## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

SuperMario84
Inlägg: 31
Blev medlem: tor okt 27, 2016 4:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av SuperMario84 »

Maffiew skrev:Beställde startpaketer i veckan och fick d aktiverat i fredags, får blue screen i 2 sekunder och boxen startas om och det står connection problems. Ibland kan jag kolla 1 timme utan att det händer något och så startar boxen om. Är det fel på boxen eller internettet?

vilken box har du??.. jag har haft den problemen med min box MAG256 varje gång man startar den så står det connection problems värsta fall så kan den inte ladda tv listan .. jag fick starta om den flera gånger under en dygn för kanalerna hoppa igång. själv sitter man på lina 100/100.. jag har haft problem med min mag box hela tiden.. den som hände sista grejen att jag få blå skärm när jag starta den .. och nu vill den ibland inte ens starta måste hela tiden dra ut den från strömmen . men idag läget fungera kanaler bra. men ibland kan det bli seg att ladda ..

snart orkar jag inte hålla på med den.. ska prata återförsäljaren för se om dem vet vad som är problemen

prova att dra den ur strömmen några timmar .. det gjorde jag då fungera den i en veckan utan connection problem

mvh
bengebong
Inlägg: 22
Blev medlem: tis aug 23, 2016 12:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av bengebong »

Går det att göra nåt åt svt1 och 2? Båda är svårt interlaceade och har låg upplösning. Vill ju kunna se på vinterstudion ☺️
Maffiew
Inlägg: 3
Blev medlem: lör nov 19, 2016 7:54 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Maffiew »

Har exakt samma problem. Men då är det garanterat fel på boxen. Har dragit ut ström kabeln och låtit den vara ute 6 timmar så nu har den fungerat några timmar utan problem. Men ska man ta kontakt med återförsäljaren så man slipper ha problem med den mera. Har med en MAG 256. Har testat min kompis 254 och det är inga problem med den. Mvh Maffiew
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Maffiew skrev:Har exakt samma problem. Men då är det garanterat fel på boxen. Har dragit ut ström kabeln och låtit den vara ute 6 timmar så nu har den fungerat några timmar utan problem. Men ska man ta kontakt med återförsäljaren så man slipper ha problem med den mera. Har med en MAG 256. Har testat min kompis 254 och det är inga problem med den. Mvh Maffiew
Settings > Video > HDMI Event Reaction ska vara Disabled om boxen stänger av sig själv och inte går att sätta på ibland.
Maffiew
Inlägg: 3
Blev medlem: lör nov 19, 2016 7:54 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Maffiew »

admin skrev:
Maffiew skrev:Har exakt samma problem. Men då är det garanterat fel på boxen. Har dragit ut ström kabeln och låtit den vara ute 6 timmar så nu har den fungerat några timmar utan problem. Men ska man ta kontakt med återförsäljaren så man slipper ha problem med den mera. Har med en MAG 256. Har testat min kompis 254 och det är inga problem med den. Mvh Maffiew
Settings > Video > HDMI Event Reaction ska vara Disabled om boxen stänger av sig själv och inte går att sätta på ibland.
Disabled vart inte med av något alternativ, testade ignore men den fortsätter med blåskärm hela tiden :/
SuperMario84
Inlägg: 31
Blev medlem: tor okt 27, 2016 4:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av SuperMario84 »

Maffiew skrev:
admin skrev:
Maffiew skrev:Har exakt samma problem. Men då är det garanterat fel på boxen. Har dragit ut ström kabeln och låtit den vara ute 6 timmar så nu har den fungerat några timmar utan problem. Men ska man ta kontakt med återförsäljaren så man slipper ha problem med den mera. Har med en MAG 256. Har testat min kompis 254 och det är inga problem med den. Mvh Maffiew
Settings > Video > HDMI Event Reaction ska vara Disabled om boxen stänger av sig själv och inte går att sätta på ibland.
Disabled vart inte med av något alternativ, testade ignore men den fortsätter med blåskärm hela tiden :/

jag hade en annan hdmi kabel från början .. konstigt med det var att boxen en dag starta om sig och då fick jag blåskärm hela tiden med just den hdmi kabel . jag byter hdmi kabel och då fungera kanalerna igen .. och när jag testa den gamla hdmi kabel från början så fick jag blå skärm trots att jag flera gånger gjorde en återställnings av boxen ... just nu har det kommit en annan problem.. när jag stänger av boxen via fjärrkontrollen och startar igen så får jag inget bild då måste jag dra strömmen från boxen och sätter tillbaka ström kabel så startar den som normalt men så fort jag stänger av den med fjärrkontrollen så kan jag inte sätta på den igen med fjärrkontrollen .. lampan lyser vit.. men jag får inte någon bild.. försöker komma in på bios men har inte lyckas ännu
SuperMario84
Inlägg: 31
Blev medlem: tor okt 27, 2016 4:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av SuperMario84 »

Maffiew skrev:
admin skrev:
Maffiew skrev:Har exakt samma problem. Men då är det garanterat fel på boxen. Har dragit ut ström kabeln och låtit den vara ute 6 timmar så nu har den fungerat några timmar utan problem. Men ska man ta kontakt med återförsäljaren så man slipper ha problem med den mera. Har med en MAG 256. Har testat min kompis 254 och det är inga problem med den. Mvh Maffiew
Settings > Video > HDMI Event Reaction ska vara Disabled om boxen stänger av sig själv och inte går att sätta på ibland.
Disabled vart inte med av något alternativ, testade ignore men den fortsätter med blåskärm hela tiden :/

tänke fråga från vilken sidan du köpte boxen från.. ??
SuperMario84
Inlägg: 31
Blev medlem: tor okt 27, 2016 4:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av SuperMario84 »

hej admin

jag har problem med att ladda portalen.. den slocknad för någon stund sen och jag får bara en svart bild ... jag har försökt återställa men det hjälper inte samma sak.. bara svart bild :(

är det någon som har samma problem ??

mvh
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

SuperMario84 skrev:hej admin

jag har problem med att ladda portalen.. den slocknad för någon stund sen och jag får bara en svart bild ... jag har försökt återställa men det hjälper inte samma sak.. bara svart bild :(

är det någon som har samma problem ??

mvh
Hej har du köpt boxen via China? , har testat MAG 256 w1 har inte haft några problem med de problemen ni beskriver. Kanske du skulle göra en reset på din router i 10 min och ta ur strömkabeln i din box lika lång tid, starta routern och 5 min senare ansluta boxen. Kan hjälpa
Min farbror som är gammal och inte någon klippa på teknik, han provade efter instruktion, och han klarade av att få den att fungera.
//GG08
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

SuperMario84 skrev:hej admin

jag har problem med att ladda portalen.. den slocknad för någon stund sen och jag får bara en svart bild ... jag har försökt återställa men det hjälper inte samma sak.. bara svart bild :(

är det någon som har samma problem ??

mvh
GG08 skrev:
SuperMario84 skrev:hej admin

jag har problem med att ladda portalen.. den slocknad för någon stund sen och jag får bara en svart bild ... jag har försökt återställa men det hjälper inte samma sak.. bara svart bild :(

är det någon som har samma problem ??

mvh
Hej har du köpt boxen via China? , har testat MAG 256 w1 har inte haft några problem med de problemen ni beskriver. Kanske du skulle göra en reset på din router i 10 min och ta ur strömkabeln i din box lika lång tid, starta routern och 5 min senare ansluta boxen. Kan hjälpa
Min farbror som är gammal och inte någon klippa på teknik, han provade efter instruktion, och han klarade av att få den att fungera.
//GG08
Hjälpte detta?
Skriv svar