## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

kaffeberoende
Inlägg: 124
Blev medlem: tis aug 23, 2016 1:37 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av kaffeberoende »

Hej!

Jag undrar om ni är medvetna om, och har någon lösning på, att de svenska kanalerna ligger lite huller och buller och är inte lika organiserat som förut.
Tex. är Svt 1 inte längre på första kanalplats utan nånstans i mitten av program tablån.

En bonus fråga: kommer ni updatera stalkern 5.0.3 till den nyligen släppta 5.1 versionen?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

kaffeberoende skrev:Hej!

Jag undrar om ni är medvetna om, och har någon lösning på, att de svenska kanalerna ligger lite huller och buller och är inte lika organiserat som förut.
Tex. är Svt 1 inte längre på första kanalplats utan nånstans i mitten av program tablån.

En bonus fråga: kommer ni updatera stalkern 5.0.3 till den nyligen släppta 5.1 versionen?
Hej!
Admin skrev följande i torsdags


Antar att din lista inte heller börjar med SVT1 ? Det är förmodligen vårt fel detta då länkarna till epg bröts i och med den uppdaterade listan. Vi ska titta på detta.

Så vi hoppas att det löser sig här inom det närmaste

Ha en trevlig fortsättning på helgen
Martin80
Inlägg: 7
Blev medlem: lör nov 12, 2016 12:03 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Martin80 »

Hej,

Jag ber om ursäkt om detta redan tagits upp men jag orkade inte läsa igenom alla sidorna. Tv3 Sport har iaf legat nere riktigt länge nu. Ett par veckor minst. Hur ska en bära sig åt för att uppmärksamma relevant person på detta?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Hej Allihopa!

Det glädjer mig väldigt mycket att ni alla har blivit riktiga experter på detta och kan mer eller mindre lösa de mesta problem själv, samt att ni hjälper varandra så fint att förstå problemen och delar med er av alla tips. Detta är precis vad detta forumet var tänkt för :D Bra jobbat allihopa!

Till era frågor

1. TV3 Sport är vattenstämplad för tillfället, detta betyder att om vi sänder kanalen så kommer utgivarna veta vem det är som sänder denna och då åker personen dit. Detta riskerar vi INTE förrän vi har ett sätt att fixa detta på.

2. Kanalerna som ligger huller och buller kommer ordnas upp så fort vi förstår varför inte länkningarna till EPG fungerar. Det är en liten krock här och vi jobbar på det, trots att det kanske inte märks.

3. Stalker mjukvaran kommer uppdateras så fort vi har fått allt kompatibelt med den nya mjukvaran och testerna är positiva. Infomir stänger strax för jul/nyår och det kan dröja till nästa år innan allting är klart då vi håller en konstant dialog med dem.

För övrigt läste jag om någon som frågade varför vissa HD kanaler är "överupplösta" med bitrates på 15-20 mbit som exempelvis TV4. I vårt cms så ser vi vilka bitrates ni alla ligger på och utan att överdriva så ligger 95% av er på stabila och fina fiber anslutningar. Därför ser vi inga problem med att sända ut en kanal med bättre upplösning om möjligheten till detta finns. 15-20 mbit är självklart lite väl för högt och vi ska titta på detta varför inte den kodas om i h264 som ska kunna leverera fullhd med 7-12 mbit
utan.att.stanna
Inlägg: 1
Blev medlem: lör dec 17, 2016 8:24 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av utan.att.stanna »

Finns SVT? Kan inte hitta den...
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

utan.att.stanna skrev:Finns SVT? Kan inte hitta den...
På page 2 i boxen ligger under Sjuan SVT1 HD
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Alla HD kanaler är redan i H264 och inget ovanligt att HD kanaler kan peaka uppåt 15mbit åtminstone så det är som det ska.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Antoniooo
Inlägg: 11
Blev medlem: sön okt 30, 2016 12:59 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Antoniooo »

Har haft problem ett tag nu med stundtals lagg på flera kanaler från bl.a viasat och Cmore. HD kanalerna kan jag knappt använda för att det laggar för mycket. Upplever problem just nu på viasat fotboll. Är detta ett vanligt problem eller är det endast jag som upplever detta. har 100/10 från comhem och kör med magbox. när jag kör bredbandskollen som hamnar jag på 96.
Finns det något jag kan göra för att fixa detta?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Antoniooo skrev:Har haft problem ett tag nu med stundtals lagg på flera kanaler från bl.a viasat och Cmore. HD kanalerna kan jag knappt använda för att det laggar för mycket. Upplever problem just nu på viasat fotboll. Är detta ett vanligt problem eller är det endast jag som upplever detta. har 100/10 från comhem och kör med magbox. när jag kör bredbandskollen som hamnar jag på 96.
Finns det något jag kan göra för att fixa detta?
Tja! Kollar du på Barca - Español? Felet ligger hos dig, jag ser matchen det var ett break på 5 sekunder in i 28 :e minuten. Du kanske ska ta och reseta din router i 10 min om du har box så dra sladden i 15 min sätt igång routern först och låt denna ladda, där efter sätt strömen till boxen.

Kan ju oxå vara en strömning från din ISP.
Testa men Viasat Fotboll fungerar perfekt
Antoniooo
Inlägg: 11
Blev medlem: sön okt 30, 2016 12:59 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Antoniooo »

GG08 skrev:
Antoniooo skrev:Har haft problem ett tag nu med stundtals lagg på flera kanaler från bl.a viasat och Cmore. HD kanalerna kan jag knappt använda för att det laggar för mycket. Upplever problem just nu på viasat fotboll. Är detta ett vanligt problem eller är det endast jag som upplever detta. har 100/10 från comhem och kör med magbox. när jag kör bredbandskollen som hamnar jag på 96.
Finns det något jag kan göra för att fixa detta?
Tja! Kollar du på Barca - Español? Felet ligger hos dig, jag ser matchen det var ett break på 5 sekunder in i 28 :e minuten. Du kanske ska ta och reseta din router i 10 min om du har box så dra sladden i 15 min sätt igång routern först och låt denna ladda, där efter sätt strömen till boxen.

Kan ju oxå vara en strömning från din ISP.
Testa men Viasat Fotboll fungerar perfekt
Jag skall testa Reseta routern och se ifall det blir bättre. Tack för hjälpen!
Skriv svar