## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

SuperMario84
Inlägg: 31
Blev medlem: tor okt 27, 2016 4:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av SuperMario84 »

admin skrev:
SuperMario84 skrev:hej admin

jag har problem med att ladda portalen.. den slocknad för någon stund sen och jag får bara en svart bild ... jag har försökt återställa men det hjälper inte samma sak.. bara svart bild :(

är det någon som har samma problem ??

mvh
GG08 skrev:
SuperMario84 skrev:hej admin

jag har problem med att ladda portalen.. den slocknad för någon stund sen och jag får bara en svart bild ... jag har försökt återställa men det hjälper inte samma sak.. bara svart bild :(

är det någon som har samma problem ??

mvh
Hej har du köpt boxen via China? , har testat MAG 256 w1 har inte haft några problem med de problemen ni beskriver. Kanske du skulle göra en reset på din router i 10 min och ta ur strömkabeln i din box lika lång tid, starta routern och 5 min senare ansluta boxen. Kan hjälpa
Min farbror som är gammal och inte någon klippa på teknik, han provade efter instruktion, och han klarade av att få den att fungera.
//GG08
Hjälpte detta?

hej.. tack för rådet ska testa det under kvällen ska stänga av allt innan man lägger sig så får man se imorgon

nej jag har köpte boxen via en svensk sidan som hade boxen redan hemma .. jag vet inte var dem köper in dem boxarna ifrån.. känns som mag 256 har mycket problem.. den största problemet är att jag kan inte starta min box via fjärrkontroll ..det verkar som boxen hänger sig och skickar inget signal till tv .. så fort jag dra den ur strömen så sätt tillbaka strömkabel i boxen så startar den helt normalt
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

SuperMario84 skrev:
admin skrev:
SuperMario84 skrev:hej admin

jag har problem med att ladda portalen.. den slocknad för någon stund sen och jag får bara en svart bild ... jag har försökt återställa men det hjälper inte samma sak.. bara svart bild :(

är det någon som har samma problem ??

mvh
GG08 skrev: Hej har du köpt boxen via China? , har testat MAG 256 w1 har inte haft några problem med de problemen ni beskriver. Kanske du skulle göra en reset på din router i 10 min och ta ur strömkabeln i din box lika lång tid, starta routern och 5 min senare ansluta boxen. Kan hjälpa
Min farbror som är gammal och inte någon klippa på teknik, han provade efter instruktion, och han klarade av att få den att fungera.
//GG08
Hjälpte detta?

hej.. tack för rådet ska testa det under kvällen ska stänga av allt innan man lägger sig så får man se imorgon

nej jag har köpte boxen via en svensk sidan som hade boxen redan hemma .. jag vet inte var dem köper in dem boxarna ifrån.. känns som mag 256 har mycket problem.. den största problemet är att jag kan inte starta min box via fjärrkontroll ..det verkar som boxen hänger sig och skickar inget signal till tv .. så fort jag dra den ur strömen så sätt tillbaka strömkabel i boxen så startar den helt normalt
Hej igen! Testa detta, funkar det inte ta kontakt med din ÅF, något som är fel, boxar som kommer utifrån kan vara kopia. Men behöver heller inte vara det, kan vara ett fel i boxen.
Lycka till
//GG08
essemH
Inlägg: 26
Blev medlem: ons okt 19, 2016 9:31 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av essemH »

Det är ganska många kanaler som inte fungerar...
Här är en lista på dom i Sverige filtret som inte fungerar för mig.

TLC HD SE (1262)
Travel Channel SE (1322)
TV3 HD SE (1436)
TV3 SE (1441)
TV3 Sport SE (1444)
Viasat Fotball SE (1569)
Viasat Motor SE (1579)
Viasat Series SE (1583)
Viasat Sport HD SE (1585)
Kanal 9 SE (3202)
Kanal 11 SE (3203)
Barnkanalen SE (3204)
FOX SE (3205)
Kunskapskanalen SE (3209)
Eurosport 1 SE (3212)
Discovery CH SE (3221)
Discovery Channel SE (3222)
Discovery Showcase HD SE (3224)
C More Fotboll SE (3229)
C More Tennis SE (3231)
Nickelodeon SE (3247)
Kanal 5 HD SE (3561)
C More Golf HD SE (3564)
C More Fotboll HD SE (3565)
C More Hockey HD SE (3568)
Animal Planet HD SE (3569)
Caveman
Inlägg: 35
Blev medlem: tor aug 18, 2016 5:37 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Caveman »

Hej, Någon mer som har fått oordning på kanalnumren på de svenska kanalerna ?
Ex. SVT1 HD SE ligger numera på plats 118, inte på plats 1 som tidigare osv....

// C
Aware
Inlägg: 8
Blev medlem: lör okt 15, 2016 11:01 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Aware »

Ja, samma här. Ingen kanal är på sin plats.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Vi är medvetna om problemet med kanalnummer, vi har ej hittat orsaken till detta ännu och ber hemskt om ursäkt för detta. Detta är på hög prio och vi hoppas på en lösning så fort som möjligt
Jimhak
Inlägg: 9
Blev medlem: sön sep 18, 2016 7:03 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Jimhak »

Är det bara jag som har problem med att alla svenska kanaler laggar varje kväll???
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Jimhak skrev:Är det bara jag som har problem med att alla svenska kanaler laggar varje kväll???
Hej! Om man nu läser i forumet så kanske man ska testa detta först.
Dra ut kontakten i din Router, och sedan i boxen om nu du har detta.
Efter 10 min så sätter du i sladden i Routern och väntar ytterligare 5-10 min och sätter i sladden i Boxen detta har hjälpt en del personer här i forumet. Jag dissar ingen men man måste läsa i alla trådae innan man börjar att klaga, många problem ligger hemma i er router eller wifi miljö.

Mvh
GG08
bengebong
Inlägg: 22
Blev medlem: tis aug 23, 2016 12:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av bengebong »

Nu slutade allt att fungera :(
essemH
Inlägg: 26
Blev medlem: ons okt 19, 2016 9:31 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av essemH »

bengebong skrev:Nu slutade allt att fungera :(
Samma här, det har vart ganska ostabilt den senaste veckan tycker jag, många kanaler har vart nere och endel har laggat men nu funkar ingenting... :(
Skriv svar