## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Användarvisningsbild
Fredde
Inlägg: 44
Blev medlem: fre nov 25, 2016 5:02 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Fredde »

Koko skrev:
Fredde skrev:Skärmavbild 2016-11-28 kl. 16.54.29.png

Hej
Detta dyker upp på för mig på några av kanalerna, har ni andra samma problem eller ligger det på min sida?
Samma sak här. Har varit så i några dagar nu.
Ok, får hoppas det löser sig då.
Becknaren
Inlägg: 13
Blev medlem: mån okt 24, 2016 5:44 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Becknaren »

admin skrev:
Becknaren skrev:Väldigt många kanaler det står "Not Supported!" på när jag försöker titta.
Eurosport 1,2 samt TV3 Sport mfl.
Har uppdaterat kanallistan, uppdaterat MAC adress samt filen jag fick skickad till mig.
Funkar samma kanaler i exempelvis VLC?
Jag Kör SmartTv
Jimhak
Inlägg: 9
Blev medlem: sön sep 18, 2016 7:03 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Jimhak »

GG08 skrev:
Jimhak skrev:
GG08 skrev: Hej! Om man nu läser i forumet så kanske man ska testa detta först.
Dra ut kontakten i din Router, och sedan i boxen om nu du har detta.
Efter 10 min så sätter du i sladden i Routern och väntar ytterligare 5-10 min och sätter i sladden i Boxen detta har hjälpt en del personer här i forumet. Jag dissar ingen men man måste läsa i alla trådae innan man börjar att klaga, många problem ligger hemma i er router eller wifi miljö.

Mvh
GG08
Nu är det så att jag har redan testat alla saker man kan och det är nästan bara lagg på kvällarna men det såg du väl när du läste mitt inlägg.....
Jag har läst alla trådar innan jag ställde frågan inte klagomål men du som verkar kunna allt kan ju förklara för mig varför det bara laggar på kvällarna.
Hej! Ja det blev lite fel steg, men ibland kommer samma frågor upp, och då kanske inte alla kollar i forumet innan. Men ta det inte så iaf. Jag försöker hjälpa till eftersom jag har trixat med min box och några andra. Har du box och vilken? Har du kollat inställningen på buffertsize i portalen ? För det känns som det skulle vara något hos dig som gör detta, att någon kanal kan lagga ja det händer, men vad jag förstår så laggar det varje kväll hos dig, det har jag aldrig varit med om, det har varit lite rörigt med kanalerna och visst då kan det bli riktigt skit. Men jag förstår att det är jobbigt för dig när det inte fungerar. Vad har du för Bredbandsbolag? Så det inte är något därifrån som djävlas med dig
Hej jag får börja med att be om ursäkt men var på dåligt humör när det inte funkar. Jag har full förståelse att det laggar någon gång och någon kanal men hos mig iaf så kan jag nästan ställa klockan efter det, varje kväll vid 20 börjar det och sen slutar det vid 22.30. Jäkligt frustrerande när det är den tiden som man kollar på tv. Jag har Banhof 100/10 så tycker inte det ska göra något, ingen brandvägg på routern iheller. Boxen är en mag 256. Tacksam att du försöker hjälpa mig för det verkar som det bara är jag och min bror som har dessa problemen :lol:

Mvh Jimmyhak
Ampa69
Inlägg: 89
Blev medlem: lör okt 15, 2016 12:01 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Ampa69 »

Nu har jag kollat lite i Sweden listan och märkt lite fel.

C More stars HD verkar vara danska TV2 sport har varit så ett tag nu
Viasat Fotboll HD SE är väldigt pixlig och har varit det länge.
Animal planet HD SE är animal planet med spanskt ljud och i SD
MTV HD SE är med dansk text
Disney Channel HD SE är med danskt ljud
SF Kanalen är det TV 4 på
MTV SE är dansk version.

Detta är fel som jag märkt av en längre stund.
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Jimhak skrev:
GG08 skrev:
Jimhak skrev:
Nu är det så att jag har redan testat alla saker man kan och det är nästan bara lagg på kvällarna men det såg du väl när du läste mitt inlägg.....
Jag har läst alla trådar innan jag ställde frågan inte klagomål men du som verkar kunna allt kan ju förklara för mig varför det bara laggar på kvällarna.
Hej! Ja det blev lite fel steg, men ibland kommer samma frågor upp, och då kanske inte alla kollar i forumet innan. Men ta det inte så iaf. Jag försöker hjälpa till eftersom jag har trixat med min box och några andra. Har du box och vilken? Har du kollat inställningen på buffertsize i portalen ? För det känns som det skulle vara något hos dig som gör detta, att någon kanal kan lagga ja det händer, men vad jag förstår så laggar det varje kväll hos dig, det har jag aldrig varit med om, det har varit lite rörigt med kanalerna och visst då kan det bli riktigt skit. Men jag förstår att det är jobbigt för dig när det inte fungerar. Vad har du för Bredbandsbolag? Så det inte är något därifrån som djävlas med dig

Hej jag får börja med att be om ursäkt men var på dåligt humör när det inte funkar. Jag har full förståelse att det laggar någon gång och någon kanal men hos mig iaf så kan jag nästan ställa klockan efter det, varje kväll vid 20 börjar det och sen slutar det vid 22.30. Jäkligt frustrerande när det är den tiden som man kollar på tv. Jag har Banhof 100/10 så tycker inte det ska göra något, ingen brandvägg på routern iheller. Boxen är en mag 256. Tacksam att du försöker hjälpa mig för det verkar som det bara är jag och min bror som har dessa problemen :lol:

Mvh Jimmyhak
Hej Jimhak! Det är lugnt man har sådana dagar oxå. Jag har för mig att Banhof har någon slags VPN om det kan vara det som strular. Men frågan är har du köpt Mag 256 i butik på stan eller beställt från utlandet? Det kan vara så att den nya program varan i 256 kan strula, det var en annan här i forumet som gick till sin butik och fick hjälp med att installera den gamla mjukvaran.
Så det är frågan,, testade själv 256:an ett par dagar och den funkar grymt bra och den är snabb gemfört med 254:an och det var inga problem med kanalerna då heller. Men som admin skrev igår så laggar SWE så laggar det på andra kanaler i andra länder. Så min tes nu är mjukvaran i Mag 256, men kolla Banhof om du har VPN som göra att det inte släpper igenom, man kan aldrig vara säker ;) du får gärna svara på dom andra frågorna jag ställde, skicka ett PM ang butik eller om du har köpt utifrån andra än IPTV KING
//GG08
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Det är väl inte direkt VPN man har om man kör Bahnhof som standard utan att det som standard är lokala IP addresser inom Bahnhof och inte har en egen IP address utåt.
Däremot så ingår en VPN tjänst ifall man vill använda det.
Sen om man nu vill så kan man välja att få ett eget IP om man begär det.
Dom gör det för integriteten för sina kunder.
Fast om inte dom europeiska ISPs sätter fart med IPv6 övergången snart så kommer det inte finnas några IP att ge till kunderna snart.
Många ISPs sitter med överskott med IP kanske idag men då dom är slut finns det inga fler att få.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Ampa69 skrev:Nu har jag kollat lite i Sweden listan och märkt lite fel.

C More stars HD verkar vara danska TV2 sport har varit så ett tag nu
Viasat Fotboll HD SE är väldigt pixlig och har varit det länge.
Animal planet HD SE är animal planet med spanskt ljud och i SD
MTV HD SE är med dansk text
Disney Channel HD SE är med danskt ljud
SF Kanalen är det TV 4 på
MTV SE är dansk version.

