## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

horvat89 skrev:Tv 4 och kanal 5 hackar mycket för mig framåt
kvällarna samt dem flesta hd kanalerna
Hej! Prova detta: Dra ut strömen i din router samt i din box om du nu har en sådan :)
Vänta 10 min sätt i ström kabeln i router där efter vänta 5-10 min och sätt strömkabeln i boxen.
Har du smart TV dra då bara ur Router
Becknaren
Inlägg: 13
Blev medlem: mån okt 24, 2016 5:44 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Becknaren »

Väldigt många kanaler det står "Not Supported!" på när jag försöker titta.
Eurosport 1,2 samt TV3 Sport mfl.
Har uppdaterat kanallistan, uppdaterat MAC adress samt filen jag fick skickad till mig.
Jimhak
Inlägg: 9
Blev medlem: sön sep 18, 2016 7:03 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Jimhak »

GG08 skrev:
Jimhak skrev:Är det bara jag som har problem med att alla svenska kanaler laggar varje kväll???
Hej! Om man nu läser i forumet så kanske man ska testa detta först.
Dra ut kontakten i din Router, och sedan i boxen om nu du har detta.
Efter 10 min så sätter du i sladden i Routern och väntar ytterligare 5-10 min och sätter i sladden i Boxen detta har hjälpt en del personer här i forumet. Jag dissar ingen men man måste läsa i alla trådae innan man börjar att klaga, många problem ligger hemma i er router eller wifi miljö.

Mvh
GG08
Nu är det så att jag har redan testat alla saker man kan och det är nästan bara lagg på kvällarna men det såg du väl när du läste mitt inlägg.....
Jag har läst alla trådar innan jag ställde frågan inte klagomål men du som verkar kunna allt kan ju förklara för mig varför det bara laggar på kvällarna.
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Jimhak skrev:
GG08 skrev:
Jimhak skrev:Är det bara jag som har problem med att alla svenska kanaler laggar varje kväll???
Hej! Om man nu läser i forumet så kanske man ska testa detta först.
Dra ut kontakten i din Router, och sedan i boxen om nu du har detta.
Efter 10 min så sätter du i sladden i Routern och väntar ytterligare 5-10 min och sätter i sladden i Boxen detta har hjälpt en del personer här i forumet. Jag dissar ingen men man måste läsa i alla trådae innan man börjar att klaga, många problem ligger hemma i er router eller wifi miljö.

Mvh
GG08
Nu är det så att jag har redan testat alla saker man kan och det är nästan bara lagg på kvällarna men det såg du väl när du läste mitt inlägg.....
Jag har läst alla trådar innan jag ställde frågan inte klagomål men du som verkar kunna allt kan ju förklara för mig varför det bara laggar på kvällarna.
Hej! Ja det blev lite fel steg, men ibland kommer samma frågor upp, och då kanske inte alla kollar i forumet innan. Men ta det inte så iaf. Jag försöker hjälpa till eftersom jag har trixat med min box och några andra. Har du box och vilken? Har du kollat inställningen på buffertsize i portalen ? För det känns som det skulle vara något hos dig som gör detta, att någon kanal kan lagga ja det händer, men vad jag förstår så laggar det varje kväll hos dig, det har jag aldrig varit med om, det har varit lite rörigt med kanalerna och visst då kan det bli riktigt skit. Men jag förstår att det är jobbigt för dig när det inte fungerar. Vad har du för Bredbandsbolag? Så det inte är något därifrån som djävlas med dig
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Jimhak skrev:
GG08 skrev:
Jimhak skrev:Är det bara jag som har problem med att alla svenska kanaler laggar varje kväll???
Hej! Om man nu läser i forumet så kanske man ska testa detta först.
Dra ut kontakten i din Router, och sedan i boxen om nu du har detta.
Efter 10 min så sätter du i sladden i Routern och väntar ytterligare 5-10 min och sätter i sladden i Boxen detta har hjälpt en del personer här i forumet. Jag dissar ingen men man måste läsa i alla trådae innan man börjar att klaga, många problem ligger hemma i er router eller wifi miljö.

Mvh
GG08
Nu är det så att jag har redan testat alla saker man kan och det är nästan bara lagg på kvällarna men det såg du väl när du läste mitt inlägg.....
Jag har läst alla trådar innan jag ställde frågan inte klagomål men du som verkar kunna allt kan ju förklara för mig varför det bara laggar på kvällarna.
Det är märkligt att det bara laggar på kvällarna, och det är på ALLA kanaler? Det har inget med vår server att göra för då hade alla haft samma problem. Även icke svenska kanaler laggar? Kanalerna ligger på samma loadbalancer så om alla svenska laggar bör alla UK även lagga.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Becknaren skrev:Väldigt många kanaler det står "Not Supported!" på när jag försöker titta.
Eurosport 1,2 samt TV3 Sport mfl.
Har uppdaterat kanallistan, uppdaterat MAC adress samt filen jag fick skickad till mig.
Funkar samma kanaler i exempelvis VLC?
Drswe
Inlägg: 6
Blev medlem: fre sep 30, 2016 2:24 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Drswe »

tv 4 funkar inte

men SF-kanalen har blivit tv 4
Thunder80
Inlägg: 239
Blev medlem: mån nov 07, 2016 4:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Thunder80 »

admin skrev:
Becknaren skrev:Väldigt många kanaler det står "Not Supported!" på när jag försöker titta.
Eurosport 1,2 samt TV3 Sport mfl.
Har uppdaterat kanallistan, uppdaterat MAC adress samt filen jag fick skickad till mig.
Funkar samma kanaler i exempelvis VLC?
Jag undrar varför har ni Viasat Sport på Norska version på Sverige listan men inte har också Viasat Fotboll på Norsk version? Som jag efter lyser hela tiden... Viasat Sport liger på Kanal listan nummer 2979 på min Box M256 Snälla lägg till också Viasat Fotboll på Norska jag vet att ni har det har haft då och då på Svenska kanal listan!!! Jag vill inte tjata på er men jag älskar Viasat Fotboll på Norska...
Användarvisningsbild
Fredde
Inlägg: 44
Blev medlem: fre nov 25, 2016 5:02 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Fredde »

Skärmavbild 2016-11-28 kl. 16.54.29.png
Skärmavbild 2016-11-28 kl. 16.54.29.png (229.25 KiB) Visad 7474 gånger
Hej
Detta dyker upp på för mig på några av kanalerna, har ni andra samma problem eller ligger det på min sida?
Koko
Inlägg: 25
Blev medlem: lör nov 26, 2016 1:19 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Koko »

Fredde skrev:Skärmavbild 2016-11-28 kl. 16.54.29.png

Hej
Detta dyker upp på för mig på några av kanalerna, har ni andra samma problem eller ligger det på min sida?
Samma sak här. Har varit så i några dagar nu.
Skriv svar