## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Eres
Inlägg: 9
Blev medlem: lör sep 16, 2017 3:32 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Eres »

Nu funkar det för mig också
HorribleHank
Inlägg: 11
Blev medlem: ons jul 25, 2018 1:22 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av HorribleHank »

Japp, nu funkar det som det skall här också!
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Om man har problem med portalen så man testa köra med M3U fil istället på nån enhet, dator eller TV.
Har fungerat utan problem med M3U fil så det är själva portalen för MAG/TVIP som verkar ha haft problem.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
hej53798
Inlägg: 7
Blev medlem: tor aug 02, 2018 6:22 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av hej53798 »

Jag kör iptv via appen på LG tv, har inte fungerat sedan 3-4 dagar nu, någon som vet om det är en spärr eller liknande?

När jag startar appen får jag fram alla länder som vanligt under groups, sen ser jag alla kanaler som vanligt när jag valt t.ex. "Sweden" men när jag väljer en kanal blir det bara "Check playlist.. nr. 1 URL!".
Har bara testat att deleta playlisten och lägga till den igen på sidan, men ingen skillnad.

Tänkte bara om någon vet om det är någon spärr eller liknande hos vissa leverantörer, har bredband2 som funkat bra hittils.

TILLÄGG: Det fungerar när jag testar via KODI på pc, så känns som iptv appen strular?
Robin
Inlägg: 10
Blev medlem: lör jan 06, 2018 10:30 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Robin »

I förrgår hade jag samma problem som er här, att boxen inte helt vill starta upp,men det löste sig när jag hade alla kablar bortplockade ett tag dock så fick jag upp en jätte konstig meny den var helt svart med vita menyval som jag sett att andra också fått men det funkade ju iaf att kolla, sen när jag stängde av boxen till natten och skulle kolla på tv nu på morgonen så är det samma problem igen och inget verkar hjälpa, försöker följa med här i tråden, hur har ni löst det eller har även ni samma problem fortfarande? :roll:
Nemesisspanks
Inlägg: 8
Blev medlem: tor jul 19, 2018 10:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Nemesisspanks »

Samma problem fortfarande ..
Adamski
Inlägg: 1
Blev medlem: tor aug 02, 2018 9:31 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Adamski »

Samma problem här antingen antingen blåskärm då den laddar men kommer ingenstans, Laddat portalen,dragit ur sladdar, konstig vit svart meny på vänster sida. men inget funkar

Hoppas det börjar funka snart gick igår en stund iaf men riktigt störande...
TravelMate
Inlägg: 16
Blev medlem: tis nov 21, 2017 6:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av TravelMate »

Märkligt att inte admin eller ansvarig kommer med någon information om vad som händer och sker, eller vad man gör åt problemet?
Otto verkar ju ha skrivit till admin men sen har det inte hörts ett ljud.
Vi är ju rätt så många som har problem så det vore på tiden att någon sorts info borde dyka upp nu.
Får man väl igång boxen verkar det funka men stänger man av den så får i alla fall jag samma problem igen vid uppstart.
Konstiga menyer, bakgrunder med en massa gula mappar hit och dit och otroligt seg.

Tacksam för info från ansvarig.
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av otto »

Har även idag skrivit till Admin idag och inget svar ännu.
Har även bytat dns i min router men ingen lycka alls, har kört 3 olika dns utan resultat
Jag har haft BBB innan nu sammanslaget med ett större bolag om det är något från deras sida
OttO Moderator IPTVKING
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Mycket tyder på att det beror på vilken firmware man har i boxen då det fungerar för vissa och vissa inte.
Ang BBB så gick dom inte ihop med nån utan bytte enbart namn till Telenor men BBB har ägts av Telenor länge.
Enda skillnaden är namnet och att dom erbjuder vissa paketerbjudanden med telefoni bla.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar