## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

bengebong
Inlägg: 22
Blev medlem: tis aug 23, 2016 12:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av bengebong »

admin skrev:
bengebong skrev:Kan intyga att koppla boxen via en switch direkt till nätet istället för routern funkar utmärkt. Alla problem jag hade med lagg tidigare tycks vara borta nu :) Däremot så är guiden borta :(
Guiderna är ej borta, det är bara flyttade till vårt nya supportcenter

https://iptvking.freshdesk.com/support/home
Kanske skulle ha varit tydlig med att jag menade epg :)
kaffeberoende
Inlägg: 124
Blev medlem: tis aug 23, 2016 1:37 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av kaffeberoende »

Kanalerna på det skandinaviska paketet har återigen hamnat lite huller och buller. Svt 1 är inte längre första kanal utan det är H2 HD SE följt av History HD SE etc.
Svt kanalerna och Tv3, Tv4, Kanal 5 etc har hamnat i mitten av listan.
Om det är möjligt skulle det uppskattas om ni kunde återställa kanallistan till som det var förut.
Darjusha
Inlägg: 20
Blev medlem: ons sep 14, 2016 7:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Darjusha »

Till er ALLA som har Bredband2 som leverantör, jag bytte igår från bredband2 till bredbandsbolaget då de va usla på leverera nät på kvällar. Nu fungerar ALLT felfritt dvs precis som admin påpekade sist detta har inte med deras server att göra, de här är bara pga att bredband2 är bokstavligt talat värdelösa på leverera nät.
Hoppas detta hjälper de som haft samma problem som mig...
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Darjusha skrev:Till er ALLA som har Bredband2 som leverantör, jag bytte igår från bredband2 till bredbandsbolaget då de va usla på leverera nät på kvällar. Nu fungerar ALLT felfritt dvs precis som admin påpekade sist detta har inte med deras server att göra, de här är bara pga att bredband2 är bokstavligt talat värdelösa på leverera nät.
Hoppas detta hjälper de som haft samma problem som mig...
Du borde nämna detta i Tråden om Bahnhof också då flera bahnhof kunder funderar på att just byta över till Bredband2
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

bengebong skrev:
admin skrev:
bengebong skrev:Kan intyga att koppla boxen via en switch direkt till nätet istället för routern funkar utmärkt. Alla problem jag hade med lagg tidigare tycks vara borta nu :) Däremot så är guiden borta :(
Guiderna är ej borta, det är bara flyttade till vårt nya supportcenter

https://iptvking.freshdesk.com/support/home
Kanske skulle ha varit tydlig med att jag menade epg :)
EPG Guiden för Kodi ligger under Instruktioner för Kodi, även denna i vårt supportcenter
bengebong
Inlägg: 22
Blev medlem: tis aug 23, 2016 12:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av bengebong »

Jag gör ett nytt inlägg eftersom det verkar oklart vad jag egentligen menar :)
Jag har en tvip box och har ingen epg alls för de svenska kanalerna. De funkar för flera andra länder.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

bengebong skrev:Jag gör ett nytt inlägg eftersom det verkar oklart vad jag egentligen menar :)
Jag har en tvip box och har ingen epg alls för de svenska kanalerna. De funkar för flera andra länder.
Antar att din lista inte heller börjar med SVT1 ? Det är förmodligen vårt fel detta då länkarna till epg bröts i och med den uppdaterade listan. Vi ska titta på detta
Patsie
Inlägg: 26
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:12 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Patsie »

TV2 HD Danmark har varit TV12 Sverige ett tag . Går det att få tillbaka TV2HD Danmark?
kaffeberoende
Inlägg: 124
Blev medlem: tis aug 23, 2016 1:37 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av kaffeberoende »

Min kanallista börjar inte heller med Svt 1 utan med H2 HD . Det är lite jobbigt att hålla reda på kanalerna nu när ordningen har ändrats.
Jag hoppas att ni kan lösa problemet snart.
Swennerd
Inlägg: 104
Blev medlem: ons nov 16, 2016 3:34 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Swennerd »

Swennerd skrev:
jockas skrev:Provar igen med frågan
Är det någon som kan förklara detta med switch före routern.det funkar inte för mig . Och för att det ska fungera måste jag väl få 2st ip adresser från min bredbandsleverantör
Jag har inte provat själv ännu men ser inga hinder varför det inte skulle fungera att sätta en swich mellan fiberuttaget och routern. Det är ju internettrafik direkt i uttaget.
Kör nu med Ruckus Wireless från min MAG254 direkt in i fiberboxens andra LAN-uttag.
Har dock fortfarande lagg på vissa HD-kanaler...exempel TV4 HD och TV12 HD. I övrigt verkar det funka bra.
Har inte sett på livehockey ännu på C More:s Livekanalerna.
Använder mig av Bredband2.
Skriv svar