För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Moderator: otto

admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av admin »

Kan någon av er som har stora problem med lagg/frysningar just nu skicka exempel på 5 st kanaler som har dessa problem. ska göra en traceroute mot alla klienter på dessa fem kanaler
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av FreddyK »

Verkar vara bättre här just nu helt plötsligt men upplevde det på många av dom skandinaviska kanalerna tidigare.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av admin »

Vi gör så här, en kund på Tele2 Adsl är snäll nog och hjälper till att Livestreama sina kanaler, ni kan själva skriva på chatten till höger om videon vilka kanaler ni vill att han ska byta till så får ni jämföra resultat

https://livestream.com/accounts/22637491/events/6733824

Klockan 23.00 börjar eventet och varar i ca tio minuter.

Skriv ENDAST på livestream.com chatten vilka kanaler ni vill att han byter till för han kommer inte följa forumet.

Observera att kvalitet på livestreamingen eller enstaka lagg orsakat av livestream.com inte ska förväxlas med kanallagg.

Skapa ett konto där redan nu så ni får vara delaktiga i chatten. Ljudet kommer vara väldigt lågt då han har barn som sover
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av admin »

Bredbandskollen och Sunet ger oftast inte rättvisa resultat då den testar hastigheter lokal inom Sverige, kanske till och med inom samma datanät. Bästa är att prova mot Europeiska datacentrar eller använda programmet TPTEST på Bredbandskollens hemsida

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1 ... matmetoder
https://www.flashback.org/t2218807p2

Mycket tråkigt att läsa vad vissa operatörer håller på med
SuperMario84
Inlägg: 31
Blev medlem: tor okt 27, 2016 4:57 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av SuperMario84 »

jag har faktiskt aldrig haft problem med bahnof internet.. jag har dem idag och alla kanaler fungera bra för mig. jag kan uppfatta lagg lite början av tittande sen försvinner det .. men vissa kanaler vill inte ladda så det beror ju inte på internet mera hos er ..

jag har faktiskt haft mycket problem med mag 256. efter senaste uppdatering av mag256 så kan jag inte starta boxen med fjärrkontrollen :( utan måste dra ut strömmen.. kanske någon här kan förklara för mig. när jag går in på video och ändra om där till 720p-50mhz då startar boxen normalt. men när jag ändra 1080p-50 mhz så vill den inte starta.. som tv får inget signal.. är det någon som har samma problem .. men sen blir det problem när jag har 720 så blinkar bilden då och då

mvh
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av admin »

SuperMario84 skrev:jag har faktiskt aldrig haft problem med bahnof internet.. jag har dem idag och alla kanaler fungera bra för mig. jag kan uppfatta lagg lite början av tittande sen försvinner det .. men vissa kanaler vill inte ladda så det beror ju inte på internet mera hos er ..

jag har faktiskt haft mycket problem med mag 256. efter senaste uppdatering av mag256 så kan jag inte starta boxen med fjärrkontrollen :( utan måste dra ut strömmen.. kanske någon här kan förklara för mig. när jag går in på video och ändra om där till 720p-50mhz då startar boxen normalt. men när jag ändra 1080p-50 mhz så vill den inte starta.. som tv får inget signal.. är det någon som har samma problem .. men sen blir det problem när jag har 720 så blinkar bilden då och då

mvh
Att du inte kan starta med fjärrkontroll beror på detta

https://iptvking.freshdesk.com/support/ ... %A4ngd-ell

Du ska inte ändra på Video inställningarna i MAG256 utan när dessa är på Auto justerar den automatiskt beroende på kanal
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av GG08 »

SuperMario84 skrev:jag har faktiskt aldrig haft problem med bahnof internet.. jag har dem idag och alla kanaler fungera bra för mig. jag kan uppfatta lagg lite början av tittande sen försvinner det .. men vissa kanaler vill inte ladda så det beror ju inte på internet mera hos er ..

jag har faktiskt haft mycket problem med mag 256. efter senaste uppdatering av mag256 så kan jag inte starta boxen med fjärrkontrollen :( utan måste dra ut strömmen.. kanske någon här kan förklara för mig. när jag går in på video och ändra om där till 720p-50mhz då startar boxen normalt. men när jag ändra 1080p-50 mhz så vill den inte starta.. som tv får inget signal.. är det någon som har samma problem .. men sen blir det problem när jag har 720 så blinkar bilden då och då

mvh
Hej SuperMario!
Prova detta video output mode : auto
Graphic resolution: 1920 x 1080 testa detta och se om det hjälper.
Det verkar som du har fått ett litet måndags ex, jag skrev tidigare till dig när alla kanalerna laggade, men sen fick du det att fungera. Får du inte rätt på det ta kontakt med din återförsäljare och be han lösa problemet en gång för alla. Jag har tillgång till 256 w1 och har inte haft några större problem, kör på Smart TV LG och har även ytterligare 2 boxar med abonnemang på IPTV King och dom kör på.
Hoppas att det löser sig för dig.
//GG08
essemH
Inlägg: 26
Blev medlem: ons okt 19, 2016 9:31 am

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av essemH »

Hej,

Jag hade comhem och var super nöjd med tjänsten men så flyttade jag för ett par veckor sedan och skaffade mig just Bahnhof 100/100 och sedan dess har det vart en väldans massa lagg, sitter just nu och kollar och det är verkligen en hemsk upplevelse.. synd att man inte visste detta innan.. kan det bli bättre om jag höjer min bandbred till 500 mb/s?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av admin »

essemH skrev:Hej,

Jag hade comhem och var super nöjd med tjänsten men så flyttade jag för ett par veckor sedan och skaffade mig just Bahnhof 100/100 och sedan dess har det vart en väldans massa lagg, sitter just nu och kollar och det är verkligen en hemsk upplevelse.. synd att man inte visste detta innan.. kan det bli bättre om jag höjer min bandbred till 500 mb/s?
vad får du för hastighet om du kör detta program? https://www.bredbandskollen.se/tp-test ladda ner programmet, kör inte webbtjänsten
essemH
Inlägg: 26
Blev medlem: ons okt 19, 2016 9:31 am

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av essemH »

admin skrev:
essemH skrev:Hej,

Jag hade comhem och var super nöjd med tjänsten men så flyttade jag för ett par veckor sedan och skaffade mig just Bahnhof 100/100 och sedan dess har det vart en väldans massa lagg, sitter just nu och kollar och det är verkligen en hemsk upplevelse.. synd att man inte visste detta innan.. kan det bli bättre om jag höjer min bandbred till 500 mb/s?
vad får du för hastighet om du kör detta program? https://www.bredbandskollen.se/tp-test ladda ner programmet, kör inte webbtjänsten

Programmet säger att jag har 5.42 Mbit/s....
Skriv svar