Detta är fel som jag märkt av en längre stund.
Många kanaler med exempelvis dansk eller norskt ljudspår går att ändra till svenskt det vet du om va?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Jimhak skrev:
GG08 skrev:
Jimhak skrev:
Nu är det så att jag har redan testat alla saker man kan och det är nästan bara lagg på kvällarna men det såg du väl när du läste mitt inlägg.....
Jag har läst alla trådar innan jag ställde frågan inte klagomål men du som verkar kunna allt kan ju förklara för mig varför det bara laggar på kvällarna.
Hej! Ja det blev lite fel steg, men ibland kommer samma frågor upp, och då kanske inte alla kollar i forumet innan. Men ta det inte så iaf. Jag försöker hjälpa till eftersom jag har trixat med min box och några andra. Har du box och vilken? Har du kollat inställningen på buffertsize i portalen ? För det känns som det skulle vara något hos dig som gör detta, att någon kanal kan lagga ja det händer, men vad jag förstår så laggar det varje kväll hos dig, det har jag aldrig varit med om, det har varit lite rörigt med kanalerna och visst då kan det bli riktigt skit. Men jag förstår att det är jobbigt för dig när det inte fungerar. Vad har du för Bredbandsbolag? Så det inte är något därifrån som djävlas med dig
Hej jag får börja med att be om ursäkt men var på dåligt humör när det inte funkar. Jag har full förståelse att det laggar någon gång och någon kanal men hos mig iaf så kan jag nästan ställa klockan efter det, varje kväll vid 20 börjar det och sen slutar det vid 22.30. Jäkligt frustrerande när det är den tiden som man kollar på tv. Jag har Banhof 100/10 så tycker inte det ska göra något, ingen brandvägg på routern iheller. Boxen är en mag 256. Tacksam att du försöker hjälpa mig för det verkar som det bara är jag och min bror som har dessa problemen :lol:

Mvh Jimmyhak
Hade en annan kund som hade samma problem på kvällarna, visade sig att hans routers paketdistribution var överbelastad, och just kvällar då andra enheter som använde wifi/lan hade alldeles för många förfrågningar och därav upplevde han problemen på kvällarna. han utökade sin befintliga router med en till som va speciellt tilldelad till sin mag enhet och whips så var dessa problem borta.

jag har hört liknande problem från ett par andra att det är just kvällar som de har dessa problem och alla har ett par saker gemensamt

- De är flera i hushållet (barn osv)
- Alla är anslutna samtidigt under kvällstid, spel, filmer, torrents dylikt
- Alla har minst 6 enheter som kör igång samtidigt

Nu kommer du säga "Jag har bandbredd så det räcker till alla" men det handlar inte om det. Det handlar om att när routern trycker ut paketen och skiftar mellan enheterna snabbt, så går paket förlorade, en vanlig dator hanterar paketförlusten med en ny förfrågan, multicast streaming (svtplay, netflix, viaplay som är live) har en backup stream som den ersätter förlorade paket med. men de gör inte pirat iptv. Förhindra paket förlusterna när nätverket är som mest belastat så försvinner även lagget
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Ampa69 skrev:Nu har jag kollat lite i Sweden listan och märkt lite fel.

C More stars HD verkar vara danska TV2 sport har varit så ett tag nu
Viasat Fotboll HD SE är väldigt pixlig och har varit det länge.
Animal planet HD SE är animal planet med spanskt ljud och i SD
MTV HD SE är med dansk text
Disney Channel HD SE är med danskt ljud
SF Kanalen är det TV 4 på
MTV SE är dansk version.

Detta är fel som jag märkt av en längre stund.
Disney Channel HD SE har bara svensk ljud här iaf men däremot så är den inte HD utan SD.
Samma med MTV HD SE svensk men bara SD. Det finns inte ens nån kanal som heter MTV HD. Däremot finns det en MTV Live HD som är en annan kanal.
SF Kanalen visar rätt här.
C More Stars, Animal Planet HD, MTV SE utan HD i namnet är däremot fel.
Viasat Fotboll SE pixlig här med.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Thunder80
Inlägg: 239
Blev medlem: mån nov 07, 2016 4:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Thunder80 »

Och jag undrar varför ligger Norska Viasat Sport på Svenska listan? Är inte bättre att lägga alla Norska Viasat Sport kanaler på Norska listan?? Viasat Fotboll osv..
Skriv svar