## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Antoniooo skrev:
GG08 skrev:
Antoniooo skrev:Har haft problem ett tag nu med stundtals lagg på flera kanaler från bl.a viasat och Cmore. HD kanalerna kan jag knappt använda för att det laggar för mycket. Upplever problem just nu på viasat fotboll. Är detta ett vanligt problem eller är det endast jag som upplever detta. har 100/10 från comhem och kör med magbox. när jag kör bredbandskollen som hamnar jag på 96.
Finns det något jag kan göra för att fixa detta?
Tja! Kollar du på Barca - Español? Felet ligger hos dig, jag ser matchen det var ett break på 5 sekunder in i 28 :e minuten. Du kanske ska ta och reseta din router i 10 min om du har box så dra sladden i 15 min sätt igång routern först och låt denna ladda, där efter sätt strömen till boxen.

Kan ju oxå vara en strömning från din ISP.
Testa men Viasat Fotboll fungerar perfekt
Jag skall testa Reseta routern och se ifall det blir bättre. Tack för hjälpen!
Hoppas att det fixar sig, hör av dig annars.
Mvh
GG08
Swennerd
Inlägg: 104
Blev medlem: ons nov 16, 2016 3:34 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Swennerd »

GG08 skrev:
Antoniooo skrev:Har haft problem ett tag nu med stundtals lagg på flera kanaler från bl.a viasat och Cmore. HD kanalerna kan jag knappt använda för att det laggar för mycket. Upplever problem just nu på viasat fotboll. Är detta ett vanligt problem eller är det endast jag som upplever detta. har 100/10 från comhem och kör med magbox. när jag kör bredbandskollen som hamnar jag på 96.
Finns det något jag kan göra för att fixa detta?
Tja! Kollar du på Barca - Español? Felet ligger hos dig, jag ser matchen det var ett break på 5 sekunder in i 28 :e minuten. Du kanske ska ta och reseta din router i 10 min om du har box så dra sladden i 15 min sätt igång routern först och låt denna ladda, där efter sätt strömen till boxen.

Kan ju oxå vara en strömning från din ISP.
Testa men Viasat Fotboll fungerar perfekt
Inga problem hos mig heller.
(MAG254, Bredband2, 100/100)
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Swennerd skrev:
GG08 skrev:
Antoniooo skrev:Har haft problem ett tag nu med stundtals lagg på flera kanaler från bl.a viasat och Cmore. HD kanalerna kan jag knappt använda för att det laggar för mycket. Upplever problem just nu på viasat fotboll. Är detta ett vanligt problem eller är det endast jag som upplever detta. har 100/10 från comhem och kör med magbox. när jag kör bredbandskollen som hamnar jag på 96.
Finns det något jag kan göra för att fixa detta?
Tja! Kollar du på Barca - Español? Felet ligger hos dig, jag ser matchen det var ett break på 5 sekunder in i 28 :e minuten. Du kanske ska ta och reseta din router i 10 min om du har box så dra sladden i 15 min sätt igång routern först och låt denna ladda, där efter sätt strömen till boxen.

Kan ju oxå vara en strömning från din ISP.
Testa men Viasat Fotboll fungerar perfekt
Inga problem hos mig heller.
(MAG254, Bredband2, 100/100)
Tack för din feedback, alltid bra att det finns andra som kan bekräfta :)
Swennerd
Inlägg: 104
Blev medlem: ons nov 16, 2016 3:34 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Swennerd »

GG08 skrev:
Swennerd skrev:
GG08 skrev:
Tja! Kollar du på Barca - Español? Felet ligger hos dig, jag ser matchen det var ett break på 5 sekunder in i 28 :e minuten. Du kanske ska ta och reseta din router i 10 min om du har box så dra sladden i 15 min sätt igång routern först och låt denna ladda, där efter sätt strömen till boxen.

Kan ju oxå vara en strömning från din ISP.
Testa men Viasat Fotboll fungerar perfekt
Inga problem hos mig heller.
(MAG254, Bredband2, 100/100)
Tack för din feedback, alltid bra att det finns andra som kan bekräfta :)
Hoppas själv på feedback i andra trådar angående att få fram undertexter i Smart IPTV på en Samsung.
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

GG08 skrev:
Patsie skrev:
GG08 skrev: Go kväll!
Ja det kan vara skillnad på analog och digitalsändning i marknätet men 2 minuter låter mycket.
Strömma tex viaplay när man tittar på fotboll så ligger matchen ca 1.30 före, på viasat förekommer även här på iptv, du kan ta skysport HD och gemfört Skysport SD så ligger SD före.
Just nu är alla min boxar och tv upptagna men ska kolla imorgon och klocka sändningarna.
Ha fortsatt Trevlig kväll
Okej, tack för hjälpen på förhand. Har mest upptäckt det på SVT kanalerna och TV4 . Trevlig kväll
Patsie

Jag körde en koll på SVT 1 mellan kabeltv och genom min box och där var skillnaden ca 30-35 sekunder det var skidskytte så det kändes rätt program :)
Sedan testade jag TV 4 i en reklampaus då var skillnaden ca 28 sekunder.
Fredde K skrev igår också från en halv minut upp till 1 min så den teorin stämmer.

