För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Moderator: otto

admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av admin »

simroo skrev:Finns det möjlighet att Admin sätter upp en Iperf server i Azerbajdzjan ? Det kanske inte är hållbart.
Jag försökte hitta en öppen iperf i närheten utav Azerbajdzjan men lyckades inte.
Tänker så att man kan testa sig fram.
Utöver det kanske ett IP som man kan köra MTR mot skicka UDP istället för ICMP för att testa så att man verkligen går ut på rätt IXP ?

Förstår att ni inte vill ge ut IP på maskiner pga anonymitet men kanske ett par hopp efter era endpoints?
Portuguesiska, Skandinaviska, Turkiska, Iranska, Yugoslaviska kanaler skickas alla ut ifrån vår hosting station i Baku, Azerbaijan. Några kanaler tror jag fortfarande ligger i Armenien. Men detta är EN anslutningar som sedan balanseras och reläas i Holland. Servrarna vi har i AZ kan inte hantera den enorma mängd anslutningar som IPTV kräver, nätet är alldeles för uselt här för detta, därav Holland =)

Visst påverkar detta fördröjning med 30-60sek på kanaler, men istället:

1. Super anonym och ej spårbar på något sätt
2. Integritet bevarad
3. Ett extra lager i nätverket som gör att vi kan splitta upp allting i mindre segment, så att ett problem inte lamslår hela servern utan den delen som problemet uppstod i första början
micca
Inlägg: 5
Blev medlem: tis dec 27, 2016 10:16 am

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av micca »

Ska flytta och har äntligen fått möjlighet att köra Bahnhof. Det är ett seriöst företag som skyddar sina kunders integritet och anonymitet så långt det är möjligt. Men när man läser tråden blir jag väldigt osäker.

Någon som har erfarenhet av Bahnhof i Kungsbackas Stadsnät Open Universe? Kan tillägga att jag tänker köra 250/100.
iptvbox123
Inlägg: 16
Blev medlem: tis dec 20, 2016 5:15 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av iptvbox123 »

Jag bor i hallands län och har bahnhof igenom open universe. 100/10. Aldrig stött på några problem förutom när vissa kanaler har downtime.
micca
Inlägg: 5
Blev medlem: tis dec 27, 2016 10:16 am

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av micca »

Blev beställning hos Ownit. Fick svar att dom kör Singel Connection, vilket borde innebära att man slipper problem likt Bahnhof.
mukki
Inlägg: 50
Blev medlem: tor dec 29, 2016 12:27 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av mukki »

Aware skrev:En fråga. Jag har tänkt byta till bredband2 nästa månad, har ni någon info om deras bredband? Hur fungerar deras bredband med er tjänst?
Jag har bredband 2, och kan bara säga att dem är mycket bra! :)
mukki
Inlägg: 50
Blev medlem: tor dec 29, 2016 12:27 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av mukki »

Darjusha skrev:Till er ALLA som har Bredband2 som leverantör, jag bytte igår från bredband2 till bredbandsbolaget då de va usla på leverera nät på kvällar. Nu fungerar ALLT felfritt dvs precis som admin påpekade sist detta har inte med deras server att göra, de här är bara pga att bredband2 är bokstavligt talat värdelösa på leverera nät.
Hoppas detta hjälper de som haft samma problem som mig, och till er som funderar på att byta till bredband2 snälla gör det inte...
Konstigt , jag har aldrig upplevt problem med bredband 2. När jag kollar kanaler så flyter det på hur bra som helst.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av FreddyK »

Vet inte hur Bredband2 funkar mot iptvking men vet folk som har dom och det är väldigt dålig routing till många ställen och ofta långsamt speciellt kvällar.
Jag testade hos nån direkt i väggen och hade dåligt i speedtester iaf.
Men som jag sagt tidigare så kan det ju variera beroende på område och stadsnät.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
noBeard
Inlägg: 8
Blev medlem: sön jan 01, 2017 8:11 am

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av noBeard »

Upp! Kommer det fortfarande in en del klagomål från Bahnhof-användare? Är i startgroparna med fiber nu och måste bestämma mig för bahnhof eller någon annan inom kort.
Nisse
Inlägg: 1
Blev medlem: mån jan 02, 2017 9:00 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av Nisse »

Vilka är Bahnhofs underleverantörer?
Användarvisningsbild
Radiotjänst
Inlägg: 10
Blev medlem: fre dec 02, 2016 10:14 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av Radiotjänst »

noBeard skrev:Upp! Kommer det fortfarande in en del klagomål från Bahnhof-användare? Är i startgroparna med fiber nu och måste bestämma mig för bahnhof eller någon annan inom kort.
Har Bahnhof 100/100 via Stadsnätet i Helsingborg och kan inte rekommendera Bahnhof+IPTVKing.
Kör med MAG256, det funkar utmärkt dagtid men mellan ca:19.30 till 23.00 går det inte att kolla pga konstant lagg.
Har testat min uppkoppling en del sedan början av december. Nedladdningssiffror enl. nedan

19.30 - 23.00
  • TPTEST5 - 1-2 Mbit/s ned
  • Bredbandskollen.se - 35-70 Mbit/s ned
  • www.speedtest.net (Server: Groningen, Holland) - 5-10 Mbit/s ned
Övriga tider
  • TPTEST5 - 40-80 Mbit/s ned
  • Bredbandskollen.se - 99 Mbit/s ned
  • www.speedtest.net (Server: Groningen, Holland) - 85-95 Mbit/s ned
Kommer att byta till Telia eller Bredbandsbolaget (troligen Bredbandsbolaget pga priset) om inte Bahnhofs tjänst blir bättre när dom driftsätter sitt "nya" stamnät https://www.bahnhof.se/ftg/bredband/bre ... hern-light

Har haft mailkonversation med Bahnhofs kundtjänst och detta är det senaste svaret jag fått (ca: 2 veckor sedan)
(Har endast hänvisat till Bredbandskollen.se i min diskussion med Bahnhof)


Hej XXXXX!

Jag vill till att börja med att beklaga situationen och jag förstår att det är frustrerande.

Vi har för tillfället ett problem i nätet mellan stadsnätet och oss på Bahnhof som gör att många kunder blir drabbade av hastighetsbegränsningar under kvällar samt helger.
Vi är medvetna om detta problem och det är något som vi prioriterar högt att lösa, dessvärre är det ett arbete av modell större och kan ta lite längre tid än i normala fall.

Ett uppgraderingsarbete kommer att göras som ska förbättra din uppkoppling men i dagsläget finns det ingen tidsram för när detta arbete kommer vara klart.
Jag skulle dock tro att det snarare handlar om veckor än dagar.

Vi förstår att det inte är det svar man som kund vill höra men vi vill ta ansvar mot våra kunder både under och efter denna period och en del i detta är att vara ärliga gentemot förväntad handläggningstid. Jag hoppas att vi i framtiden kan återfå ditt förtroende när vi levererar vår tjänst så bra som vi vet att den ska fungera.


Med vänlig hälsning,
XXXXX
Skriv svar