För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Moderator: otto

anhyeudoi29
Inlägg: 4
Blev medlem: fre jan 13, 2017 9:42 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av anhyeudoi29 »

GG08 skrev:
anhyeudoi29 skrev:
admin skrev:
Har kollat igenom historiken bland problem hos folk som vi inte lyckats lösa och denna operatör finns ej bland dessa, så det bör väl gå bra. Kan ej veta säkert, det är så himla många operatörer där ute. De som vi ALDRIG får klagomål om (som inte beror på fel från vår sida) är Bredbandsbolaget, Comhem, Telia (bryggfri)

Dessa är de vanligaste, sedan har vi lite mindre vanliga som exempelvis olika stadsnät, tele2 osv och det kan jag inte säga att jag ser något märkvärdigt.

Som tidigare nämnt är 9/10 fall bahnhof relaterade eller någon leverantör/underleverantör som använder deras nät och


Från mobila nätverk så kommer de in en del klagomål också men det är inget vi tar upp här då det inte är speciellt vanligt att man kör på detta sätt (om man inte har obegränsat med datamängd)
Jag har bredband 2 och jag har också problem, när jag tittar på IPTV så fryser sig hela tiden, men när jag testade i bredbandskollen det är upp till 60 mega, jag vet inte varför?
Kan du presentera vilka kanaler du har problem med?
Vi har lagt servern i Sverige nu och du borde inte ha lagg eller dyl.

Det framgår inte om du har box eller kör direkt i TV:en.


Jag har nästan alla kanaler som fryser sig. Jag har box
Var snäll och återkom
anhyeudoi29
Inlägg: 4
Blev medlem: fre jan 13, 2017 9:42 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av anhyeudoi29 »

anhyeudoi29 skrev:
GG08 skrev:
anhyeudoi29 skrev:
Jag har bredband 2 och jag har också problem, när jag tittar på IPTV så fryser sig hela tiden, men när jag testade i bredbandskollen det är upp till 60 mega, jag vet inte varför?
Kan du presentera vilka kanaler du har problem med?
Vi har lagt servern i Sverige nu och du borde inte ha lagg eller dyl.

Det framgår inte om du har box eller kör direkt i TV:en.


Jag har nästan alla kanaler som fryser sig. Jag har box men när jag kopplar till telia så funkar mycket bra även telia har jag bara 30 mega och bredband2 har jag 100 mega.
Var snäll och återkom
DarkPointer
Inlägg: 2
Blev medlem: lör jan 14, 2017 5:54 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av DarkPointer »

Hej !

Jag registrerade mig idag med ett prov konto och valde KODI och allt funkar super bra med kodi på min PC som är kopplad till modem med ethernet kabel utan något NAT

Min leverantörer är Bahnhof i Södertälje 100/20 och jag undrar att några säger att det laggar men det här händer aldrig med mig på kodi med prov kontot men frågan är ska det lagga med S-IPTV om jag köper det ?, för att det är super bra med Kodi men jag planerar köpa S-IPTV med startpaket och undrar om det ska lagga ?

Jag undrar också om att några säger att de fick jätte låga bredbandstest resultat på TPTEST5 för att jag fick 94Mbit/s

Testresultat länk : http://i66.tinypic.com/whch35.png
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av GG08 »

anhyeudoi29 skrev:
anhyeudoi29 skrev:
GG08 skrev:
Kan du presentera vilka kanaler du har problem med?
Vi har lagt servern i Sverige nu och du borde inte ha lagg eller dyl.

Det framgår inte om du har box eller kör direkt i TV:en.


Jag har nästan alla kanaler som fryser sig. Jag har box men när jag kopplar till telia så funkar mycket bra även telia har jag bara 30 mega och bredband2 har jag 100 mega.
Var snäll och återkom
Jag skulle säga att problemet ligger hemma hos dig. Vad jag förstår har du både Telia och Bredband 2.
Det ska inte vara några frysningar eller lagg på kanalerna, detta kan vara att du har för lite bandbredd.

Det finns att läsa # För er som har Bahnhof (eller någon av dessa underleverantörer)


Ladda ner TPTEST 5 och testa TCP och UDP, något annat du kan göra se nedan:

Dra ur strömmen i din Router i minst 10 min
Du drar ur strömmen i din Box i minst 15 min

Du ansluter strömmen till din router efter 10 min
Därefter ansluter du Boxen efter 15 min
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av GG08 »

DarkPointer skrev:Hej !

