För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Moderator: otto

apocalypt
Inlägg: 7
Blev medlem: tis jan 17, 2017 9:26 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av apocalypt »

Swennerd skrev:
apocalypt skrev:
Swennerd skrev:
Använd kabel till TV:n istället för WIFI så ska du se att det löser sig med lagg.
Jag är ansluten med kabel.
Okej...då vet jag inte riktigt va det kan bero på.
Kör själv med box å det är stabilt.
Jag tror det mest har med min app att göra på tvn eller inställningar på tvn. Då jag har iptv på telefonen och castar jag så är det inga problem med någon kanal. Så om någon har något tips gällande det hade det uppskattats annars blir det box för min del också.
essemH
Inlägg: 26
Blev medlem: ons okt 19, 2016 9:31 am

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av essemH »

Bahnhofs Northen bullshit (northen light) verkar inte hjälpa någonting med deras kapacitetsproblem, dom stryper fortfarande min hastighet på kvällarna...
Användarvisningsbild
Radiotjänst
Inlägg: 10
Blev medlem: fre dec 02, 2016 10:14 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av Radiotjänst »

Har Bahnhof 100/100 ,min uppkoppling har blivit bättre mellan 19.00-23-00 enl. bredbandskollen.se (95 ner och 99 upp), men tyvärr samma skit enl. TPTest5 1-3 Mbit/s
Min MAG256 funkar bra övriga tider på dygnet. Byter till Bredbandsbolaget
apocalypt
Inlägg: 7
Blev medlem: tis jan 17, 2017 9:26 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av apocalypt »

Radiotjänst skrev:Har Bahnhof 100/100 ,min uppkoppling har blivit bättre mellan 19.00-23-00 enl. bredbandskollen.se (95 ner och 99 upp), men tyvärr samma skit enl. TPTest5 1-3 Mbit/s
Min MAG256 funkar bra övriga tider på dygnet. Byter till Bredbandsbolaget
Ska också byta till Bredbandsbolaget, förhoppningsvis imorgon ifall jag lyckas säga upp mitt hos Bahnhof då jag har bindningstid kvar.
Darkman
Inlägg: 16
Blev medlem: lör dec 03, 2016 9:41 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av Darkman »

apocalypt skrev:
Radiotjänst skrev:Har Bahnhof 100/100 ,min uppkoppling har blivit bättre mellan 19.00-23-00 enl. bredbandskollen.se (95 ner och 99 upp), men tyvärr samma skit enl. TPTest5 1-3 Mbit/s
Min MAG256 funkar bra övriga tider på dygnet. Byter till Bredbandsbolaget
Ska också byta till Bredbandsbolaget, förhoppningsvis imorgon ifall jag lyckas säga upp mitt hos Bahnhof då jag har bindningstid kvar.
Då är vi två som ska byta från Bahnhof till Bredbandsbolaget :) Har haft kontakt med supporten i ett par mail men responsen har varit usel.
Fick bra värden på Tptest två kvällar men resten av kvällarna har det varit väldigt dålig hastighet. Bytet sker om en månad så det är bara att hålla tummarna. Väldigt nöjd med tv tjänsten och detta forum dock :) Allt gott till era alla TV intresserade.
cube10025
Inlägg: 1
Blev medlem: fre jan 27, 2017 8:39 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av cube10025 »

Hej, jag har Bahnhof fiber bor i Göteborg, jag testa 24h prov med kodi. Testa det bara någon timme men alla svenska kanaler fungerade, testa även amerikanska HBO och lite annat. Fanns några kanaler som jag inte känner igen som inte fungerade.

Jag tänkte köpa ett abonnemang men eftersom jag har bahnhof blev jag nu lite osäker, jag har haft Bahnhof i många år inte haft några problem, ser att vissa skriver att tptest går ner till 5mibts osv aldrig varit med om detta, mina tester ligger runt 70-95 alltid. Jag har dock 100/100 med publik ip.

Är det fortsatt problem med bahnhof eller hur ser det ut? Jag ska snart uppgradera till 1gbits alt 500mibts, tänker att detta kanske kompenserar det problem som ni beskriver, vad tror ni?
Darkman
Inlägg: 16
Blev medlem: lör dec 03, 2016 9:41 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av Darkman »

cube10025 skrev:Hej, jag har Bahnhof fiber bor i Göteborg, jag testa 24h prov med kodi. Testa det bara någon timme men alla svenska kanaler fungerade, testa även amerikanska HBO och lite annat. Fanns några kanaler som jag inte känner igen som inte fungerade.

Jag tänkte köpa ett abonnemang men eftersom jag har bahnhof blev jag nu lite osäker, jag har haft Bahnhof i många år inte haft några problem, ser att vissa skriver att tptest går ner till 5mibts osv aldrig varit med om detta, mina tester ligger runt 70-95 alltid. Jag har dock 100/100 med publik ip.

Är det fortsatt problem med bahnhof eller hur ser det ut? Jag ska snart uppgradera till 1gbits alt 500mibts, tänker att detta kanske kompenserar det problem som ni beskriver, vad tror ni?

Om du du ligger på 70-95 Mb/s. på Tptest så är det ju bara att beställa men tänk på att HD kanalerna är de som kräver mest bandbredd. Framgår inte om du zappade in på dem under ditt test dygn?
Tror att hastighetsproblemen med Bahnhof varierar beroende på var du bor.
// Darkman.
staffe
Inlägg: 12
Blev medlem: tor jan 05, 2017 3:47 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av staffe »

Ligger bara de svenska kanalerna på den svenska servern nu?
Om det är så kommer ni lägga över samtliga på den svenska ?
/staffe
Användarvisningsbild
Fredde
Inlägg: 44
Blev medlem: fre nov 25, 2016 5:02 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av Fredde »

staffe skrev:Ligger bara de svenska kanalerna på den svenska servern nu?
Om det är så kommer ni lägga över samtliga på den svenska ?
/staffe
Iptvking är inte "orginalleverantör" av alla kanalerna du får i paketet, så antar att de bara kan styra över var "deras" kanaler ska ligga.
staffe
Inlägg: 12
Blev medlem: tor jan 05, 2017 3:47 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av staffe »

Tack Fredde
Skulle någon admin kunna bekräfta detta?
Skriv svar