget nytt det finns flera fake IPTVKING som inte är det riktiga IPTVKING.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Igår uppskattade man tiden till 12 timmar då det är en uppskattning och om det är nåt större problem så är jag inte förvånad om det tar lite längre tid att få ordning på allt.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Goldwing
Inlägg: 14
Blev medlem: fre okt 04, 2019 4:33 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Goldwing »

FreddyK skrev:Igår uppskattade man tiden till 12 timmar då det är en uppskattning och om det är nåt större problem så är jag inte förvånad om det tar lite längre tid att få ordning på allt.
Kom till tals nu ”admin”! Vi väntar på ett besked!
Användarvisningsbild
DarthVader
Inlägg: 9
Blev medlem: fre aug 23, 2019 3:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av DarthVader »

Hej!

Senaste informationen är att man behöver åtminstone 4 timmar till för att få ordning på allting.
jackos
Inlägg: 4
Blev medlem: lör okt 05, 2019 10:03 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av jackos »

DarthVader skrev:Hej!

Senaste informationen är att man behöver åtminstone 4 timmar till för att få ordning på allting.
Tack. Bra att ni jobbar med det och håller oss uppdaterat.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Goldwing skrev:
FreddyK skrev:Igår uppskattade man tiden till 12 timmar då det är en uppskattning och om det är nåt större problem så är jag inte förvånad om det tar lite längre tid att få ordning på allt.
Kom till tals nu ”admin”! Vi väntar på ett besked!
Dom har nog fullt upp med att fixa det här.
Misstänker att problemen är relaterade till problemen efter tillslaget mot Xtream-Codes.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
svedupellet1
Inlägg: 14
Blev medlem: tor dec 27, 2018 10:41 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av svedupellet1 »

Kan det har med detta att göra att "Den 1 oktober 2019 införs generell datalagring" ?
prime
Inlägg: 2
Blev medlem: lör okt 05, 2019 9:33 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av prime »

From https://xtream-codes.com/
05/10/2019 Update

We want to inform you that xtream-codes is not offering any kind of support at the moment ( Through skype or emails etc ) . Any user that pretends to be an administrator of xtream codes or staff member is fake. Do not trust anyone.

Initial Announcement

Our website and services are down due to a preventing examination from italian Authorities. The examination is about a small number of our clients located in Italy. We apologize for any inconveniece although we are not responsible.

Please note that any website or/and service is using our name is fake and we are not in any way associated with them.

Xtream-Codes Team
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

svedupellet1 skrev:Kan det har med detta att göra att "Den 1 oktober 2019 införs generell datalagring" ?
Nej har inget med den att göra och gäller bara ISP's ska lagra information och det har redan funnits sedan tidigare men att man gjort förändringar.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
ThoBer
Inlägg: 40
Blev medlem: sön maj 14, 2017 1:13 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av ThoBer »

Hej,

Vi får nog räkna med att det kan ta rätt lång tid innan det fungerar som det ska igen.
Det har ju varit en stor raid som drabbar ca. 5000 IPTV leverantörer, alltså inte bara IPTV King, så byta nu för att du är missnöjd kommer inte hjälpa.
För dom som inte vet vad som hänt så skickar jag med en länk med info från Reddit för dom som vill veta:
https://www.reddit.com/r/IPTV/comments/ ... t_raiding/

Men som sagt allt detta har beskrivits tidigare i denna tråd, eller med länkar.
Kan också tänka mig att IPTV King behöver flytta servrar nu då alla IPTV leverantörers IP nummer blivit kända, är väl det dom gör nu.

Bara att hålla ut... kommer upp igen... :D
Skriv svar