För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Moderator: otto

GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av GG08 »

staffe skrev:Tack Fredde
Skulle någon admin kunna bekräfta detta?


Vi kommer inte lägga över övriga på svenska.
Användarvisningsbild
Radiotjänst
Inlägg: 10
Blev medlem: fre dec 02, 2016 10:14 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av Radiotjänst »

Nu verkar Bahnhof fått det att funka i Helsingborgs stadsnät. Har de senaste dagarna haft 70-95 Mbit/s enl. TPTest5 (även 19.00 - 23.00). Inte ens problem med HD-kanalerna.

Har dock redan sagt upp mitt abonnemang och väntar på leverans från Bredbandsbolaget. Får ser hur jag gör, eventuellt utnyttjar jag ångerrätt enligt distansavtalslagen och behåller Bahnhof.
apocalypt
Inlägg: 7
Blev medlem: tis jan 17, 2017 9:26 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av apocalypt »

Radiotjänst skrev:Nu verkar Bahnhof fått det att funka i Helsingborgs stadsnät. Har de senaste dagarna haft 70-95 Mbit/s enl. TPTest5 (även 19.00 - 23.00). Inte ens problem med HD-kanalerna.

Har dock redan sagt upp mitt abonnemang och väntar på leverans från Bredbandsbolaget. Får ser hur jag gör, eventuellt utnyttjar jag ångerrätt enligt distansavtalslagen och behåller Bahnhof.
Enligt ett mail jag fick i söndags av de så är det fortfarande problem med stadsnätet i Helsingborg och att de jobbar på att lösa det.
Användarvisningsbild
Radiotjänst
Inlägg: 10
Blev medlem: fre dec 02, 2016 10:14 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av Radiotjänst »

apocalypt skrev:
Radiotjänst skrev:Nu verkar Bahnhof fått det att funka i Helsingborgs stadsnät. Har de senaste dagarna haft 70-95 Mbit/s enl. TPTest5 (även 19.00 - 23.00). Inte ens problem med HD-kanalerna.

Har dock redan sagt upp mitt abonnemang och väntar på leverans från Bredbandsbolaget. Får ser hur jag gör, eventuellt utnyttjar jag ångerrätt enligt distansavtalslagen och behåller Bahnhof.
Enligt ett mail jag fick i söndags av de så är det fortfarande problem med stadsnätet i Helsingborg och att de jobbar på att lösa det.
Ooooops, jag har inte lagt märke till att jag redan var uppkopplad via Bredbandsbolaget. Trodde jag fortfarande körde via Bahnhof men såg idag att jag sedan ett par dagar kör med Bredbandsbolaget :D
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av GG08 »

Radiotjänst skrev:
apocalypt skrev:
Radiotjänst skrev:Nu verkar Bahnhof fått det att funka i Helsingborgs stadsnät. Har de senaste dagarna haft 70-95 Mbit/s enl. TPTest5 (även 19.00 - 23.00). Inte ens problem med HD-kanalerna.

Har dock redan sagt upp mitt abonnemang och väntar på leverans från Bredbandsbolaget. Får ser hur jag gör, eventuellt utnyttjar jag ångerrätt enligt distansavtalslagen och behåller Bahnhof.
Enligt ett mail jag fick i söndags av de så är det fortfarande problem med stadsnätet i Helsingborg och att de jobbar på att lösa det.
Ooooops, jag har inte lagt märke till att jag redan var uppkopplad via Bredbandsbolaget. Trodde jag fortfarande körde via Bahnhof men såg idag att jag sedan ett par dagar kör med Bredbandsbolaget :D
Nu hoppas vi att du blir nöjd och att det kommer att fungera för dig :)
m3rsok3
Inlägg: 7
Blev medlem: mån feb 06, 2017 8:18 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av m3rsok3 »

Jag har också bahnhof och idag har jag legat på 75 mbit som längst ska prova göra fler mätningar men vissa svenska kanaler funkar inte alls idag. Står nåt med Audio.Decode error. Har testa kanaler från Blakan och dom funkar och även dom flesta i USA. Men av svenska kanaler funkar 10%. På vissa funkar bilden men inte ljudet. Är det nåt fel på kanalerna eller är det bahnhof?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av GG08 »

m3rsok3 skrev:Jag har också bahnhof och idag har jag legat på 75 mbit som längst ska prova göra fler mätningar men vissa svenska kanaler funkar inte alls idag. Står nåt med Audio.Decode error. Har testa kanaler från Blakan och dom funkar och även dom flesta i USA. Men av svenska kanaler funkar 10%. På vissa funkar bilden men inte ljudet. Är det nåt fel på kanalerna eller är det bahnhof?
Tjena

Ljudet fungerade för ca 30 min sedan när jag kollade, nu har jag ingen möjlighet att gå in och titta.

Tidigare i morse så var det problem med några kanaler som var svarta i bildrutan.

Får titta på det senare när jag har möjlighet
m3rsok3
Inlägg: 7
Blev medlem: mån feb 06, 2017 8:18 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av m3rsok3 »

Okej, nu står det stream fail på dom flesta och bara svart skärm. Förstår inte varför bara dom svenska kanalerna strular
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av GG08 »

m3rsok3 skrev:Okej, nu står det stream fail på dom flesta och bara svart skärm. Förstår inte varför bara dom svenska kanalerna strular
Hej

Den enda kanalen som inte funkar här är Viasat Action SE den startar kl 18.

Vi har gått igenom på 3 olika enheter och ljudet fungerar utmärkt.

Sedan håller vi och testar olika saker men det bör ni inte få störningar på
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av FreddyK »

Viasat Film Action delar plats med Nat Geo Wild som sänds på dagtid.
Men det kommer ändras snart då filmkanalerna kommer bli 24h och porren försvinner på natten.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar