Cmore live kanalerna

Moderator: otto

GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Cmore live kanalerna

Inlägg av GG08 »

Dunderpunken84 skrev:
FreddyK skrev:Ja det är pairing.
Det är svart på kanalerna även med ett riktigt abbonemang i kotrläsare och oscam.
Det funkar däremot om man stoppar in CD's CA modul som kortet är pairat till.
Konstigt, dom säger att pairing inte är problemet här på forumet
Hej

Vi håller på att undersöka detta, vi har kört sedan i höstas u.a.

Men vi återkommer så fort jag får besked.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Cmore live kanalerna

Inlägg av FreddyK »

Pairade kanaler funkar hos en del payservers men vad jag sett har det laggat mycket på pairade kanaler.
Anledningen är att det är begränsning att inte kunna se på flera mottagare också.
För hemmadelaren som vill ha i flera rum är inte den lösningen öppen.
Det går dela kortet med en kortdelare t.ex. SmartWi men du kan inte se pairade kanaler på flera mottagare samtidigt.
Och som sagt pairing på Live kanalerna har varit avslagen hela hösten och har funkat utan problem i Linuxboxar med oscam.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Cmore live kanalerna

Inlägg av GG08 »

FreddyK skrev:Pairade kanaler funkar hos en del payservers men vad jag sett har det laggat mycket på pairade kanaler.
Anledningen är att det är begränsning att inte kunna se på flera mottagare också.
För hemmadelaren som vill ha i flera rum är inte den lösningen öppen.
Det går dela kortet med en kortdelare t.ex. SmartWi men du kan inte se pairade kanaler på flera mottagare samtidigt.
Och som sagt pairing på Live kanalerna har varit avslagen hela hösten och har funkat utan problem i Linuxboxar med oscam.

Tack FreddyK för din info.
Caltex
Inlägg: 8
Blev medlem: sön dec 04, 2016 6:33 pm

Re: Cmore live kanalerna

Inlägg av Caltex »

Någon som vet var man kan se Skellefteå-Brynäs matchen?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Cmore live kanalerna

Inlägg av GG08 »

Caltex skrev:Någon som vet var man kan se Skellefteå-Brynäs matchen?

Hej ladda ner ifrån Play, tvmatchen , Tv kampen, Tvsport där får ni reda på om det visas sport fr Sverige i grannländerna. Om ni kollar i Skandinaviska listan så visar även någon Finska kanal SHL.

Bara ett tips
prebensson
Inlägg: 6
Blev medlem: lör jan 21, 2017 3:42 pm

Re: Cmore live kanalerna

Inlägg av prebensson »

C More Live HD och C More Live 2 HD ligger nere och finns inget alternativ att se utan HD.

Så det går alltså inte att kolla på t.ex. Skellefteå - Brynäs som pågår nu.
Jävligt tråkigt när det är för detta jag skaffat iptvking. Kommer ni att ordna detta så det går att se på SHL med iptvking?
Finns någon lösning i inställningarna? Jag använder Kodi.
Dunderpunken84
Inlägg: 74
Blev medlem: tis jan 03, 2017 11:16 am

Re: Cmore live kanalerna

Inlägg av Dunderpunken84 »

prebensson skrev:C More Live HD och C More Live 2 HD ligger nere och finns inget alternativ att se utan HD.

Så det går alltså inte att kolla på t.ex. Skellefteå - Brynäs som pågår nu.
Jävligt tråkigt när det är för detta jag skaffat iptvking. Kommer ni att ordna detta så det går att se på SHL med iptvking?
Finns någon lösning i inställningarna? Jag använder Kodi.
Kanalerna har blivit pairade ! Var ingen pairing när dom gjorde om så dom enbart blev HD, men nu har cmore alltså gjort det igen.Dom som är kvar utan HD kommer försvinna inom kort. Vi får hoppas dom löser detta!!
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Cmore live kanalerna

Inlägg av FreddyK »

Ja lösning kommer säkert men det tar säkert lite tid.
Lösningen är att ha separata boxar med kort för varje kanal och ta ur sändningen på det sättet.
Funkar iaf sålänge inte vattenmärkning åker på kanalerna med vilket Viasat verkar ha börjat exprimenterat med på TV3 Sport HD enligt svar om den kanalen iaf.
Vattenmärkning innebär att dom kan se exakt vem som äger abonnemanget och kan stänga ner det ganska så snabbt.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
prebensson
Inlägg: 6
Blev medlem: lör jan 21, 2017 3:42 pm

Re: Cmore live kanalerna

Inlägg av prebensson »

Dunderpunken84 skrev:
prebensson skrev:C More Live HD och C More Live 2 HD ligger nere och finns inget alternativ att se utan HD.

Så det går alltså inte att kolla på t.ex. Skellefteå - Brynäs som pågår nu.
Jävligt tråkigt när det är för detta jag skaffat iptvking. Kommer ni att ordna detta så det går att se på SHL med iptvking?
Finns någon lösning i inställningarna? Jag använder Kodi.
Kanalerna har blivit pairade ! Var ingen pairing när dom gjorde om så dom enbart blev HD, men nu har cmore alltså gjort det igen.Dom som är kvar utan HD kommer försvinna inom kort. Vi får hoppas dom löser detta!!
Okej, får verkligen hoppas det löser sig! Sen är jag såklart medveten att det är på egen risk som jag skaffade detta. Det är ju ingen garanti att det fungerar bara för att jag betalat.

Hittade precis att matchen också sänds på TV2 Premium 5 NO, men den kanalen fungerar så klart inte heller!!

Bara bita i det sura äpplet, det blir en helt annan lördag helt enkelt...
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Cmore live kanalerna

Inlägg av FreddyK »

TV2 Sport Premum 5 finns inte längre.

https://www.viasat.no/aktuelt/endringtv2sport

Men som det står kommer en del sändas på 1-3 som är kvar.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar