Jag vill förtydliga. Ni skriver att 9/10 fall är Bahnhof relaterade, ni skriver att Bahnhof inte kör med singel connection ála 100mbit (exempel) utan 5x20mbit eller 10x10Mbit m m och det är det som orsakar buffringen när det är mycket trafik på nätet. Då vill jag som Bahnhof kund informera om att jag Inte haft några som helst problem till för 1 vecka sedan. Sen om CMS uppdateringen inte berörde mig mig så kvarstår fakta att det var så jag började få massa problem med buffring, vilket jag aldrig haft innan. Det jag uppfattar av vad ni skriver innan är: Ja, har ni Bahnhof som ISP så är det extremt stor risk att ni drabbas av buffringsproblem.admin skrev:Uppdateringen vi gjorde berörde inte ens dig, det var för vår CMS.Koko skrev:Jag kör Bahnhof 100/100. Varit kund hos er i knappt 2 månader. Har ALDRIG haft problem med buffring m.m tills för ca 1 vecka sedan då ni skulle göra en uppdatering. Verkar ju orimligt att det nu helt plötsligt beror på Bahnhof då det fungerat utmärkt innan.admin skrev:
Har kollat igenom historiken bland problem hos folk som vi inte lyckats lösa och denna operatör finns ej bland dessa, så det bör väl gå bra. Kan ej veta säkert, det är så himla många operatörer där ute. De som vi ALDRIG får klagomål om (som inte beror på fel från vår sida) är Bredbandsbolaget, Comhem, Telia (bryggfri)
Dessa är de vanligaste, sedan har vi lite mindre vanliga som exempelvis olika stadsnät, tele2 osv och det kan jag inte säga att jag ser något märkvärdigt.
Som tidigare nämnt är 9/10 fall bahnhof relaterade eller någon leverantör/underleverantör som använder deras nät och kopplingar.
Från mobila nätverk så kommer de in en del klagomål också men det är inget vi tar upp här då det inte är speciellt vanligt att man kör på detta sätt (om man inte har obegränsat med datamängd)
Och vi har aldrig nämnt någonstans här att ALLA bahnhof kunder har problem, utan tvärtom, att de flesta klagomål vi får som INTE beror på oss kommer från bahnhof kunder. Vi är väl medvetna att vissa bahnhof nät inte är uppbyggda på detta sätt, därför vi ber er säga vilken stad ni bor så vi kan utesluta dessa nät.
Vad som är orimligt eller inte är helt irrelevant då vi har provat själva, på just nu 7 olika bahnhof linor och fått samma resultat.
Det du påstår får oss att se ut som totala amatörer och helt dumma i huvudet som avråder bahmhof personer att köpa tjänsten och därmed minska vår omsättning och marginaler. Vi säger detta för KUNDERNAS skull och inte för att få oss själva att se bra ut.
Eftersom ni verkar så måna om kunderna så hade det varit mycket trevligare med ett proffesionellt bemötande istället för att få "taggarna utåt" direkt
Ni gör trots allt ett bra jobb