hejsan..
varje gång jag starta boxen efter eran underhållning eller byte av någon server så krånglar kanalerna.. en dag fungera dem här kanalerna en annan dag fungera dem inte.. .. när jag köpte kanalerna så hade jag verkligen inte några allas problem med kanalerna. det var bara en vissa antal kanaler som kunde krångla då och då.. det känns som det har blivit lite mer och mera problem... alla första kanalerna på mina lista dem laggar.... jag hoppas verkligen att imorgon jag kan titta på brca-rela madrid match utan problem
jag hoppas att kanaler kan fixa så dem klara sig iallafall en vecka utan problem men Annas tack för goda arbetet
och god jul
## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Moderator: otto
-
- Inlägg: 31
- Blev medlem: tor okt 27, 2016 4:57 pm
- Radiotjänst
- Inlägg: 10
- Blev medlem: fre dec 02, 2016 10:14 pm
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Ikväll fungerar många kanaler riktigt bra för mig (MAG256). Började titta via IPTV King för ca 1½ månad sedan. Var riktigt nöjd med kvalitén första veckan, sedan dess har har det blivit sämre hela tiden. Senaste dagarna har det i stort sett inte gått att titta på någon kanal pga konstant lagg(OBS har bara tittat på det "svenska kanalpaketet"). Har provat med det flesta optimeringar och tips jag hittat i forumet. Bl.a nätverkskabel direkt från Bahnhof 100/100 uttag till MAGen utan framgång, dvs i stort sett har det laggat hela tiden.admin skrev:Status Uppdatering 2016-12-01
Idag kommer vi byta ut en del av vår hårdvara mellan klockan 12.15 till ca 18.15 till nya fräschare sådana med mer minne, snabbare processor och en massa annat gott. Detta kommer inte påverka kanalerna eller servern då vi kommer del för del lägga upp dessa på backup hårdvara medan uppgraderingen sker. Tyvärr kommer detta innebära följande
- Ingen support under denna tid
- Inga ordrar kommer behandlas under denna tid
- Inga provkonton kommer delas ut under denna tid
- Inga svar på mailen eller wickr under denna tid
Tyvärr är detta väldigt högt prioriterat och därför har vi valt att lägga ner all tid på detta för att få det gjort idag. Vi kommer självklart svara på alla mail, behandla alla ordrar, dela ut alla provkonton och hantera övriga ärenden som har kommit in under denna tid EFTER 18 Tiden ikväll.
Nyheter kring C More Hockey
VI har annonserat ut på diverse Dishhosting och Cable hosting nätverk med ca 3ggr högre ersättning i hopp om att locka någon som kan sända dessa kanaler, samt en backup, utan problem. Vi har fått en del intresseanmälningar som vi ser över just nu och förhoppningsvis kan vi få igång dessa kanaler igen då de släcktes av C More. Ni ska inte tro att vi struntar i dessa kanaler, detta är på vår högsta prio just nu då ca 25% av vår kundkrets och omsättning kretsar kring dessa
För er som upplever lite mer lagg än vanligt
Detta beror på att när C More bytte kodning så släcktes de flesta av våra kort. De som vi kör nu är endast 2 stabila kort och resten är backups som hyrs in på löpande band. När servern hoppar mellan dessa för att kunna sprida ut loaden så mycket som möjligt så hänger de tyvärr inte alltid med och ca 10-15% av tittarna påverkas av detta och upplever lite mer lagg än vanligt. Varför påverkas inte alla frågar ni? Ja, det är algoritmen bakom som delar ut lasten som bestämmer detta, det är svårt för oss att svara. Den prioriterar alltid de stabilaste först men när någon klient inte hänger med så skiftar den till backup.
Detta är också även snart löst då vi aktivt beställer och kommer trycka in mer kort i servern. Vi hoppas att detta är löst till helgen men kan dröja så långt in som på nästa vecka.
Vi vill be om ursäkt till alla som har påverkats negativt av detta. Ni ska veta att vi gör vårt bästa för att ordna upp detta så fort som möjligt och det är även därför vi varit lite mer frånvarande från forumet de senaste dagarna samt att mailsvaren blivit korta eller att vi kanske missat något mail. C Mores nedsläckning kom som en chock för oss alla och vi trodde de skulle endast vara någon form av pairing men det var det inte så enkelt som vi trodde.
Jag har definitivt tillhört de 10-15% som påverkats av lastbalanseringen.
