## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av otto »

Barca87 skrev:Hej, jag köpte mitt ABB på ett år smart TV och det fungerar bra. I onsdags så fixade jag åt farsan, vi kör båda på LG med Smart IP-TV appen. Vi kör med ethernet Com hem rakt in i TV. Båda med bra hastighet har kollat mot NL när det blir problem och det ör bra hastighet. Nu problemet, i onsdags så fixade jag prov 24h hos farsan allt fungerade klockrent. Han köpte omgående 1 år, efter det så började det på torsdagen att lagga allt mer. Nu det som händer att man får upp alla kanalerna men det står Buffering och och växlar till Live. Detta händer hela tiden och går inte att titta på, hur löser man detta? Är helt ny på IP-TV men hos mig fungerar det felfritt, har installerat på samma sätt samma hastighet.
Mailade iptvking och de säger att kontot ser bra ut ifrån deras sida.
Hejsan
När de säger från iptvking supporten att det ser bra ut så kör de en felsökning så inte bara att inkopplingen är ok.
Kan du testa att lägga in allt på nytt.
Sedan vad för hastig från server i Holland? Körde du test mot servern när ni hade problem?
Du kör med kabel in direkt i tv-n? Har ni båda samma problem?
Många som kör trådlöst får problem.
OttO
iptvmannen
Inlägg: 6
Blev medlem: ons dec 20, 2017 5:08 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av iptvmannen »

Dålig kvalite/pixleringar på SF-kanalen och Discovery Investigation Channel.
Nevon
Inlägg: 55
Blev medlem: mån feb 13, 2017 9:58 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Nevon »

Funkar Viasat Hockey för någon annan?
Händer inget för mig..
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Inga problem här.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Barca87
Inlägg: 15
Blev medlem: fre apr 13, 2018 4:39 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Barca87 »

Hej Otto,
Sorry för sent svar, allt är fixat :). Jag testade att göra om allting, återställde TV. Hade gjort det innan men funkade, testade efter en ny dag. Tack
Yanni
Inlägg: 10
Blev medlem: ons apr 18, 2018 8:38 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Yanni »

Hej,

Har kört IPTV sedan oktober förra året och det har fungerat klockrent. Kör ibland via Kod på datorn men för det mesta kör jag via Smart IPTV på min LG TV.
Men sedan en vecka tillbaka laggar det som fan. Kan se i 2-3 minuter sen börjat det snurra och buffra. Fungerar i 4-5 sekunder sen sätter det igång igen.
Har 100/100 lina och har testat hastighet mot Holland, hade 78-80. Tv:n är kopplad med lina direkt till router. Har testat att starta om router också.
Felet är både på Smart IPTV och om jag kör via Kodi. Hur kommer det sig att det helt plötsligt efter ett halvår börjar strula? Har inte gjort några ändringar i vare sig router eller annat.
Det är jävligt störigt, har inte kunnat se TV i en vecka nu.
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av otto »

Yanni skrev:Hej,

Har kört IPTV sedan oktober förra året och det har fungerat klockrent. Kör ibland via Kod på datorn men för det mesta kör jag via Smart IPTV på min LG TV.
Men sedan en vecka tillbaka laggar det som fan. Kan se i 2-3 minuter sen börjat det snurra och buffra. Fungerar i 4-5 sekunder sen sätter det igång igen.
Har 100/100 lina och har testat hastighet mot Holland, hade 78-80. Tv:n är kopplad med lina direkt till router. Har testat att starta om router också.
Felet är både på Smart IPTV och om jag kör via Kodi. Hur kommer det sig att det helt plötsligt efter ett halvår börjar strula? Har inte gjort några ändringar i vare sig router eller annat.
Det är jävligt störigt, har inte kunnat se TV i en vecka nu.
Hejsan Yanni
Vad vi ej vet är vad som pågår bakom ryggen på oss.
Vad gör internet leverantörerna? vissa gör saker för att påverka streaming av kanaler och filmer men hur kommer man runt det? VPN?
Eller kanske dags att ta reda på dessa leverantörer av internet.
Jag har 500/100mbit har ej problem med lagg eller andra problem.(kör med Mag box)
Klart om servern lägger av så dör det hos mig med.
Hade det varit så att alla hade problem så hade det kommit fler än 10 mess typ om dagen om personer som har problem med sina kanaler.
Har dagligen kontakt med Admin och när jag får ett ok så funkar kanalerna, (kan vara något fel på 2-3 kanaler) Men fel får man vara beredd på när man kör på detta sättet.
Har du provat att installera om dina iptv program?
Hör av dig hur det går.
OttO
Yanni
Inlägg: 10
Blev medlem: ons apr 18, 2018 8:38 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Yanni »

otto skrev:
Hejsan Yanni
Vad vi ej vet är vad som pågår bakom ryggen på oss.
Vad gör internet leverantörerna? vissa gör saker för att påverka streaming av kanaler och filmer men hur kommer man runt det? VPN?
Eller kanske dags att ta reda på dessa leverantörer av internet.
Jag har 500/100mbit har ej problem med lagg eller andra problem.(kör med Mag box)
Klart om servern lägger av så dör det hos mig med.
Hade det varit så att alla hade problem så hade det kommit fler än 10 mess typ om dagen om personer som har problem med sina kanaler.
Har dagligen kontakt med Admin och när jag får ett ok så funkar kanalerna, (kan vara något fel på 2-3 kanaler) Men fel får man vara beredd på när man kör på detta sättet.
Har du provat att installera om dina iptv program?
Hör av dig hur det går.
OttO
Hej OttO.

Har testat att installera om Smart IPTV men det hjälpte dessvärre inte.
Felet gäller på de flesta kanalerna. Samtliga SVT kanaler, TV3,TV4, Femman, Sjuan, TV12 osv. Det enda som verkar fungera är C-more Sport kanalerna (kan vara någon till, har inte betat igenom hela listan).
Något annat som kan hjälpa förutom att installera om Smart IPTV?
//Yanni
Ruf
Inlägg: 54
Blev medlem: tor okt 20, 2016 11:38 am
Ort: Göteborg

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Ruf »

Allt dött ???
Kolla nätverksanslutning och portaladress.
Senast redigerad av 1 Ruf, redigerad totalt 0 gånger.
patrikk713
Inlägg: 14
Blev medlem: sön apr 23, 2017 2:13 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av patrikk713 »

loading error check portal URL nån annan????
Skriv svar