Rytec EPG

macki_b

Rytec EPG

Inlägg av macki_b »

Är det möjligt att lägga till full epg för samtliga svenska kanaler? Jag kör med xtream codes rytec källa. Tyvärr fattas det fortfarande egp för vissa kanaler. Även kanaler som har en känd länk saknar epg. Tex. discovery
GG08

Re: Rytec EPG

Inlägg av GG08 »

macki_b skrev:Är det möjligt att lägga till full epg för samtliga svenska kanaler? Jag kör med xtream codes rytec källa. Tyvärr fattas det fortfarande egp för vissa kanaler. Även kanaler som har en känd länk saknar epg. Tex. discovery
Tjena

Vi har provat med alla möjliga EPG källor. Det är enklare sagt än gjort, det är inte alla som är super stabila och de försvinner och kommer, ny DVB Info gör att kanalerna inte längre känns igen.

Vi är flera iptv leverantörer som klurar på en gemensam lösning i dagsläget
macki_b

Inlägg av macki_b »

Ok, men då är det ett allmänt känt problem iallafall. Hoppas på en lösning i framtiden :).
Föresten, jag tror ni har lite problem med bandbredden på era FHD kanaler såsom svt1, animal mm. vid högtrafik tider. Fick buffring på svt1 FHD ikväll. Problemet verkar gå runt på era FHD kanaler. Dock verkar sporten vara något stabilare. Har kört tp-test med 75mbit i snitt så det är inget fel på linan. Fler som känt av detta? Kanske bättre att köra en bra komprimeringsteknik på de kanalerna om detta är ett känt problem? Ny som kund, så jag har inte någon erfarenhet
GG08

Inlägg av GG08 »

macki_b skrev:Ok, men då är det ett allmänt känt problem iallafall. Hoppas på en lösning i framtiden :).
Föresten, jag tror ni har lite problem med bandbredden på era FHD kanaler såsom svt1, animal mm. vid högtrafik tider. Fick buffring på svt1 FHD ikväll. Problemet verkar gå runt på era FHD kanaler. Dock verkar sporten vara något stabilare. Har kört tp-test med 75mbit i snitt så det är inget fel på linan. Fler som känt av detta? Kanske bättre att köra en bra komprimeringsteknik på de kanalerna om detta är ett känt problem? Ny som kund, så jag har inte någon erfarenhet

Om det laggar på FHD så ligger ju inte problemet hos oss, då hade de gjort de för alla. Utan det är något som ligger och spökar hos kunden.

Vi kan inte köra andra komprimeringar än FFMPEG för SmartTV och h264 för övriga enheter då ingen av dessa enheter har stöd för något annat. Sedan finns det en viss gräns hur mycket saker kan komprimeras, vi kan inte super komprimera pga cpu kraft och fördröjningen detta kommer innebära, ni vill väl inte se sporten med 5 min fördröjning =)
GG08

Inlägg av GG08 »

GG08 skrev:
macki_b skrev:Ok, men då är det ett allmänt känt problem iallafall. Hoppas på en lösning i framtiden :).
För att vara en ny kund och ingen erfaring eller har du?

Om det laggar på FHD så ligger ju inte problemet hos oss, då hade de gjort de för alla. Utan det är något som ligger och spökar hos kunden.

Vi kan inte köra andra komprimeringar än FFMPEG för SmartTV och h264 för övriga enheter då ingen av dessa enheter har stöd för något annat. Sedan finns det en viss gräns hur mycket saker kan komprimeras, vi kan inte super komprimera pga cpu kraft och fördröjningen detta kommer innebära, ni vill väl inte se sporten med 5 min fördröjning =)
FreddyK

Inlägg av FreddyK »

ffmpeg är programmet som används för encoding och inte själva komprimeringen som är mpeg2 eller h264 beroende på kanal.
Förut var det bara HD kanaler som körde med det medans SD kanaler körde mpeg2 men på sistone har allt fler SD kanaler gått över till h264 eller helt släckt ner SD kanalen.
UHD sändningar kör normalt med den nya h265 som halverar bandbredden men det är inte så utbrett på marknaden än att man kanske kan gå över till det än.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
macki_b

Inlägg av macki_b »

Okej. Tyckte bara det var skumt att det just är FHD i högtrafik tider som kan ge upphov till buffring. Övriga HD kanaler flyter på som vatten :-). Bra service i övrigt :-). Finns andra distributörer som har stora problem med buffring på HD material och med er tjänst är facit på deras tjänster att de sitter på dålig server och för lite bandbredd men det skylls alltid på kundens setup. Så klappa er på axeln;-). Ni är stabilast hittills!
Skriv svar