För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Moderator: otto

Darjusha
Inlägg: 20
Blev medlem: ons sep 14, 2016 7:25 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av Darjusha »

Till er ALLA som har Bredband2 som leverantör, jag bytte igår från bredband2 till bredbandsbolaget då de va usla på leverera nät på kvällar. Nu fungerar ALLT felfritt dvs precis som admin påpekade sist detta har inte med deras server att göra, de här är bara pga att bredband2 är bokstavligt talat värdelösa på leverera nät.
Hoppas detta hjälper de som haft samma problem som mig, och till er som funderar på att byta till bredband2 snälla gör det inte...
bhd
Inlägg: 86
Blev medlem: mån aug 29, 2016 7:16 am

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av bhd »

Hej!

Jag har möjlighet att välja någon av dessa leverantörer via Stadsnätet (MKB i Malmö)

Aard net
Riksnet
Bredband2
T3
Ownit
Bahnhof
Telia
Öretel

Vilken är att föredra?
SuperMario84
Inlägg: 31
Blev medlem: tor okt 27, 2016 4:57 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av SuperMario84 »

hejsan..

jag har Bahnhof som internet leverantör . men jag har aldrig haft problemen som ni beskriver i denna forumet. visst jag har haft lagg på vissa kanaler men ibland tror inte att det kan beror på Bahnhof för andra kanaler fungera fel fri

jag använder mig av en mag256. men jag vet när jag testa kanalerna på en dator med kodi så fungera kanalerna sämre

god jul
Manjola
Inlägg: 1
Blev medlem: fre dec 16, 2016 11:14 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av Manjola »

Jag har EXAKT samma problem. Av alla jä/&%€##" ISP lyckas jag självklart pricka in bahnhof :(.
Hastigheten är som en jojo på min 100/100 lina, och svarstiderna är alldeles för höga (ibland upp mot 20 ms).

Testade en provperiod och det funkade dåligt mellan 19-23:00 men på morgonen och natten funkade det mesta relativt bra.

OBS: men innan ni byter ISP, kanske lösningen kommer här https://www.bahnhof.se/ftg/bredband/bre ... hern-light
Koko
Inlägg: 25
Blev medlem: lör nov 26, 2016 1:19 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av Koko »

Manjola skrev:Jag har EXAKT samma problem. Av alla jä/&%€##" ISP lyckas jag självklart pricka in bahnhof :(.
Hastigheten är som en jojo på min 100/100 lina, och svarstiderna är alldeles för höga (ibland upp mot 20 ms).

Testade en provperiod och det funkade dåligt mellan 19-23:00 men på morgonen och natten funkade det mesta relativt bra.

OBS: men innan ni byter ISP, kanske lösningen kommer här https://www.bahnhof.se/ftg/bredband/bre ... hern-light
Jag kontaktade supporten eftersom jag med haft problem med Bahnhof. Mellan 19.00-23.00 så har det fungerat dåligt för mig.
Har använt mig av TPtest för att kolla hastighet, har legat på 2-5mbit när det funkat som sämst. Supporten har kört diverse tester och har inte hittat något fel. Men efter detta så har min anslutning "plötsligt" ökat. Kör jag TPtest på tider jag förut fått 2-5mbit så är jag nu uppe en bra bit över 50mbit.
simroo
Inlägg: 3
Blev medlem: mån dec 19, 2016 12:58 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av simroo »

Hej
Jag har tänkt köpa IPtv via IPTV king
och jag har Bahnof, är det någon som kör via Malmö och upplever problem ?
Ruf
Inlägg: 54
Blev medlem: tor okt 20, 2016 11:38 am
Ort: Göteborg

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av Ruf »

simroo skrev:Hej
Jag har tänkt köpa IPtv via IPTV king
och jag har Bahnof, är det någon som kör via Malmö och upplever problem ?
Kör Bahnhof i gbg , har haft större problem innan men nu så flyter det på bättre.
Gjorde en felanmälan och efter det så blev det som sagt mycket bättre .
Körde då med kodi och det känns lite buggigt i sig .
Men ett tips köp en tvip s410 så minimerar du risken med lagg å problem.
simroo
Inlägg: 3
Blev medlem: mån dec 19, 2016 12:58 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av simroo »

för att troligtvis är du ansluten via stadsnätet.
Som sedan bara swtichar paketen in i Bahnhofs Core och troligtvis är det TCP MSS som de gör något underligt med.
Jag är jävligt skeptiskt mot Bahnofs Core utan att ha någon insikt i det.
Men om stadsnätet har ett kasst nät och kanske går fullt så kommer det att vara uselt oavsett vilken ISP man har.
simroo
Inlägg: 3
Blev medlem: mån dec 19, 2016 12:58 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av simroo »

Finns det möjlighet att Admin sätter upp en Iperf server i Azerbajdzjan ? Det kanske inte är hållbart.
Jag försökte hitta en öppen iperf i närheten utav Azerbajdzjan men lyckades inte.
Tänker så att man kan testa sig fram.
Utöver det kanske ett IP som man kan köra MTR mot skicka UDP istället för ICMP för att testa så att man verkligen går ut på rätt IXP ?

Förstår att ni inte vill ge ut IP på maskiner pga anonymitet men kanske ett par hopp efter era endpoints?
bennys
Inlägg: 2
Blev medlem: tor dec 22, 2016 7:02 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av bennys »

Har bahnhof GBG stadsnät.
Funkar hur bra som helst inga problem alls.
Skriv svar