## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Bremner
Inlägg: 64
Blev medlem: mån apr 01, 2019 11:16 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Bremner »

DarthVader skrev:Ja det är problem med vissa av källorna och man jobbar med att återställa kanaler och stabilisera tjänsten.
Tidsaspekt? Några minuter var det ju kl 18. Tror vi det är över natten eller ett par dagar? :)
Användarvisningsbild
DarthVader
Inlägg: 9
Blev medlem: fre aug 23, 2019 3:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av DarthVader »

Det kan jag däremot inte svara på tyvärr men borde vara igång igen under kvällen.
Chicken Walk
Inlägg: 7
Blev medlem: fre okt 04, 2019 6:44 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Chicken Walk »

Kan ni förklara varför det funkar hos andra leverantörer än IPTV King (läste en tidigare tråd som togs bort)
Vad är Skillnaden på IPTV King och XXXXX IPTV?
Blir ju frustrerad när man vet att andra sitter och har bild men inte vi?????
yggdrasil
Inlägg: 68
Blev medlem: sön mar 18, 2018 7:08 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av yggdrasil »

DarthVader skrev:Det kan jag däremot inte svara på tyvärr men borde vara igång igen under kvällen.
Jag har provat ett antal olika leverantörer av IPTV och IPTVKing är dom enda som gör maintenance jobb på kvällar och helger när man vill se på TV. Ingen annan leverantör har haft flera timmars nedtid mitt i den vanligaste tiden man tittar på TV.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Läser ni inte vad som skrivs här?
Man håller på med en underhållning och därför är det nere.
Och XXXX IPTV som nämns har haft sina nertider i ett antal timmar på sistone med andra problem.
Det är många leverantörer som har problem och det har med tillslaget mot Xtream-Codes att göra.
Det går också rykten om att man börjat plocka ner alla streamingservrar man hittade och stämmer det så kommer 90% vara borta inom en snar framtid.
Senast redigerad av 2 FreddyK, redigerad totalt 0 gång.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Piggelin
Inlägg: 33
Blev medlem: mån nov 20, 2017 10:00 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Piggelin »

Brukar vara att bara sitta lugnt i båten.... det löser sig nog.
De som styr forumet har nog lika mycket ”lite” info so vi.

Gå en runda på stan och umgås så löser det sig nog :lol: :lol:
Fittsmurf
Inlägg: 6
Blev medlem: ons apr 03, 2019 6:38 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Fittsmurf »

Kunde efter mycket om och men logga in på dashboard. Står att jag inte har någon line längre...?! Samma för er andra?
khanan
Inlägg: 34
Blev medlem: tor jun 08, 2017 5:33 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av khanan »

Nu blir jag som gammal räv jävligt tyken. Sitt ned i båten, var tyst och lyssna. Det här är skit som man borde vetat från början är lite flytande. Det är gjort på "best effort" och de som vet hur det fungerar "bakom ridåerna" vet att det slangas från ett fåtal källor och de flesta "leverantörer" är beroende av dessa. När det gäller busts och skit så är det sista som behövs en massa spam om "buhu, jag kan inte se modo!".

Jag älskar modo, därför har jag ett CMore-abbonemang bara för att vara säker på att jag har två källor att se deras matcher.

Se det som en skön plusmeny NÄR iptv fungerar, det är trots allt fan illegalt så det bara sjunger om det och att "kräva" stabilitet för några hundralappar i månaden för 4000+ kanaler är fan ett skämt.

Raka pubishåren, håll käften och gråt över att ni inte fick skjuta PSG90 i lumpen. Hade passat bra idag.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Samma här jag betalar för kanaler över satellit och har IPTV som bonus bara för utländska kanaler.
Då har man också tillgång till hela Play utbudet då mycket går där som inte går på dom vanliga kanalerna.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Gnutt
Inlägg: 3
Blev medlem: tis jun 04, 2019 9:25 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Gnutt »

khanan skrev:Nu blir jag som gammal räv jävligt tyken. Sitt ned i båten, var tyst och lyssna. Det här är skit som man borde vetat från början är lite flytande. Det är gjort på "best effort" och de som vet hur det fungerar "bakom ridåerna" vet att det slangas från ett fåtal källor och de flesta "leverantörer" är beroende av dessa. När det gäller busts och skit så är det sista som behövs en massa spam om "buhu, jag kan inte se modo!".

Jag älskar modo, därför har jag ett CMore-abbonemang bara för att vara säker på att jag har två källor att se deras matcher.

Se det som en skön plusmeny NÄR iptv fungerar, det är trots allt fan illegalt så det bara sjunger om det och att "kräva" stabilitet för några hundralappar i månaden för 4000+ kanaler är fan ett skämt.

Raka pubishåren, håll käften och gråt över att ni inte fick skjuta PSG90 i lumpen. Hade passat bra idag.

Hahahaha, bra där :)
Skriv svar