Patsie prova att nollställa din router genom att dra ström ur den i 10 min, gör det samma om du har box dra strömmen och vänta i ca 15 min.

Om du nu har denna lösning.
Ha en fortsatt bra dag
Hej Patsie!
Hur har det gått? Har du testat förslagen?
Alltid bra med feedback back ;)
Mvh
GG 08
Patsie
Inlägg: 26
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:12 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Patsie »

GG08 skrev:
Patsie skrev:
GG08 skrev: Go kväll!
Ja det kan vara skillnad på analog och digitalsändning i marknätet men 2 minuter låter mycket.
Strömma tex viaplay när man tittar på fotboll så ligger matchen ca 1.30 före, på viasat förekommer även här på iptv, du kan ta skysport HD och gemfört Skysport SD så ligger SD före.
Just nu är alla min boxar och tv upptagna men ska kolla imorgon och klocka sändningarna.
Ha fortsatt Trevlig kväll
Okej, tack för hjälpen på förhand. Har mest upptäckt det på SVT kanalerna och TV4 . Trevlig kväll
Patsie

Jag körde en koll på SVT 1 mellan kabeltv och genom min box och där var skillnaden ca 30-35 sekunder det var skidskytte så det kändes rätt program :)
Sedan testade jag TV 4 i en reklampaus då var skillnaden ca 28 sekunder.
Fredde K skrev igår också från en halv minut upp till 1 min så den teorin stämmer.

Patsie prova att nollställa din router genom att dra ström ur den i 10 min, gör det samma om du har box dra strömmen och vänta i ca 15 min.

Om du nu har denna lösning.
Ha en fortsatt bra dag[/

Tack för svaret! Jag ska testa detta. Dock så använder jag smart tv appen på min LG tv. Där vet jag inte riktigt hur man ska nollställa den. Men jag ska testa att göra routern strömlös och se om det blir skillnad. Sen buffar ju dom "tyngsta" kanalerna när man bläddrar mellan kanaler, men det är ju tevens hårdvara som inte är den bästa har jag förstått det som.
Patsie
Inlägg: 26
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:12 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Patsie »

Tack för svaret! Jag ska testa detta. Dock så använder jag smart tv appen på min LG tv. Där vet jag inte riktigt hur man ska nollställa den. Men jag ska testa att göra routern strömlös och se om det blir skillnad. Sen buffar ju dom "tyngsta" kanalerna när man bläddrar mellan kanaler, men det är ju tevens hårdvara som inte är den bästa har jag förstått det som.
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Swennerd skrev:
GG08 skrev:
Swennerd skrev:
Inga problem hos mig heller.
(MAG254, Bredband2, 100/100)
Tack för din feedback, alltid bra att det finns andra som kan bekräfta :)
Hoppas själv på feedback i andra trådar angående att få fram undertexter i Smart IPTV på en Samsung.
Ja vi hoppas att du får svar från någon Samsung användare.
Jag kunde inte med min LG anslutning ;)
Lycka till
MRPiNK
Inlägg: 2
Blev medlem: tis dec 20, 2016 11:16 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av MRPiNK »

Måste bara säga att allt funkar så grymt bra! Alltid som som har problem skriver, så ville bara ge en positiv röst också!

Har dock en skum detalj som kanske någon kan förklara:

Jag kör på Telia Fiber med en MAG254. Inget lagg, allt funkar bra! MEN, det verkar som boxen i sig har något skumt för sig som min
router inte tycker om. När jag inte tittar på IPTVking stänger jag av boxen med röda power knappen längst upp i höger hörn på fjärren. Dock verkar det som boxen ändå gör något nätverksrelaterat, för när jag tittar på vanlig "Telia TV via Fibern" så fryser bilden till ibland typ 0.5s med någon/några minuters mellanrum. Samma sak om jag streamar tex SVTplay via wifi till laptopen. Drar jag ut strömmen ur MAGen så upplever jag inte dessa frysningar. Någon som har någon ide om vad som händer?
SuperMario84
Inlägg: 31
Blev medlem: tor okt 27, 2016 4:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av SuperMario84 »

hejsan...

ska ni göra någon åt kanal listan .. hos mig ligger alla överallt.. inget alls ordningen..

jag har också en fråga om hur det går med undertexterna till dem film kanalerna.. synd att ni inte kan fixa dem vi redan har men problem är dem står inte centralt på bilden :(
Skriv svar