Jag registrerade mig idag med ett prov konto och valde KODI och allt funkar super bra med kodi på min PC som är kopplad till modem med ethernet kabel utan något NAT

Min leverantörer är Bahnhof i Södertälje 100/20 och jag undrar att några säger att det laggar men det här händer aldrig med mig på kodi med prov kontot men frågan är ska det lagga med S-IPTV om jag köper det ?, för att det är super bra med Kodi men jag planerar köpa S-IPTV med startpaket och undrar om det ska lagga ?

Jag undrar också om att några säger att de fick jätte låga bredbandstest resultat på TPTEST5 för att jag fick 94Mbit/s

Testresultat länk : http://i66.tinypic.com/whch35.png
Du har helt säkert en stabil lina, du kommer inte att ha lagg med TVIP när du inte har lagg på din Kodi.

Men du kan läsa lite här på forumet, där kunder har mätt bandbredden etc
anhyeudoi29
Inlägg: 4
Blev medlem: fre jan 13, 2017 9:42 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av anhyeudoi29 »

GG08 skrev:
anhyeudoi29 skrev:
anhyeudoi29 skrev:
Jag skulle säga att problemet ligger hemma hos dig. Vad jag förstår har du både Telia och Bredband 2.
Det ska inte vara några frysningar eller lagg på kanalerna, detta kan vara att du har för lite bandbredd.

Det finns att läsa # För er som har Bahnhof (eller någon av dessa underleverantörer)


Ladda ner TPTEST 5 och testa TCP och UDP, något annat du kan göra se nedan:

Dra ur strömmen i din Router i minst 10 min
Du drar ur strömmen i din Box i minst 15 min

Du ansluter strömmen till din router efter 10 min
Därefter ansluter du Boxen efter 15 min

Hej!
Hur vet man om jag har lite bandbredd?
Jag gjorde också som du visade mig att dra ur strömmen men det händer samma sak.
apocalypt
Inlägg: 7
Blev medlem: tis jan 17, 2017 9:26 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av apocalypt »

Jag har också Bahnhof och jag har lagg på vissa av de svenska kanalerna. Oavsett tid på dagen. Här är exempel på några:

Alla Tv4 kanaler.
Kanal 5
Tv6
Sjuan
Fox
Tv3 sport

Kan det bero på Bahnhof eller någon inställning hos mig på tvn? Kör med Smart iptv appen.
Swennerd
Inlägg: 104
Blev medlem: ons nov 16, 2016 3:34 am

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av Swennerd »

apocalypt skrev:Jag har också Bahnhof och jag har lagg på vissa av de svenska kanalerna. Oavsett tid på dagen. Här är exempel på några:

Alla Tv4 kanaler.
Kanal 5
Tv6
Sjuan
Fox
Tv3 sport

Kan det bero på Bahnhof eller någon inställning hos mig på tvn? Kör med Smart iptv appen.
Använd kabel till TV:n istället för WIFI så ska du se att det löser sig med lagg.
apocalypt
Inlägg: 7
Blev medlem: tis jan 17, 2017 9:26 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av apocalypt »

Swennerd skrev:
apocalypt skrev:Jag har också Bahnhof och jag har lagg på vissa av de svenska kanalerna. Oavsett tid på dagen. Här är exempel på några:

Alla Tv4 kanaler.
Kanal 5
Tv6
Sjuan
Fox
Tv3 sport

Kan det bero på Bahnhof eller någon inställning hos mig på tvn? Kör med Smart iptv appen.
Använd kabel till TV:n istället för WIFI så ska du se att det löser sig med lagg.
Jag är ansluten med kabel.
Swennerd
Inlägg: 104
Blev medlem: ons nov 16, 2016 3:34 am

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av Swennerd »

apocalypt skrev:
Swennerd skrev:
apocalypt skrev:Jag har också Bahnhof och jag har lagg på vissa av de svenska kanalerna. Oavsett tid på dagen. Här är exempel på några:

Alla Tv4 kanaler.
Kanal 5
Tv6
Sjuan
Fox
Tv3 sport

Kan det bero på Bahnhof eller någon inställning hos mig på tvn? Kör med Smart iptv appen.
Använd kabel till TV:n istället för WIFI så ska du se att det löser sig med lagg.
Jag är ansluten med kabel.
Okej...då vet jag inte riktigt va det kan bero på.
Kör själv med box å det är stabilt.
Skriv svar