EPG För MAG Enheter

Moderator: otto

admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

EPG För MAG Enheter

Inlägg av admin »

För att rätta till EPG på MAG enheter som har en timmes fördröjning

1. Gå till Settings
2. Tryck på Go To Inner Portal
3. Väl inne i INNER PORTAL så går du till Settings
4. Tryck på System Settings
5. Servers -> General och skriv in pool.ntp.org sedan tryck på OK för att spara
6. Sen gå tillbaka ett steg och tryck på Advanced Settings
7. Ändra din tidzon till någon stad som ligger en timme efter Sverige, exempelvis Helsinki

Spara, starta om och nu ska EPG vara fixad

Detta kommer att ändra systemklockan på din enhet men detta är för att Infomir har varit så korkade att blanda ihop de olika tidsformaten GMT, CET, UCT osv
kaffeberoende
Inlägg: 124
Blev medlem: tis aug 23, 2016 1:37 pm

Re: EPG För MAG Enheter

Inlägg av kaffeberoende »

Nu visar mag boxen EPG tiden som: {2}:{1} {3}
Har provat att ändra tillbaka tiden till stockholm men problemet kvarstår. Systemklockan är: {2}:{1} {3}
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: EPG För MAG Enheter

Inlägg av admin »

kaffeberoende skrev:Nu visar mag boxen EPG tiden som: {2}:{1} {3}
Har provat att ändra tillbaka tiden till stockholm men problemet kvarstår. Systemklockan är: {2}:{1} {3}
Uppdatera din firmware
kaffeberoende
Inlägg: 124
Blev medlem: tis aug 23, 2016 1:37 pm

Re: EPG För MAG Enheter

Inlägg av kaffeberoende »

Jag har nu uppdaterat firmware i inner portal men det är fortfarande samma sak.
Problemet dök upp när jag bytte tidszon till helsinki för att synkronisera med Epg.
Nu visas tiden som {2}:{1} {3} oavsett om det är stockholm, helsinki, london etc.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: EPG För MAG Enheter

Inlägg av admin »

kaffeberoende skrev:Jag har nu uppdaterat firmware i inner portal men det är fortfarande samma sak.
Problemet dök upp när jag bytte tidszon till helsinki för att synkronisera med Epg.
Nu visas tiden som {2}:{1} {3} oavsett om det är stockholm, helsinki, london etc.
Hej! Detta hände på vår test enhet också. Jag har rapporterat problemet till infomir. Väldigt märkligt
kaffeberoende
Inlägg: 124
Blev medlem: tis aug 23, 2016 1:37 pm

Re: EPG För MAG Enheter

Inlägg av kaffeberoende »

Hej!

Har infomir svarat på vad felet beror på och om det finns någon lösning i sikte?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: EPG För MAG Enheter

Inlägg av admin »

kaffeberoende skrev:Hej!

Har infomir svarat på vad felet beror på och om det finns någon lösning i sikte?
Jag har inte fått något svar angående detta men andra källor som har undrat samma sak påstår att Infomir har lovat att det ska fixas till nästa uppdatering, men grejen med infomir är att dom lovar mer än de kan hålla. Så vi får hålla tummarna
colonel
Inlägg: 1
Blev medlem: mån dec 05, 2016 7:52 am

Re: EPG För MAG Enheter

Inlägg av colonel »

Problem med EPG på mag256, jag får inte till epg'n på min mag. Jag har server inställt på pool.ntp.org och laddat ner senaste mjukvaran till min mag(testade med en tidigare version men det var samma problem) men jag får inte upp epg. Vad kan jag göra för att få det att fungera?
Jag har testat att ändra på tidszoner fram och tillbaka ifall det kan göra så att det biter men epg'n förblir tom. Vad mer kan jag göra?
Swennerd
Inlägg: 104
Blev medlem: ons nov 16, 2016 3:34 am

Re: EPG För MAG Enheter

Inlägg av Swennerd »

Kollar på min MAG254 nu och ser en helt fungerande EPG på i stort sett alla kanaler.och nu med å ä och ö så det är läsligt oxå :D :D :D
Jäkla va kul å bra jobbat av teamet bakom det här!
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: EPG För MAG Enheter

Inlägg av GG08 »

Swennerd skrev:Kollar på min MAG254 nu och ser en helt fungerande EPG på i stort sett alla kanaler.och nu med å ä och ö så det är läsligt oxå :D :D :D
Jäkla va kul å bra jobbat av teamet bakom det här!
Hej Swennerd

Ja detta har varit en långbänk, så nu hoppas vi att det ska fungera :)
Skriv svar