Jag påpekade att det är som att jämföra äpplen med päron. Frågade också om Bahnhof använder Single connection men fick inget svar.
Efter 2 mail från dem så har jag tröttnat på den bristande supporten och väntandet på respons. Om inget konstruktivt gensvar anländer från Bahnhofs support så kommer jag att testa Bredbandsbolaget trots en högre månadskostnad.. Ser fram emot många timmar framför teven och vill samtidigt tacka för detta trevliga och kunniga forum. Allt gott till er alla !
Kod: Markera allt
Radiotjänst skrev:Har Bahnhof 100/100 via Stadsnätet i Helsingborg och kan inte rekommendera Bahnhof+IPTVKing.noBeard skrev:Upp! Kommer det fortfarande in en del klagomål från Bahnhof-användare? Är i startgroparna med fiber nu och måste bestämma mig för bahnhof eller någon annan inom kort.
Kör med MAG256, det funkar utmärkt dagtid men mellan ca:19.30 till 23.00 går det inte att kolla pga konstant lagg.
Har testat min uppkoppling en del sedan början av december. Nedladdningssiffror enl. nedan
19.30 - 23.00Övriga tider
- TPTEST5 - 1-2 Mbit/s ned
- Bredbandskollen.se - 35-70 Mbit/s ned
- www.speedtest.net (Server: Groningen, Holland) - 5-10 Mbit/s ned
Kommer att byta till Telia eller Bredbandsbolaget (troligen Bredbandsbolaget pga priset) om inte Bahnhofs tjänst blir bättre när dom driftsätter sitt "nya" stamnät https://www.bahnhof.se/ftg/bredband/bre ... hern-light
- TPTEST5 - 40-80 Mbit/s ned
- Bredbandskollen.se - 99 Mbit/s ned
- www.speedtest.net (Server: Groningen, Holland) - 85-95 Mbit/s ned
Har haft mailkonversation med Bahnhofs kundtjänst och detta är det senaste svaret jag fått (ca: 2 veckor sedan)
(Har endast hänvisat till Bredbandskollen.se i min diskussion med Bahnhof)
Hej XXXXX!
Jag vill till att börja med att beklaga situationen och jag förstår att det är frustrerande.
Vi har för tillfället ett problem i nätet mellan stadsnätet och oss på Bahnhof som gör att många kunder blir drabbade av hastighetsbegränsningar under kvällar samt helger.
Vi är medvetna om detta problem och det är något som vi prioriterar högt att lösa, dessvärre är det ett arbete av modell större och kan ta lite längre tid än i normala fall.
Ett uppgraderingsarbete kommer att göras som ska förbättra din uppkoppling men i dagsläget finns det ingen tidsram för när detta arbete kommer vara klart.
Jag skulle dock tro att det snarare handlar om veckor än dagar.
Vi förstår att det inte är det svar man som kund vill höra men vi vill ta ansvar mot våra kunder både under och efter denna period och en del i detta är att vara ärliga gentemot förväntad handläggningstid. Jag hoppas att vi i framtiden kan återfå ditt förtroende när vi levererar vår tjänst så bra som vi vet att den ska fungera.
Med vänlig hälsning,
XXXXX