CMORE's laggande kanaler

Moderator: otto

ULAR
Inlägg: 1
Blev medlem: tor jan 24, 2019 8:06 pm

CMORE's laggande kanaler

Inlägg av ULAR »

Sportkanalen och LIVE och LIVE2 är alltid laggande. Speciellt när Stockholms och Göteborgs hockeylags matcher visas på dessa kanaler. Här måste ni öka bandbredden!!!!!
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: CMORE's laggande kanaler

Inlägg av otto »

Hejsan
Vad har du för uppkoppling, box, smart tv kodi mm?
För att få hjälp typ när du ringer 112 så kan du inte bara säga hej och lägga på luren och vänta att det kommer polis, ambulans eller brandkår.
Så var lite mera tydlig..
Jag ser hockey varje omgång och såg Djurgården 2 ggr senaste veckan utan lagg och hackande... Mitt lag var de som vann 2 ggr
Jag kör med skärmad nätverkskablar, direkt till en ny 4 tusen kronors asus router och har 1000Mbit upp och ner
Sedan direkt till min box... Så när ej servern ligger nere eller fel länk är på kanalen så funkar mitt hockey tittande 100
Men det kostar att ligga påå topp, men ej de 1500kr som storbolagen tar för sina paket.
Många här kör det billigaste av allt.. Typ en kass router från nätverks bolaget, den billigaste leverantören av internet, äldre internet kablar och ej kopplat direkt till tv eller box utan har switshar... Och sedan hur mycket bandbredd blir det över om man kör med flera datorer, paddor, telefonen och spelkonsoler på 100 Mbit?
Fixa uppgradering på allt och snåla ej för då blir det skit i slutet.
Finner man sig i att det blir avbrott, hängningar, lagg och att man ej har tålamod och kan flasha om en box mm
Köp ett 1500kr abonnemang men sluta gnäll här.
Detta är pirat tv och det funkar för det mesta.

OttO
Skriv svar