dubletter av kanaler

Moderator: otto

labalele
Inlägg: 48
Blev medlem: mån dec 26, 2016 11:51 am

dubletter av kanaler

Inlägg av labalele »

Hej! :)
Varför har ni
3st kanal 5? SD/HD/FHD,
SVT1/2 SD/HD,
3st kanal 3,
mm,

Vem tittar på sd istället för 1080? vore najs om dem togs bort, smidigare att bläddra i listan! Jag kan ju inte vara ensam om att tycka detta.

Mvh :)
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: dubletter av kanaler

Inlägg av GG08 »

labalele skrev:Hej! :)
Varför har ni
3st kanal 5? SD/HD/FHD,
SVT1/2 SD/HD,
3st kanal 3,
mm,

Vem tittar på sd istället för 1080? vore najs om dem togs bort, smidigare att bläddra i listan! Jag kan ju inte vara ensam om att tycka detta.

Mvh :)
Tja

Det kommer började igår, men allt går inte som man vill. Vi är medvetna om problemet, men det kommer så is i magen :)
labalele
Inlägg: 48
Blev medlem: mån dec 26, 2016 11:51 am

Re: dubletter av kanaler

Inlägg av labalele »

Härligt att höra!
Swennerd
Inlägg: 104
Blev medlem: ons nov 16, 2016 3:34 am

Re: dubletter av kanaler

Inlägg av Swennerd »

labalele skrev:Hej! :)
Varför har ni
3st kanal 5? SD/HD/FHD,
SVT1/2 SD/HD,
3st kanal 3,
mm,

Vem tittar på sd istället för 1080? vore najs om dem togs bort, smidigare att bläddra i listan! Jag kan ju inte vara ensam om att tycka detta.

Mvh :)
Fördelen med SD-kanalen är att när EPG:n funkar så syns den på SD men inte HD...är väl enda fördelen med SD...
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: dubletter av kanaler

Inlägg av FreddyK »

Om den inte syns på HD men på SD så är det ju enkelt göra egen m3u fil där du lägger till den fungerande ID från SD kanalen på HD kanalen också och kan då ta bort onödiga dubletter samtidigt Men nog ska det väl funka för HD kanalerna med nu annars kan ni ju testa xtream EPGn där jag länkat här och där.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Swennerd
Inlägg: 104
Blev medlem: ons nov 16, 2016 3:34 am

Re: dubletter av kanaler

Inlägg av Swennerd »

FreddyK skrev:Om den inte syns på HD men på SD så är det ju enkelt göra egen m3u fil där du lägger till den fungerande ID från SD kanalen på HD kanalen också och kan då ta bort onödiga dubletter samtidigt Men nog ska det väl funka för HD kanalerna med nu annars kan ni ju testa xtream EPGn där jag länkat här och där.
Jag använder en MAG254...Hur gör jag då...?
Användarvisningsbild
Fredde
Inlägg: 44
Blev medlem: fre nov 25, 2016 5:02 pm

Re: dubletter av kanaler

Inlägg av Fredde »

Swennerd skrev:
FreddyK skrev:Om den inte syns på HD men på SD så är det ju enkelt göra egen m3u fil där du lägger till den fungerande ID från SD kanalen på HD kanalen också och kan då ta bort onödiga dubletter samtidigt Men nog ska det väl funka för HD kanalerna med nu annars kan ni ju testa xtream EPGn där jag länkat här och där.
Jag använder en MAG254...Hur gör jag då...?
Det kan man göra i en textredigerare i datorn men kör du mag så har du ingen m3u fil.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: dubletter av kanaler

Inlägg av FreddyK »

Tekniskt sett kan han ju lägga in m3u fil vad jag vet men tyvärr så får man ju ingen m3u fil med MAG abb.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar