Kanaler som inte fungerar

Moderator: otto

Rolf
Inlägg: 1
Blev medlem: lör sep 03, 2016 10:27 am

Kanaler som inte fungerar

Inlägg av Rolf »

Hej alla mina viasat sport kanaler är nere...gar varit nere ett tag nu!!! Ville bara medela er!
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Kanaler som inte fungerar

Inlägg av admin »

Vill ni anmäla en kanal som inte fungerar? Kolla först så att kanalen går igenom denna checklista


- Kanalen har varit nere mer än 24 timmar?
- Kanalen är en kanal jag tittar på mer än 1 minut per år?


Om du kan svara ja på båda dessa frågor så skriver du kanalnamnet här nere. Om punk 1 är ett NEJ då vet vi redan om problemet och du behöver ej påminna oss.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Kanaler som inte fungerar

Inlägg av admin »

Rolf skrev:Hej alla mina viasat sport kanaler är nere...gar varit nere ett tag nu!!! Ville bara medela er!
Hej! Med "ALLA" mina viasat sport blir det svårt för oss att tolka vad du menar,

Det finns bara EN Viasat Sport och den fungerar, det finns även Viasat Sport Premium, Fotbol, Golf och dessa fungerar även utmärkt. Så vilken specifik kanal är det du menar som varit nere ett tag? Och när du säger ett tag hur länge menar du med ett tag?

http://iptvking.me/forum/viewtopic.php?f=9&t=52

Anmäl kanalen här
bengebong
Inlägg: 22
Blev medlem: tis aug 23, 2016 12:57 pm

Re: Kanaler som inte fungerar

Inlägg av bengebong »

6an är inte synkad, ljudet kommer flera sekunder före bilden. MTV är på danska. Viasat fotboll är fortfarande på norska.
kaffeberoende
Inlägg: 124
Blev medlem: tis aug 23, 2016 1:37 pm

Re: Kanaler som inte fungerar

Inlägg av kaffeberoende »

Samma sak gäller för mig; Det är fel på ljudet för 6:an
Ljudet ligger före bilden. Det har varit så mer än 24 timmar.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Kanaler som inte fungerar

Inlägg av admin »

Detta kommer att utredas
burtaaa
Inlägg: 5
Blev medlem: fre sep 02, 2016 8:05 am

Re: Kanaler som inte fungerar

Inlägg av burtaaa »

Besviken man blir när man beställt iptv för just viasat och c more så när det är större matcher som champions league m.m. antingen funkar det inte/laggar eller så är det på norska... Kommer ni kunna göra nåt åt Detta?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Kanaler som inte fungerar

Inlägg av admin »

burtaaa skrev:Besviken man blir när man beställt iptv för just viasat och c more så när det är större matcher som champions league m.m. antingen funkar det inte/laggar eller så är det på norska... Kommer ni kunna göra nåt åt Detta?
Champions league har bara spelats en gång och detta var igår, dessa kanaler har fungerat i stort sett ända fram tills nu
Att det är på norska har med våra hosts att göra, och dom har lovat att vara extra noga med detta

Matcherna finns på flera andra kanaler förutom Viasats och C Mores paket att titta. ladda ner appen Live Soccer TV till din telefon så ser du alla kanaler som visar många av dessa har vi full hd och på engelska.

Laggande beror nästan ALLTID på din enhet. Vår server fungerar inte på det viset att de laggar då det är hls sändningar. Antingen ingen bild eller bild, finns inget laggande rent tekniskt. Det beror på din enhet/internet/router konfig hemma
Dienamic
Inlägg: 16
Blev medlem: sön sep 18, 2016 7:11 pm

Re: Kanaler som inte fungerar

Inlägg av Dienamic »

Är det någon mer som har problem med TV3 just nu?
jkarjala
Inlägg: 23
Blev medlem: sön aug 28, 2016 6:41 am

Re: Kanaler som inte fungerar

Inlägg av jkarjala »

Alla kanaler går i ca 20 sekunders loop nu helt plötsligt
Skriv svar