Ville bara skriva några rader och informera er om att uppgraderingen har haft önskat effekt, åtminstone för mig
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
För mig har är det tvärtom. Funkade perfekt tidigare. Har massor med problem nu med buffringen på kanaler, pixlar i bilden och att bilden stannar eller fryser.
Använder 100/10 och har en LG-tv med smart Iptv appen.
Har provat både inkopplat i min router som är en Apple AirPort extreme och med kabeln direkt från nätverksuttaget in i teven. Ingen skillnad alls på problemet
Så då är min fråga. Är det teven/ IP-TV appen som inte klarar av det hela ? och hade det hela löst sig med en Box istället?
Använder 100/10 och har en LG-tv med smart Iptv appen.
Har provat både inkopplat i min router som är en Apple AirPort extreme och med kabeln direkt från nätverksuttaget in i teven. Ingen skillnad alls på problemet
Så då är min fråga. Är det teven/ IP-TV appen som inte klarar av det hela ? och hade det hela löst sig med en Box istället?
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Samma för mig, funkar sämre nu, kan inte ens se svt1 o svt2 längre.Patsie skrev:För mig har är det tvärtom. Funkade perfekt tidigare. Har massor med problem nu med buffringen på kanaler, pixlar i bilden och att bilden stannar eller fryser.
Använder 100/10 och har en LG-tv med smart Iptv appen.
Har provat både inkopplat i min router som är en Apple AirPort extreme och med kabeln direkt från nätverksuttaget in i teven. Ingen skillnad alls på problemet
Så då är min fråga. Är det teven/ IP-TV appen som inte klarar av det hela ? och hade det hela löst sig med en Box istället?
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Möjligt att få fram Viasat Ultra HD?
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Ser hellre att få nuvarande HD kanaler stabila först.
UltraHD kräver mellan 20-30mbit och hårdvara som klarar H265/HEVC.
Har för mig Viasat Ultra HD låg kring 27mbit.
Man kan förstås reencoda det men då ser jag inte meningen med UltraHD kanalerna.
UltraHD kräver mellan 20-30mbit och hårdvara som klarar H265/HEVC.
Har för mig Viasat Ultra HD låg kring 27mbit.
Man kan förstås reencoda det men då ser jag inte meningen med UltraHD kanalerna.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Vi också dela att problemet är det samma för mig på 100/10 koppling Samsung Smarttv och smartiptv. Tidigare snabba kanalbyten och buffring, nu tar det imånga fall en evighet och därefter långa lags. Har kollat uppkopplingen som ger mycket mbits/s o god bandbredd. Problemet verkar ligga någon annanstans.Patsie skrev:För mig har är det tvärtom. Funkade perfekt tidigare. Har massor med problem nu med buffringen på kanaler, pixlar i bilden och att bilden stannar eller fryser.
Använder 100/10 och har en LG-tv med smart Iptv appen.
Har provat både inkopplat i min router som är en Apple AirPort extreme och med kabeln direkt från nätverksuttaget in i teven. Ingen skillnad alls på problemet
Så då är min fråga. Är det teven/ IP-TV appen som inte klarar av det hela ? och hade det hela löst sig med en Box istället?
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Sjukt mycket problem senaste veckan. Från att ha fungerat felfritt till buffring varannan minut, vanliga kanaler (SVT 1,2, TV3, viasat sport mfl) som inte fungerar. Kanallistan försvinner och visar error och annat tråk. Vad är det som händer?
Helt hopplöst att titta. Hade vänner över i fredags och de va spända på att se IP-TV och hur det fungerar men alla blev skrämda över problemen och det slutade med att logga in på Viaplay istället.
Kör också samsung smart tv med appen 100/100mbs och kabel in i uttaget.
Helt hopplöst att titta. Hade vänner över i fredags och de va spända på att se IP-TV och hur det fungerar men alla blev skrämda över problemen och det slutade med att logga in på Viaplay istället.
Kör också samsung smart tv med appen 100/100mbs och kabel in i uttaget.
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Såg att det ligger en hel del svenska kanaler på scandinavia-listan. Dom laggar förvisso en hel del, men går det att få över dom på sweden istället?
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Går ju inte se på en enda kanal utan att det ska buffra.
@admin kan ni inte informera oss om vad som händer. Börjar bli frustrerande det här.
@admin kan ni inte informera oss om vad som händer. Börjar bli frustrerande det här.