Problem med de flesta kanalerna

Moderator: otto

Kammaflaje
Inlägg: 7
Blev medlem: mån dec 05, 2016 7:44 am

Re: Problem med de flesta kanalerna

Inlägg av Kammaflaje »

Ni som vill se matchen kan använda er av http://firstrowne.eu/watch/511602/1/wat ... rdens.html obs viktigt installera adblocker. Det var såhär jag tittade på hockeyn innan jag bestämde mej för att skaffa iptvking. Får väll gå över till det igen.
Nevon
Inlägg: 55
Blev medlem: mån feb 13, 2017 9:58 pm

Re: Problem med de flesta kanalerna

Inlägg av Nevon »

Har samma problem...
Vet inte vad som hände i söndags.. men de senaste veckorna fram tills i söndags har ju faktiskt känts bra men nu är det ju katastrof.
Och om man nu väntar på hårdvara så kan det ju vara lämpligt att ligga med delar på "lagret" om man skall ta betalt för tjänster.
Henke
Inlägg: 13
Blev medlem: mån jan 30, 2017 5:12 pm

Re: Problem med de flesta kanalerna

Inlägg av Henke »

Kan bara hålla med. Jag har också upplevt en väldig skillnad den sista veckan.

Vid påtalande om detta till supporten fick jag samma svar som er att felet ligger hos mig. Att deras grejer är det minsann inget fel på.

Fixade detta för kanske 3 veckor sedan och har aldrig haft problem med mitt fiber bredband från Telia som jag har haft i över 10 år innan men just idag så har jag väldiga problem med mitt bredband enligt kingen på supporten.
Brunetten87
Inlägg: 1
Blev medlem: tor feb 16, 2017 8:33 pm

Re: Problem med de flesta kanalerna

Inlägg av Brunetten87 »

Jag har med problem med många kanaler..dom laggar o fryser till ofta.
Vad kan man göra för vårt nät funkar bra i övrigt.
Mbiten faller hela tiden ... Inte alls glad..
Roughnut
Inlägg: 1
Blev medlem: tor feb 16, 2017 8:38 pm

Re: Problem med de flesta kanalerna

Inlägg av Roughnut »

Det är inte nätberoende. Sparka igång en av kanalerna i VLC t.ex. och titta på demuxstatistiken så ser ni att det kommer data hela tiden men att bilden ändå fryser. Det är rätt enkelt att analysera.

Problemet är källan - den som producerar kanalen åt xxxxx och sedermera IPTV King - det är den personen som åstadkommer lagg, troligen på grund av för taskig upload. Det är därför det påverkar så många på samma sätt oavsett leverantör.
rbk
Inlägg: 26
Blev medlem: mån jan 30, 2017 2:21 pm

Re: Problem med de flesta kanalerna

Inlägg av rbk »

Samma här. Cmore live laggar och ljudet försvinner. Även Norska Max tappar ljudet ibland fast det går typ 5min
Cmore sport gick bra.
Peda52
Inlägg: 2
Blev medlem: tor dec 22, 2016 4:49 pm

Re: Problem med de flesta kanalerna

Inlägg av Peda52 »

Samma problem med C-More live 4 men såg matchen på TV2 sport premium 2 no utan problem.
Thunder80
Inlägg: 239
Blev medlem: mån nov 07, 2016 4:25 pm

Re: Problem med de flesta kanalerna

Inlägg av Thunder80 »

Roughnut skrev:Det är inte nätberoende. Sparka igång en av kanalerna i VLC t.ex. och titta på demuxstatistiken så ser ni att det kommer data hela tiden men att bilden ändå fryser. Det är rätt enkelt att analysera.

Problemet är källan - den som producerar kanalen åt xxxxx och sedermera IPTV King - det är den personen som åstadkommer lagg, troligen på grund av för taskig upload. Det är därför det påverkar så många på samma sätt oavsett leverantör.
Tack för info :D
Skriv svar