Problem med de flesta kanalerna

Moderator: otto

Malmopag
Inlägg: 9
Blev medlem: tor feb 16, 2017 5:54 pm

Problem med de flesta kanalerna

Inlägg av Malmopag »

Är det bara jag som har problem med eurosport, viasat och cmore-kanalerna?

Viasat premium, Eurosport 1, Eurosport 2, Cmore Live 4, Cmore Live 3 osv hänger sig, tappar ljud och spelar upp samma sekvens igen. Enligt de som hanterar supportmailen så finns det inga problem utan problemet ligger hos mig. Väldigt märkligt och otrevligt bemötande från supporten.

Använder mig av Smart IPTV i samsungtvn.
Kammaflaje
Inlägg: 7
Blev medlem: mån dec 05, 2016 7:44 am

Re: Problem med de flesta kanalerna

Inlägg av Kammaflaje »

Jepp försökte just se cmore live 4 Frölunda djurgården bufflar och laggar connect in failed mm.

Ett klipp på problemet.

https://youtu.be/a6SIUZDG3d4

Detta är min tv cmore first funkar utan problem men cmore live 4 inte alls har testat med kodi och smart iptv bägge samma fel.
Senast redigerad av 1 Kammaflaje, redigerad totalt 0 gånger.
nemtrix
Inlägg: 1
Blev medlem: tor feb 16, 2017 6:27 pm

Re: Problem med de flesta kanalerna

Inlägg av nemtrix »

Samma här, ljudet försvinner och det laggar på samtliga svenska kanaler.
Mitt fiber flyter fint i övrigt
ToLi
Inlägg: 11
Blev medlem: mån jan 23, 2017 6:50 pm

Re: Problem med de flesta kanalerna

Inlägg av ToLi »

Samma här, försöker se hockeyn på CMore Hockey, men det går si sådär, hänger sig och jävlas hela tiden :(
Recred
Inlägg: 2
Blev medlem: fre nov 25, 2016 6:39 pm

Re: Problem med de flesta kanalerna

Inlägg av Recred »

Ser just på hockey ingen behaglig upplevelse laggar på de flesta cmorekanalerna!!
Malmopag
Inlägg: 9
Blev medlem: tor feb 16, 2017 5:54 pm

Re: Problem med de flesta kanalerna

Inlägg av Malmopag »

Och dessa problemet uppstod i lördags/söndags?
Har ni testat ändra från http://clientportal.link:8080 till http://clients.clientportal.link:8080 ? Det fungerade iaf inte för mig. Inte heller något annat av de tips man får på hemsidan. Enda svaret jag har fått från supporten är att vi är för få som har problem för att de ska engagera sig
hispervisperalf
Inlägg: 26
Blev medlem: lör okt 08, 2016 5:12 pm

Re: Problem med de flesta kanalerna

Inlägg av hispervisperalf »

Cmore sport fungerar bra.
Kammaflaje
Inlägg: 7
Blev medlem: mån dec 05, 2016 7:44 am

Re: Problem med de flesta kanalerna

Inlägg av Kammaflaje »

För få? Vaaa!!! Då har de nog tappat mej som kund nu. Och lika så de som jag hjälpt fixa detta till. Med den attityden så bryr man sej inte om sina kunder öht.
Malmopag
Inlägg: 9
Blev medlem: tor feb 16, 2017 5:54 pm

Re: Problem med de flesta kanalerna

Inlägg av Malmopag »

hispervisperalf skrev:Cmore sport fungerar bra.
Det stämmer, Cmore Sport verkar fungera men det är inte den kanalen jag vill titta på... Detta tyder iaf ännu mer på att felet inte ligger hos mottagaren. Det måste vara något fel på sändande verktyg
Malmopag
Inlägg: 9
Blev medlem: tor feb 16, 2017 5:54 pm

Re: Problem med de flesta kanalerna

Inlägg av Malmopag »

Kammaflaje skrev:För få? Vaaa!!! Då har de nog tappat mej som kund nu. Och lika så de som jag hjälpt fixa detta till. Med den attityden så bryr man sej inte om sina kunder öht.
Nej det var en riktigt dryg attityd från personen på supporten, man ska nog inte jobba med support om man inte kan ta förtvivlade eller irriterade kunder. "Allting fungerar lysande och vi har inget att informera någon om." "Jag har ingen aning varför en bråkdel av er upplever det ni upplever. Men vi informerar inget som inte påverkar alla och/eller majoriteten. " osv.
Skriv svar