Olika utbud?

Moderator: otto

AndreasP
Inlägg: 30
Blev medlem: ons sep 13, 2017 3:06 am

Olika utbud?

Inlägg av AndreasP »

Idag hjälpte jag en kompis med ett provabonnemang. Allt fungerade helt perfekt.
Jag såg att han hade ett antal fler mappar med VOD än vad jag har, trots att jag dagligen gör uppdatering av kanallistan.
Bl.a. så hade han ett antal säsonger av The Grand Tour och Strange Things.
Är det någon som vet vad det beror på? Och hur gör jag för att komma åt det fulla utbudet?
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Olika utbud?

Inlägg av otto »

Hejsan Andreas?
Kör du box eller smart tv?
Har du köpt abonnemang av IPTVKING direkt eller återförsäljare?
OttO Moderator IPTVKING
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Olika utbud?

Inlägg av FreddyK »

Kolla i dashboard ifall alla grupper/kategorier är aktiverade under "Mange Lines".
Låter som att du inte har alla aktiverade där.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
AndreasP
Inlägg: 30
Blev medlem: ons sep 13, 2017 3:06 am

Re: Olika utbud?

Inlägg av AndreasP »

otto skrev:Hejsan Andreas?
Kör du box eller smart tv?
Har du köpt abonnemang av IPTVKING direkt eller återförsäljare?
OttO Moderator IPTVKING
Jag kör box och jag har handlat direkt av IPTVKING.
AndreasP
Inlägg: 30
Blev medlem: ons sep 13, 2017 3:06 am

Re: Olika utbud?

Inlägg av AndreasP »

FreddyK skrev:Kolla i dashboard ifall alla grupper/kategorier är aktiverade under "Mange Lines".
Låter som att du inte har alla aktiverade där.
Kollade på mitt Dashboard och under ”Manage Lines” finns ingen info om grupper/kategorier.
Det som syns där är endast startdatum på mitt abonnemang och hur länge det är giltigt.
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Olika utbud?

Inlägg av otto »

AndreasP skrev:
FreddyK skrev:Kolla i dashboard ifall alla grupper/kategorier är aktiverade under "Mange Lines".
Låter som att du inte har alla aktiverade där.
Kollade på mitt Dashboard och under ”Manage Lines” finns ingen info om grupper/kategorier.
Det som syns där är endast startdatum på mitt abonnemang och hur länge det är giltigt.
Hur länge har du haft din box?
Har du uppdaterat mjukvaran?
Had en kompis som ej fick in kanaler och ringde mig och ville se fotboll
Efter uppdatering så kunde han kika på fotboll.
I vanliga fall ska du kunna gå in själv och sätta kryss i rutorna vad för utbud du vill ha
Jag går in i kundens Bouquet List och kryssar för.
Förresten skriv ett mess till admin och säg att de uppdaterar din Bouquet Lista
OttO
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Olika utbud?

Inlägg av FreddyK »

AndreasP skrev:
FreddyK skrev:Kolla i dashboard ifall alla grupper/kategorier är aktiverade under "Mange Lines".
Låter som att du inte har alla aktiverade där.
Kollade på mitt Dashboard och under ”Manage Lines” finns ingen info om grupper/kategorier.
Det som syns där är endast startdatum på mitt abonnemang och hur länge det är giltigt.
Du måste klicka på dom 3 prickarna längst till höger och välja Bouqet List.
Man ska även kunna förlänga sitt abb pǻ dom 3 prickarna men det är inaktiverat av admin.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
AndreasP
Inlägg: 30
Blev medlem: ons sep 13, 2017 3:06 am

Re: Olika utbud?

Inlägg av AndreasP »

FreddyK skrev:
AndreasP skrev:
FreddyK skrev:Kolla i dashboard ifall alla grupper/kategorier är aktiverade under "Mange Lines".
Låter som att du inte har alla aktiverade där.
Kollade på mitt Dashboard och under ”Manage Lines” finns ingen info om grupper/kategorier.
Det som syns där är endast startdatum på mitt abonnemang och hur länge det är giltigt.
Du måste klicka på dom 3 prickarna längst till höger och välja Bouqet List.
Man ska även kunna förlänga sitt abb pǻ dom 3 prickarna men det är inaktiverat av admin.
Perfekt!
Tack för all hjälp, både du och Otto.
Skriv svar