Nyheter ni som har Banhof problem med lagg mellan 19-23

Moderator: otto

GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Nyheter ni som har Banhof problem med lagg mellan 19-23

Inlägg av GG08 »

Idag har vi startat igång Sverige servern, och nu sänds ALLA Svenska kanaler här ifrån
.
Våra egna tester visar MYCKET positiva resultat med en latency på 22ms för Bahnhof folk (tidigare 138ms) och så lågt som 12ms för Comhem, BBB osv.

Nu vill vi få detta testat i praktiken se hur det fungerar mellan 19:00 - 23:00 När Banhof är överbelastad.

Då vill vi gärna höra ifrån er, vilken upplevelse ni har fått och hur det fungerar.
staffe
Inlägg: 12
Blev medlem: tor jan 05, 2017 3:47 pm

Re: Nyheter ni som har Banhof problem med lagg mellan 19-23

Inlägg av staffe »

Kollade lite snabbt nu vid 22 tiden och få flöt allt bra utom SVT1fhd.
Den hackade en del och bandbredden låg på ca 6-9 mbs.
TV4 sport som jag brukar se en hel del lagg på flöt fint med ca 14 mbs bandbredd vid samma tillfälle.

Vet inte hur det sett ut resten av kvällen dock.

/s
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Nyheter ni som har Banhof problem med lagg mellan 19-23

Inlägg av GG08 »

staffe skrev:Kollade lite snabbt nu vid 22 tiden och få flöt allt bra utom SVT1fhd.
Den hackade en del och bandbredden låg på ca 6-9 mbs.
TV4 sport som jag brukar se en hel del lagg på flöt fint med ca 14 mbs bandbredd vid samma tillfälle.

Vet inte hur det sett ut resten av kvällen dock.

/s
Tack Staffe

Det är första kvällen, så vi ska inte dra för stora växlar ännu.
Jag har 3 enheter igång med olika flöden och som det ser ut just nu så flyter det på.
Ett undantag vid 19.30 där allt försvann i 30 sekunder men kom tillbaka.

Vi uppskattar att du rapporterar så du får komma tillbaka med rapport om du ser något, som ligger utanför normen.
Jag skriver det på min lista

Ha en fortsatt bra kväll
essemH
Inlägg: 26
Blev medlem: ons okt 19, 2016 9:31 am

Re: Nyheter ni som har Banhof problem med lagg mellan 19-23

Inlägg av essemH »

Tyvärr laggar dom flesta HD kanalerna för mig fortfarande mellan 19-23..
Jag har Bahnhof 100/100, TVIP-S boxen är direkt inkopplad i fiberkonverteraren.
Stadsnätet är Splitvision, huset är helt nybyggt och så all utrustning är helt nytt.
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Nyheter ni som har Banhof problem med lagg mellan 19-23

Inlägg av GG08 »

essemH skrev:Tyvärr laggar dom flesta HD kanalerna för mig fortfarande mellan 19-23..
Jag har Bahnhof 100/100, TVIP-S boxen är direkt inkopplad i fiberkonverteraren.
Stadsnätet är Splitvision, huset är helt nybyggt och så all utrustning är helt nytt.
Kan du ta en mätning TPTEST Bredbandskollen.

Om en kanal har server lagg så laggar de för alla, inte för ett par få. Jag har någon kund som fick fiber i dec, inga problem tills innan nyår.

Men det visade sig att hans leverantör hade fel,och då fick han ut 10,7 - 32,0 på en 500/100 lina

Kolla och återkom
essemH
Inlägg: 26
Blev medlem: ons okt 19, 2016 9:31 am

Re: Nyheter ni som har Banhof problem med lagg mellan 19-23

Inlägg av essemH »

Jag vet att felet inte ligger hos er utan Bahnhof..
Gjorde ett TPTEST precis och fick 5.47 Mbit/s
Säger bara att det inte blitt bättre för mig sedan serven flyttat till sverige.

Jag har pratat med Bahnhof ett flertal gånger och dom säger att dom har kapacitetsproblem som dom jobbar på, dock med obestämd tid när det ska vara löst...
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Nyheter ni som har Banhof problem med lagg mellan 19-23

Inlägg av GG08 »

[quote="essemH"]Jag vet att felet inte ligger hos er utan Bahnhof..
Gjorde ett TPTEST precis och fick 5.47 Mbit/s
Säger bara att det inte blitt bättre för mig sedan serven flyttat till sverige.

Jag har pratat med Bahnhof ett flertal gånger och dom säger att dom har kapacitetsproblem som dom jobbar på, dock med obestämd tid när det ska vara löst...[/quote

Tråkigt för dig, du borde kunna häva abonnemanget man ska inte Betala för något , som man inte får. Hur många tror du betalar utan att veta vad dom får i sin pipa. Det är många som inte har koll.

Jag hoppas att du får rätt på det.
DarkPointer
Inlägg: 2
Blev medlem: lör jan 14, 2017 5:54 pm

Re: Nyheter ni som har Banhof problem med lagg mellan 19-23

Inlägg av DarkPointer »

Jag har inga problem med svenska kanaler mellan 19-23 på kodi och som jag sa tidigare att jag får stabil 94-95 Mbit/s på TPTEST 5 med Bahnhof 100/20, jag har beställt en IPTV S-Box och vi får se vad som ska hända men jag känner allt det här positivt. Tack för er.
m3rsok3
Inlägg: 7
Blev medlem: mån feb 06, 2017 8:18 pm

Re: Nyheter ni som har Banhof problem med lagg mellan 19-23

Inlägg av m3rsok3 »

Jag har precis fixat en gratis 24h dygn. Jag har banhof och när jag gör test på bredbandskollen så får jag ca 250/120 mbit. Jag har en 100/100 lina. Har gjort även 4 tptest där får jag allt mellan 50 mbit till 23 mbit. Jag har iptv med kabel in. Jag kan streama i 4k och köra netflix utan problem. Ja har även asus rtac68. Den har en IPTV inställning. Nån som kan rekommendera vad som ska ställas in där?

Vissa kanaler funkar för mig och vissa funkar inte alls. Jag får även vissa kanaler att funka men utan ljud och felkod 1-21474.... kan inte utläsa hela felkoden.
m3rsok3
Inlägg: 7
Blev medlem: mån feb 06, 2017 8:18 pm

Re: Nyheter ni som har Banhof problem med lagg mellan 19-23

Inlägg av m3rsok3 »

Skulle admin kunna återkoppla på vad man ska göra? Vill gärna köpa erat paket men känns surt när så många kanaler inte funkar? Hur är det när det ligger en brandvägg innan IPTV? Skulle man kunna få testa 1 vecka mot en kostnad och försöka lösa problemet eller nåt?
Skriv svar