Buffrar varje minut
Postat: tor apr 05, 2018 5:22 pm
Hej,
jag gissar att jag är ensam om att uppleva att mina kanaler buffrar 1 gång i minuten, alternativt en gång varannan minut.
Jag har haft IPTV i snart ett år och är överlag nöjd och kan leva med saker som uppstår. Vad jag inte förstår dock är hur alla lyckas få ett problemfritt streamande av sin IPTV.
Från början körde jag med Apple TV 4 och MrMc appen. Jag gick sen vidare till iPlayTV appen då den hade bättre gränssnitt.
Ett gäng andra appar testades ytterligare innan jag kom till GSE Smart IPTV.
Denna fungerade bäst av alla ovan, men med sämst gränssnitt.
Ovan testade lösningar gav alltid, mer eller mindre, samma resultat:
Cirka 1 minut problemfritt tittande för att sen buffra. Med alla appar utom GSE Smart IPTV så var jag tvungen att stänga streamen för att sedan återuppta.
GSE Smart IPTV återupptog sin stream efter 2 sekund. Jag upplevde det som att GSE laddade en ny minut av TV-tittande till mig.
Detta problem gäller alltså ALLA kanaler på ALLA tidpunkter.
Upplevt problem var med Ownit som bredbandsleverantör och 100/100. Givetvis testat med speedtest.net mot Holland cirka 200 gånger.
Jag har nu flyttat till villa som har fiber och bredbandsbolaget som leverantör. Problemet är exakt samma så jag valde att testa TVIP S-Box 415 idag. Fortfarande med en lina på 100/100 (även denna testad 200 gånger mot speedtest.net och Holland).
Den ger mig...precis samma problem.
Problemet är detsamma om jag tittar på datorn och kör VLC eller KODI.
Två olika datorer är testade med sammma problem.
Kort summering av det hela:
Jag har testat 4 olika hårdvaror i form av mediaspelare och/eller datorer. 5 om man räknar med telefonen.
Jag har testat 7 olika appar på Apple TV.
Jag har testat 2 olika appar på datorn.
Jag har även testat att byta router utan någon förbättring.
Jag har kört WiFi, Ethernet med Cat6, Cat5e kabel.
Jag har kört kabeln direkt från vägguttaget.
Inget och absolut INGET förbättrar min upplevelse. För mig låter det som att något är fel på bredbandsbolagets leverans till mig. Men eftersom jag testat två olika leverantörer och problemet är detsamma så behöver jag hjälp.
Har ni upplevt samma sak och löst det? Är där någon som har något ytterligare steg att titta på?
Router idag är Technicolor TG799VAC Xtream.
jag gissar att jag är ensam om att uppleva att mina kanaler buffrar 1 gång i minuten, alternativt en gång varannan minut.
Jag har haft IPTV i snart ett år och är överlag nöjd och kan leva med saker som uppstår. Vad jag inte förstår dock är hur alla lyckas få ett problemfritt streamande av sin IPTV.
Från början körde jag med Apple TV 4 och MrMc appen. Jag gick sen vidare till iPlayTV appen då den hade bättre gränssnitt.
Ett gäng andra appar testades ytterligare innan jag kom till GSE Smart IPTV.
Denna fungerade bäst av alla ovan, men med sämst gränssnitt.
Ovan testade lösningar gav alltid, mer eller mindre, samma resultat:
Cirka 1 minut problemfritt tittande för att sen buffra. Med alla appar utom GSE Smart IPTV så var jag tvungen att stänga streamen för att sedan återuppta.
GSE Smart IPTV återupptog sin stream efter 2 sekund. Jag upplevde det som att GSE laddade en ny minut av TV-tittande till mig.
Detta problem gäller alltså ALLA kanaler på ALLA tidpunkter.
Upplevt problem var med Ownit som bredbandsleverantör och 100/100. Givetvis testat med speedtest.net mot Holland cirka 200 gånger.
Jag har nu flyttat till villa som har fiber och bredbandsbolaget som leverantör. Problemet är exakt samma så jag valde att testa TVIP S-Box 415 idag. Fortfarande med en lina på 100/100 (även denna testad 200 gånger mot speedtest.net och Holland).
Den ger mig...precis samma problem.
Problemet är detsamma om jag tittar på datorn och kör VLC eller KODI.
Två olika datorer är testade med sammma problem.
Kort summering av det hela:
Jag har testat 4 olika hårdvaror i form av mediaspelare och/eller datorer. 5 om man räknar med telefonen.
Jag har testat 7 olika appar på Apple TV.
Jag har testat 2 olika appar på datorn.
Jag har även testat att byta router utan någon förbättring.
Jag har kört WiFi, Ethernet med Cat6, Cat5e kabel.
Jag har kört kabeln direkt från vägguttaget.
Inget och absolut INGET förbättrar min upplevelse. För mig låter det som att något är fel på bredbandsbolagets leverans till mig. Men eftersom jag testat två olika leverantörer och problemet är detsamma så behöver jag hjälp.
Har ni upplevt samma sak och löst det? Är där någon som har något ytterligare steg att titta på?
Router idag är Technicolor TG799VAC Xtream.